DieselVegard Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 Når jeg gir full gass blinker antispinnlampa som en gal (Nei, det er dessverre ikke på grunn av effekten ) Dette skjer i hastigheter over 60kmh ish og jeg merker at effekten blir borte, Om jeg fysisk skrur av antispinn, går bilen som normalt. Er dette standard-feil?? Byttet èn ABS-sensor(VF) for noen måneder siden, men den har fungert utmerket etter dette. Det kom helt plutselig. Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 Sikkert en ny sensor som har tatt kvelden. Er jo "forbruksvare" på E39 når de får noen år på baken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 Tja, mener at abs lampa lyser konstant ved sensorfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 Tja, mener at abs lampa lyser konstant ved sensorfeil. Det er ikke alltid tilfelle. Jeg hadde en sensor som fucka opp giringa (automatkasse) men så aldri noe til lampa. Bytta sensoren og alt ble fint... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 Hadde og sensor problem på min , heller ikke alltid att ABS lys kom opp selv om girkasse oppførte seg tullete. Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 korsen tull fikk dere med giringa da dere hadde tull med abs følerne å ikke abs lyset var tent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 Jeg sleit med at den ikke ville gire opp i 5. før jeg paserte 130-140, men når den først hadde lagt inn 5. kunne jeg godt slippe farten ned til 100 uten at den gira ned igjen. På slutten ble det så ille at den ikke ville opp i 4. engang, uansett hvor fort jeg kjørte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 sikker samme her, syns den har mange "heftige" nedgiringer hvis jeg bare tøtsjer bremsepedalen i feks. en nedoverbakke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 Det er sånn som det skal være det. Bilen "skjønner" at du kjører nedover, og når du da er nær bremsen girer den ned så den bremser på motoren. Jeg brukte litt tid på å venne meg til det, men nå bruker jeg det aktivt. Er greit med noen sånne småtriks for å få kassa til å gjøre som du vil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litejk Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 Jeg har et problem slik at antispinnlampa lyser hele tiden, og jeg får ikke slått den av jeg. Hva kan være grunnen til dette? Den funker, men jeg får ikke slått den av.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 Da har du nok en feilkode på en av abs- sensorene... Ta en diagnose så finner du ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litejk Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 All right. Om det er en slik feilkode, er det vanskelig å fikse det da? Har en kompis som jobber på verksted, han kan sikkert ordne noe, men jeg har ikke idé hva han evt. skal gjøre da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet August 24, 2009 Forfatter Share Skrevet August 24, 2009 Sist sensoren tok kvelden lyste det altså hele tiden, men nå er det bare sporadisk, og kun ved litt tøffe gasspådrag. Det kan likevel være sensoren altså?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet August 24, 2009 Share Skrevet August 24, 2009 Min lyste bare sporadisk men tullet mye med girene. Ville ikke gire over til 4 og 5 ,kunne ta lang tid før den til slutt giret. Men det var og VF som var røket å min så spørsmålet er har du fått den skikkelig på plass? Ellers så leste jeg att girkassen får signal fra begge fremme så kanjse din høyre også tuller. Uansett kjør diagnose da den vil fortelle vilken som gir feilmelding. Jeg kjøpte carsoft og gjorde dette selv funket som ett skudd det. Hilsen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet August 24, 2009 Share Skrevet August 24, 2009 både abs sensor og antisskrens lyser når det vil hos meg. avogtill så fynker det, men stortsett så står d av. fucka sensor bare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå