dj_beirut Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Har vært med min bil på EU kontroll nå snakker de om at jeg må ha senkesettet i vognkortet? jeg har kjøpt senkesettet i utlandet og har ikke noe TUV pappirer på den og ikke på effektanlegget heller. er det noen som vet om et verksted i bergen som ikke er så nøye på styling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Stemmer det. Det SKAL være tatt 4-hjulskontroll og vist til BT, uten papirer er du lost (= Finnes vel sikkert noen som lar det gå igjennom men. Går jo til den dagen du blir stoppa og bedt om å vise det før du får igjen skilta dine =p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj_beirut Skrevet August 28, 2009 Forfatter Share Skrevet August 28, 2009 4-hjulskontroll?? må jeg ta det hvis jeg har senkesett uten TUV eller må jeg ha det uansett?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Enten må du ha tüv til senkesettet ditt, eller så må du bytte til orginal fjærer / andre fjærer med tüv papirer. Senke fjærer skal godkjennes i vognkortet hos BT, og her skal du vise fram papirer på 4-hjulskontroll etter at fjærene er montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj_beirut Skrevet August 28, 2009 Forfatter Share Skrevet August 28, 2009 hvor får man tatt 4-hjulskontroll? går det an å ta det på hvilket som helst godkjent verksted? kan man bruke noen andre sine tuv pappirer med samme senkesettet? er det mulig at fabrikk / forhandler kan sende tuv pappirer til senkesettet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Tüv-papirene kan hentes ned fra nettet hos mange produsenter. Hvem har laget det? Og nei, ikke alle verksteder tar hjulstillingskontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Er-An Auto på Os, søfteland har fått mye bra omtale når det gjelder 4hjulskontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj_beirut Skrevet August 28, 2009 Forfatter Share Skrevet August 28, 2009 jeg må få bilen heist opp et eller annet sted for å finne ut hva de heter. det er gule støtdempere med gule fjærer.. justerbare framme. husker ikke helt hva de het :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj_beirut Skrevet August 28, 2009 Forfatter Share Skrevet August 28, 2009 Jeg fant ut av det.. Fk-Automotive G0301HA G0401VA finner ikke noe TUV pappirer til de i sidene til http://www.fk-automotive.com/ er det noen som kan hjelpe til med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj_beirut Skrevet August 28, 2009 Forfatter Share Skrevet August 28, 2009 Nå har jeg funnet ut av det! Article-No.: FKAK26 Link Til Varen Er det noen som har TÜV pappirer til denne eller vet hvordan jeg kan finne de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Lå en link nede til høyre http://tools.fk-automotive.com/gutachten_service/index.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
painkiller Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Du Må Ha Tüv Papirer, 4 hjulsmåling og ta med pairene på Tüv og 4 hjulsmålingen på BT, De vi sjekke at nr på papirene går over ens med nr på fjærene, de vi kontrollere om alt er forsvalig montert, fjærspenn og prøvekjøre bilen. prøv å få montert fjærene med nr ut, ble leven når mine sto med nr innover, kontrolløren gidder ikke å ta et speil en gang for se. måtte fakta bytte om fjærene for å få den godskjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Mine var nummer var innover på fjørene, men karen gadd faktisk å gjøre det beste ut av det og godkjennte kjerra, kosta bare 450 kroner også, trodde de skulle flådd meg for et par laken, men jeg fikk en veldig possitiv opplevelse. Utifra hva jeg opplevde så er det hverdt bryet, blir du stoppet i teknisk langs veien er det greit med papirene iorden, har du ikke det får du pålegg om å vise bilen uansett, hos biltilsynet. (Til Biltilsynet hadde jeg forøvrig med TUV papirer og papirer på 4-hjulskontroll) Og jaggu ble ikke bilen som en drøm og kjøre etter 4-hjulskontroll\justering. Så etter egen erfaring påstår jeg at senking for kjøreegenskaper er lite verdt uten hjulinnstillinger etterpå. Det ser fint ut uten, men har dårlige vegegenskaper ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Hjelper noe utrolig på kjøreegenskaper hvis det blir gjort riktig ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj_beirut Skrevet August 29, 2009 Forfatter Share Skrevet August 29, 2009 BMW - Lochkreis 5/120 Basisdokument Spurverbreitungen 2005 PDF Download Hinweise Spurverbreitungen 2005 PDF Download Lochkreis 5/120 Teil 1 PDF Download Lochkreis 5/120 Teil 2 PDF Download har ingen anelse hva dette er men er er det TUV i dette?!? dette er fra siden til FK-Automotive. hvor mye koster 4hjuls greiene og BT sjekken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå