ropa Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Hei, noen som vet om det er reim eller kjede på disse bilene, og isåfall ved hvilke KM må dem skiftes ut vis det er behov? Link til side med fakta om dette hadde vært kung Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carver Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 ALDRI! Det er ikke reg.reim på den motoren, det er registerkjede, dvs du trenger ikke bytte noe. Med mindre det blir veldig stor slitasje på det, og det er veldig sjeldent det skjer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ropa Posted August 27, 2009 Author Share Posted August 27, 2009 Jaså,er du sikker på dette? hehe noe link til noen sider man kan se fakta ang disse bilene? husker det var en svensk side der man kunne se på de forskjellige bilene og svakhetene osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carver Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 som jeg vet om så har alle 6-sylindra bmw motorer registerkjede. de jeg er usikker på er de gamle motorene. men ja, din motor har kjede. det er jo veldig greit vedlikeholdsmessig. du kan jo sjekke denne siden: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ropa Posted August 27, 2009 Author Share Posted August 27, 2009 takker skal se. Fint om noen andre kan bekrefte at dette stemmer at regkjedet ikke trengs å skiftes ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wazu Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Kjedet er nok meget holdbart. Må du skifte det er vel gjerne ikke resten av motoren noe å spare på heller. Kanskje litt sat på spissen, ja, det holder lenge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ropa Posted August 27, 2009 Author Share Posted August 27, 2009 fartsdump, har enda ikke funnet ut hvor lenge disse kjedene varer og når dem eventuelt må skiftes ut. Bilen er gått 114.000km Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ad|oS Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Fra og med 95 (!?!?) ble det vel kjede på alle 3 serie, uansett motorstørrelse om jeg ikke tar altfor feil. De er egentlig ment å holde bilens levetid, mens andre mener at de bør byttes etter rundt 200k km. Når bilen din bare har gått 114k skal det nok ikke være nødvendig å bytte Link to comment Share on other sites More sharing options...
ropa Posted August 27, 2009 Author Share Posted August 27, 2009 Oki,takker er bare jeg som har litt panikk her,skal kjøpe meg ny bil og måtte finne ut av det der fortest mulig. Da kan jeg lene meg trygt tilbake og ta meg en bolle nå og signere papirene. Greien var at det sto på salgskontrakten om regreim var skiftet,og han hadde hakket av nei. Så begynte å lure seff Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ad|oS Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Tør ikke garantere noe som helst, men er ganske sikker på det Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Det er ikke regreim på den motoren. Etter det jeg mener å huske har BMW kun hatt regreim på to motorer hhv; M40 og M20 som finnes i eldre BMW bensinere. Registerkjeden skal som sagt tidligere leve så lenge motoren lever, og har ikke hørt om så mange som har byttet kjede på motorer som har passert 300 000km og vel så det. Pappa har ikke byttet kjede på sin bil som er gått 365000 og den sviver enda;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ropa Posted August 27, 2009 Author Share Posted August 27, 2009 Det er ikke regreim på den motoren.Etter det jeg mener å huske har BMW kun hatt regreim på to motorer hhv; M40 og M20 som finnes i eldre BMW bensinere. Registerkjeden skal som sagt tidligere leve så lenge motoren lever, og har ikke hørt om så mange som har byttet kjede på motorer som har passert 300 000km og vel så det. Pappa har ikke byttet kjede på sin bil som er gått 365000 og den sviver enda;) Herlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carver Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Det er ikke regreim på den motoren.Etter det jeg mener å huske har BMW kun hatt regreim på to motorer hhv; M40 og M20 som finnes i eldre BMW bensinere. Registerkjeden skal som sagt tidligere leve så lenge motoren lever, og har ikke hørt om så mange som har byttet kjede på motorer som har passert 300 000km og vel så det. Pappa har ikke byttet kjede på sin bil som er gått 365000 og den sviver enda;) Du Fredrik.... den 525'a til far din kommer ikke til å dø hvis du skyt den med ei hagle engang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars89 Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 M21 (E30 324td osv) har også reim. Måtet bare få nevnt det Ingenting å bekymre seg over Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Det er jo ikke rart, M21 er egentlig en M20 bensinmotor som med få modifikasjoner er blitt en dieselmotor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now