Gå til innhold

Nøkkel knakk i låsen..


Muztang289
 Share

Anbefalte innlegg

Hei..

Fikk kvitte meg med min gamle E30 316i idag, og fikk meg en ny E30 320i 1986 modell.. Kjørte denne en del før jeg skulle på jobb for å "bli" kjent med den.. Forså kjørte vidre til jobb.. Da jeg var ferdig på jobben, så gikk jeg bort for å låse opp døra og da knakk nøkkelen..

Jeg vet ikke om nøkkelen knakk i passasjer døra, eller om den knakk i bagasjeluka, siden jeg fikk låst opp passasjer døra, men ikke bagasjeluka..

Jeg så rundt på bakken rundt meg, men ikke noe spor etter den.. Så den burde jo da sitte inne i døra..

Men problemet er det at jeg hadde bare en nøkkel, og dette er nøkkelen til å låse opp dørene ( Har heldigvis en egen en til å starte, så jeg kom meg hjem=p )

Så, hva burde jeg gjøre nå? Må jeg bytte lås? Er det noen verksteder som klarer å "scanne" låsen og finne ut hvordan nøkkel dem må lage for å få den til å fungere??

Hva er og blir fremgangs måten? Bytte alle låser??

Evnt. forslag + gjerne pris vedsiden av..

Dette haster litt, så håper på mange kjappe og gode og hjelpsome svar.. :)

Mvh. Daniel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta superlim på den delen av nøkkelen som du sitter igjen med (ikke ta på så mye at det kan renne ned i låsen) og sett den inn i låsen der den andre biten sitter, la den stå i min. 10 minutter. Forhåpentligvis får du da ut resten av nøkkelen. Og da er det bare å dra til en låsesmed og få slipe nye nøkler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta superlim på den delen av nøkkelen som du sitter igjen med (ikke ta på så mye at det kan renne ned i låsen) og sett den inn i låsen der den andre biten sitter, la den stå i min. 10 minutter. Forhåpentligvis får du da ut resten av nøkkelen. Og da er det bare å dra til en låsesmed og få slipe nye nøkler.

Får prøve dette her etterpå... Hehe..

Bare å krysse fingra.. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan kjøpe komplett låsesett, koster ca 1500kr, og da får du en nøkkel som passer til alle låser

Hvor får jeg kjøpt dette? Hos GS Bildeler eller?

Tenkte meg opp en tur til dem etterpå, for å høre med dem ang. hva dem ville gjort.. :-)

Tusen takk for svar dere.. Håper flere kan komme med innspill/info.. :-)

Takk takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan kjøpe komplett låsesett, koster ca 1500kr, og da får du en nøkkel som passer til alle låser

Hvor får jeg kjøpt dette? Hos GS Bildeler eller?

Tenkte meg opp en tur til dem etterpå, for å høre med dem ang. hva dem ville gjort.. :-)

Tusen takk for svar dere.. Håper flere kan komme med innspill/info.. :-)

Takk takk.

hos bmw såvidt jeg har fått med meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

Da har jeg vært hos GS, da dem fortalte meg at dem på det sterkeste anbefalte å bytte alle låsene, og kode om disse etter den orginale nøkkelen til bilen, som er tenningslåsen..

Han gikk ut ifra at det har vært en tyveri skade i bilen før, medtankepå at det var byttet låser.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...