Gå til innhold

Rar lyd fra felg


BMW E93, nå E63:-)
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg støtt på et problem som jeg finner meget rart. Det kommer en "rasle" lyd eller skal vi si "klonke" lyd fra to av felgene på en av bilene våre. Trodde først det var noe galt med selve bilen men etter og ha flyttet felgene som sto bak (de som lagde lyd) fram så fant jeg ut at lyden fulgte felgene! Pussige greier! Klarer ikke å se noe unormalt på felgene. Og når jeg svinger forsvinner lyden. Noen som har vært borti dette? Evt noen som kan anbefale ei sjappe som virkelig kan felg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som at balanseloddene sitter fast. Det som er rart er at når vi jekker bilen opp og snurrer hjulet rundt er lyden borte. Lyden kommer kun når det blir belastning på felgen.

Da er det nok ikke felgen, men det er jo rart at lyden fulgte når du byttet om på hjulene :?

Kan være noe i forstillinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte du de boltene bak og satte foran?

Kan være som Aroid sier at en eller flere av boltene tar borti bremseskjoldet.

kan også vårti laget større hjull i en av 5 hullene etter har vårti brukt feil bolt eller låsebolten har stått der før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke låsebolter så alle boltene er like. Eller har ikke bolter, men muttre hvis dere skjønner. Så det kan ikke være det som lager lyden. Men lyden kan faktisk minne om noe slik som at noe skraper borti en plass. Men har sjekket og det er kjempestor klaring fra dekket til bilen. Det er på to faste plasser på felgen den lyden kommer fra liksom. Skjønner fint lite av dette altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Land cruiser 200 V8 2008 modell. Setter pris på alle gode forslag her. Er utrolig irriterende å kjøre rundt med den lyden. Hører ingenting når jeg har vinduene lukket men kan høre det når vinduene er åpne. Tar gjerne imot tips på felg/dekkforhandlere som har kompetanse til å se på dette problemet.

du har sikker balanserings sand i dekket. kansje dem har glemt å ta sand ut av posen før dem kastet det i dekket.

eller tar balansering lodd i bremsecalipperen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...