Gå til innhold

EU Kontroll


dj_beirut
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært med min bil på EU kontroll

nå snakker de om at jeg må ha senkesettet i vognkortet? jeg har kjøpt senkesettet i utlandet og har ikke noe TUV pappirer på den og ikke på effektanlegget heller.

er det noen som vet om et verksted i bergen som ikke er så nøye på styling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må du ha tüv til senkesettet ditt, eller så må du bytte til orginal fjærer / andre fjærer med tüv papirer.

Senke fjærer skal godkjennes i vognkortet hos BT, og her skal du vise fram papirer på 4-hjulskontroll etter at fjærene er montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Må Ha Tüv Papirer, 4 hjulsmåling og ta med pairene på Tüv og 4 hjulsmålingen på BT, De vi sjekke at nr på papirene går over ens med nr på fjærene, de vi kontrollere om alt er forsvalig montert, fjærspenn og prøvekjøre bilen. prøv å få montert fjærene med nr ut, ble leven når mine sto med nr innover, kontrolløren gidder ikke å ta et speil en gang for se. måtte fakta bytte om fjærene for å få den godskjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine var nummer var innover på fjørene, men karen gadd faktisk å gjøre det beste ut av det og godkjennte kjerra, kosta bare 450 kroner også, trodde de skulle flådd meg for et par laken, men jeg fikk en veldig possitiv opplevelse.

Utifra hva jeg opplevde så er det hverdt bryet, blir du stoppet i teknisk langs veien er det greit med papirene iorden, har du ikke det får du pålegg om å vise bilen uansett, hos biltilsynet.

(Til Biltilsynet hadde jeg forøvrig med TUV papirer og papirer på 4-hjulskontroll)

Og jaggu ble ikke bilen som en drøm og kjøre etter 4-hjulskontroll\justering. Så etter egen erfaring påstår jeg at senking for kjøreegenskaper er lite verdt uten hjulinnstillinger etterpå.

Det ser fint ut uten, men har dårlige vegegenskaper !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...