Jump to content

EU Kontroll


dj_beirut
 Share

Recommended Posts

Har vært med min bil på EU kontroll

nå snakker de om at jeg må ha senkesettet i vognkortet? jeg har kjøpt senkesettet i utlandet og har ikke noe TUV pappirer på den og ikke på effektanlegget heller.

er det noen som vet om et verksted i bergen som ikke er så nøye på styling?

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det. Det SKAL være tatt 4-hjulskontroll og vist til BT, uten papirer er du lost (=

Finnes vel sikkert noen som lar det gå igjennom men. Går jo til den dagen du blir stoppa og bedt om å vise det før du får igjen skilta dine =p

Link to comment
Share on other sites

Enten må du ha tüv til senkesettet ditt, eller så må du bytte til orginal fjærer / andre fjærer med tüv papirer.

Senke fjærer skal godkjennes i vognkortet hos BT, og her skal du vise fram papirer på 4-hjulskontroll etter at fjærene er montert.

Link to comment
Share on other sites

hvor får man tatt 4-hjulskontroll? går det an å ta det på hvilket som helst godkjent verksted?

kan man bruke noen andre sine tuv pappirer med samme senkesettet?

er det mulig at fabrikk / forhandler kan sende tuv pappirer til senkesettet?

Link to comment
Share on other sites

Du Må Ha Tüv Papirer, 4 hjulsmåling og ta med pairene på Tüv og 4 hjulsmålingen på BT, De vi sjekke at nr på papirene går over ens med nr på fjærene, de vi kontrollere om alt er forsvalig montert, fjærspenn og prøvekjøre bilen. prøv å få montert fjærene med nr ut, ble leven når mine sto med nr innover, kontrolløren gidder ikke å ta et speil en gang for se. måtte fakta bytte om fjærene for å få den godskjent.

Link to comment
Share on other sites

Mine var nummer var innover på fjørene, men karen gadd faktisk å gjøre det beste ut av det og godkjennte kjerra, kosta bare 450 kroner også, trodde de skulle flådd meg for et par laken, men jeg fikk en veldig possitiv opplevelse.

Utifra hva jeg opplevde så er det hverdt bryet, blir du stoppet i teknisk langs veien er det greit med papirene iorden, har du ikke det får du pålegg om å vise bilen uansett, hos biltilsynet.

(Til Biltilsynet hadde jeg forøvrig med TUV papirer og papirer på 4-hjulskontroll)

Og jaggu ble ikke bilen som en drøm og kjøre etter 4-hjulskontroll\justering. Så etter egen erfaring påstår jeg at senking for kjøreegenskaper er lite verdt uten hjulinnstillinger etterpå.

Det ser fint ut uten, men har dårlige vegegenskaper !

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...