Gå til innhold

Rustbehandling!


svart
 Share

Rust behandling  

24 stemmer

  1. 1. Rust behandling

    • Wurth Syregrunning+2komponent epoxy grunning+lakk
      17
    • Biltema hurtirustløsning+Brunox+lakk
      0
    • Corroflux+Brunox+lakk
      3
    • Biltema hurtirustløsning+2 komponent syregrunning+lakk
      1
    • Dårlige løsninger, jeg skriver hva som funker i innlegget.
      3


Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at ovatrol skal være veldig bra på dette med rust. Jeg har åpent metall på e34 hvor jeg har tatt 2 strøk med ovatrol. Sånn har den stått og blitt kjørt med i 6 måneder ca. Og det er ikke noe rust på overfalten så langt.

Men en ting jeg lurer på. Når man må ta rust på bilen sin. Er det stor sjangse for at den kommer tilbake når man har behandlet det som ovenfor osv?

Driver nå å skal ta litt rust på 740i'en men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det og om det faktisk fungerer eller om en hellakkering faktisk er bortkastet på en bil som har hatt rustangrep.

Husk at Owatrol er oljebasert og må overmales med oljebasert primer.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trenger å sparkle, gjør du det på bart metall, å har syre over, eventuellt kan du ha syre først, så har du på fyller over hvis det er små ujevnheter eller overganger. syregrunning kan du lakkere rett over, hvis det blir påhatt jevnt uten sig osv. Mens fyllern må du pusse. Samme gjelder med epoxy. Vi bruker DuPont-produkter, å da heter syregrunningen washprimer, å blandes med herder, men det er å få kjøpt på sprayboks også hos f.eks meca eller andre bilrekvisita butikker. den offshoregrunninga er no spesialgreier vi får fra ford, men brukes helst på innsiden av dører eller kanaler, da dette må pensles på. Håper du fikk litt info her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...