Jump to content

Risting/rakling i drivverk ved igangsettelse

CHS
 Share

Recommended Posts

Har begynt å merke en slags rasling/vibrasjon i clutchen som kommer ved igangsettelse, dette kun når motoren er varm. Det "rasler" litt i drivverket, og bilen rister seg framover. Ingen sluring på clutch ellers. Er clutchen på vei til å ta kvelden mon tro? Aldri byttet før, og nærmer seg nå 193 000 km..

Mvh Christian

Hardyskiven er jo veldig enkel å sjekke da.

Bare legg deg under bilen å dreie på mellomakslingen din, står den nesten helt fast, altså du kan bare dreie den littegrann, så er den i orden, men kan man dreie mye, så er den defekt.

har samme problemet jeg også. Har forresten nylig skiftet clutch pga utslitt. Trodde at vibrasjonen ville komme bort etter byttet, men den er der enda. Vibrerer ikke når jeg tar i vei i revers, kun forover.

Hardy-skiva, hvor er den? Mener dere hardy-koblingen eller?? (gummikoblingen på mellomakslingen frem til girkassa?)

har samme problemet jeg også. Har forresten nylig skiftet clutch pga utslitt. Trodde at vibrasjonen ville komme bort etter byttet, men den er der enda. Vibrerer ikke når jeg tar i vei i revers, kun forover.

Hardy-skiva, hvor er den? Mener dere hardy-koblingen eller?? (gummikoblingen på mellomakslingen frem til girkassa?)

Dette stemmer, det er hardy-skiva/kobling.

• 3 weeks later...