fast Dog Skrevet August 26, 2009 Share Skrevet August 26, 2009 Ser jeg har noe oljeflekker i kardangen. regner vel me at dette stammer fra diffen. bilen har gått litt så tenkte å bytte ut hele olje i diffen. Og da lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre dette! hvor mye olje går det til diffen? er det peilepinn? hvor mye skal jeg fylle osv...Har ikke byttet diffolje før så hvis dere kunne beskrevet litt punktvis så hadde det vært supert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ RS2 Matrix Skrevet August 26, 2009 Share Skrevet August 26, 2009 visst den lekker olje så er det nok ein simerring som er slitt, sikkert på ein av stikkakslingane. på diffen går det 1,1 l hypoid olje ( 316 til 320) og 1,7 l hypoid olje på 325 og 325td på diffen er det to store skruer med firkanta spor i midten, skrur du dei ut så renner olje ut og da er det berre å fylle på ny. det kan vere ganske trangt å løsne skruene visst du ikkje har rett verktøy, er ein fordel å sette ein slange over tuten på olje flaska og inn i diffen når du skal fylle på igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 26, 2009 Share Skrevet August 26, 2009 Husk å løsne fylle skruen først, da du ikke vil tappe av all olje også ikke få fyllt på igjen... Fylle skruen er den øverste av de 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet August 28, 2009 Forfatter Share Skrevet August 28, 2009 Fant 2 umbrako skruer nede. løsnet den øverste og da rente det ut olje! vil det sier at den har nok olje!?? skrudde den på igjen me en gang oljen kom ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Fylleskruen sitter på baksiden av diffen, kanskje 10-15 csm fra bunnen, det er ihvertfall en ganske stor skrue. Tappeskruen sitter på høyre side av diffen, når du er bak bilen og kikker framover, helt nederst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet August 28, 2009 Forfatter Share Skrevet August 28, 2009 ja..var de 2 jeg fant! men har diffen nok olje siden den rente ut fylleskruen idet jeg åpnet den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 da er det for mye olje i diffen, skal være slik at nåe det er fullt renner det ut av fylleskruen når bilen står rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Det som ThomasB sier er korrekt. Fylleskruen er uansett lengere opp enn tappeskruen, kort forklart. Så der kan du ikke gjøre feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Bedre forklart: -du løsner den øvre først, så du er sikker på at den går annn å få opp, -deretter løsner du den nedre og lar diffen renne tom for olje, sett i den nedre pluggen igjenn. -fyll ny olje til det renner ut av øvre plugg, sett den i å du er ferdig. Det er ikke bra om det er for mye olje på diffen, dette kan føre til lekkasje i simmerringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Viktig info: Du får ikke til å fylle 1 liter fra den flasken som du evt kjøper fra BMW, da det er for dårlig plass under bilen. Du må ha slange eller pumpe av et slag for å få fylt opp diffen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå