Gå til innhold

Krise etter motorbytte m42 til m44

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slengt i en m44 i kassen men det følgte ikkje med motorstyringsenhet bare ledningsnett. Men starteren går og bensinpumpen går men ingen gnist. Er det noen der ute som har tips trix til og lure ews2en ? bilen står no hos jeger bergen og de vill ca 25000 for og gjøre bilen om til ews 2 :(

Skrevet

Får ikke kjøpt deg ewsII deler fra en m44 da..?

Eventuelt en hjerne med chip som fjerner startsperren?

Nå skal ikke jeg love noe, men J.Hofstad på forumet var inne på noe ang chip til hjerner som fjernet sperre bl.a. mener han skaffet noe slikt til noen biler.. Er vel bare å spørre.. ;-)

Har komplett ewsII til m43.., men det funker vel dårlig på m44'n med den hjernen?

Skrevet

Dersom du får tak i M44 DME, EWS II, nøkkel og antenne er det tut og kjør..men det er kansje ikke så lett? Mener å ha lest ett sted på forumet her om en med M42 DME i M44, men er ikke sikker...Mulig det var en M44 med M43 DME.

Hvor får man tak i datasprut forresten?

Skrevet

ja er jo et alternativ og hive inn ews 2 men sånn som eg har sjønt det er ledningsnettet som følgte motoren min allerede litt tyvkoblet siden eg får fyr i både starter og benisinpumpe. gnist derimot nekter an og gi.

Skrevet

Går det ikke an å plukke litt fra den gamle motoren, bl.a ledningsnett slik at den starter?

Om du f.eks tar ledningsnett til motoren og innsuget fra M42motoren.. Passer ikke dette på M44 motoren?

Skrevet

joda prøvde det gode gamle trikset med og hive over lednigsnett og innsug. men insuget som va på gamle motoren va blitt så skakt o skjeivt at det ville ikkje sitte godt nok så fikk massive megngder falsk luft. Og ja harcoiler te begge deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...