Gå til innhold

Risting/rakling i drivverk ved igangsettelse


CHS
 Share

Anbefalte innlegg

Har begynt å merke en slags rasling/vibrasjon i clutchen som kommer ved igangsettelse, dette kun når motoren er varm. Det "rasler" litt i drivverket, og bilen rister seg framover. Ingen sluring på clutch ellers. Er clutchen på vei til å ta kvelden mon tro? Aldri byttet før, og nærmer seg nå 193 000 km..

Mvh Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardyskiven er jo veldig enkel å sjekke da.

Bare legg deg under bilen å dreie på mellomakslingen din, står den nesten helt fast, altså du kan bare dreie den littegrann, så er den i orden, men kan man dreie mye, så er den defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet jeg også. Har forresten nylig skiftet clutch pga utslitt. Trodde at vibrasjonen ville komme bort etter byttet, men den er der enda. Vibrerer ikke når jeg tar i vei i revers, kun forover.

Hardy-skiva, hvor er den? Mener dere hardy-koblingen eller?? (gummikoblingen på mellomakslingen frem til girkassa?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet jeg også. Har forresten nylig skiftet clutch pga utslitt. Trodde at vibrasjonen ville komme bort etter byttet, men den er der enda. Vibrerer ikke når jeg tar i vei i revers, kun forover.

Hardy-skiva, hvor er den? Mener dere hardy-koblingen eller?? (gummikoblingen på mellomakslingen frem til girkassa?)

Dette stemmer, det er hardy-skiva/kobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...