Gå til innhold

S38 med turbo bygge?! Tips spørsmål.

E28 TURBO
 Share

Anbefalte innlegg

Har som sagt dyser idag som er 660cc, men vurderer å kjøpe caa 850cc.

Jeg skal ikke opp i 1,5 bar på denne motoren, jeg måtte opp i 1,5 på M30 som står i bilen pr idag. Poenget er å senke trykket litt med denne da den puster bedre.

Jeg har lurt litt på rådene ja, ppf sa ikke noe om det.

Når det gjelder komp, hvorfor kan man kjøre høyere komp på 4ventil topp uten for for bank? Hva blir forskjelden? Er vel trykk og varme som er variablene her, for bensin får den jo etter pådrag uansett? Har hørt dette før, men skjønner ikke helt hvorfor det er sånn rent praktisk. :-)

Når det gjelder kammer og fjører så høres det jo bra ut at de orginale skal monne her. Blir vel å dra ca 7000rpm ut av motoren kommer litt ann på når jeg får den til å lade, som igjen blir litt bestemt av turbo og kammer.

Åssen turbo ville dere valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, mange som har reagert på at jeg ikke kjører med understylte stempler på m30 jeg har pr idag. Men har kjørt 40-50tusen med denne motoren nå ifjor og iår. Hadde oppe motoren i vår og sjekket over diversre, men alt så helt strøkent ut. Noen tanker om det burde bygges på denne eller vile det funke fint uten. For S38 motoren har vel ikke dette orginalt så vidt jeg vet. Har foresten en motor på handa nå, En S38-3,6 som jeg får for 20 lapper med kassa, 850cc dyser som jeg får løst med og flere turbo grenrør som eier hadde liggende. Topp er tatt av for inspeksjon, har hatt endel mail kontakt med selger og det virker seriøst. Fått endel bilder , men litt slapp oppløsning men ser lovende ut..

Må vel være en grei pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! :-) Noen som har erfaringer med JE turbo stempler, er endel billigere en cp fra ppf, men synes det er unødvendig å kjøpe stempler til 12 14000kr hvis jeg klarer meg med noen billigere. JE kunne lage stemplene akkurat som jeg ville ha de, med tanke på komp, dia osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...