Gå til innhold

Endelig en BMW for sjøen!


sveinis
 Share

Anbefalte innlegg

Tja, å si at det er en BMW er vel å ta hardt i, men BMW har i alle fall vært delaktige i designen, så det er vel det nærmeste man kommer så langt?

hw17jw2fcvnpu6yjcdqt.jpg

fi75q9t8omz99t1jd89o.jpg

Her kan du lese mer om saken: http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?i ... 3&cat=5867

All honnør til de som klarer å se hva som er hentet designmessig fra BMW-bilene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er riktignok Deep Blue 46 en mer eller mindre "gammel" nyhet.. Båten hadde premiere i Norge på Sjøen for alle i starten av året, men bildene har vel vært på nett i omlag ett års tid nå. Bavaria kommer imidlertid med Hardtop versjon med kalesjevegg.. HT versjon med glassdør og flybridge ventes.. Siste nytt fra Bavaria er også Bavaria Deep Blue 28 som bygger på samme prinsipp og design som storebror 46.. Det er imidlertid morsomt hvor mye Lunde Båt klarte å påvirke produsenten ettersom Norge er et svært, svært viktig marked for Bavaria. Lunde båt er idag en av de største importørene av Bavaria båter i verden.. Jeg gleder meg til å se en Deep Blue 40 flybridge.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sagt nei takk til noen av de nye Bavaria-modellene. Ikke så fæl pris på de heller syntes jeg. Ikke at jeg har råd, men har da vært borti mye verre priser på båter rundtom.

Eneste ufordel med Bavaria er at det spares på ting som ikke bør spares på. Dårlig gelcoat enkelte steder, dårlige drenshull med isolasjon som tyter ut, isolasjon i vinduer som syns, dårlig silikonering, diverse løsninger som ikke passer inn osv. Man kunne for eksempel ikke velge farger og slikt på interiøret for det var standarisert, fraktkostnader, klargjøringskostnader osv kom i tillegg. Det er slike smådetaljer som gjør at mange hetser Bavaria båtene. Det som imidlertid er viktig å bemerke seg er at den nye Deep Blue serien skal produseres pararelt med Sport serien og innehar derfor bedre kvalitet på innredning og finish. Det gjør jo dog at båtene er litt dyrere igjen - men verdt det. Ellers må jeg jo si at Bavaria 42 Sport er riktig så lekker og da kan man jo faktisk rette på litt silikonering og slikt selv.. Ikke den store kostnaden med andre ord.. Brede og fine båter på alle mulige måter..

IMG_2936.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sagt nei takk til noen av de nye Bavaria-modellene. Ikke så fæl pris på de heller syntes jeg. Ikke at jeg har råd, men har da vært borti mye verre priser på båter rundtom.

Eneste ufordel med Bavaria er at det spares på ting som ikke bør spares på. Dårlig gelcoat enkelte steder, dårlige drenshull med isolasjon som tyter ut, isolasjon i vinduer som syns, dårlig silikonering, diverse løsninger som ikke passer inn osv. Man kunne for eksempel ikke velge farger og slikt på interiøret for det var standarisert, fraktkostnader, klargjøringskostnader osv kom i tillegg. Det er slike smådetaljer som gjør at mange hetser Bavaria båtene. Det som imidlertid er viktig å bemerke seg er at den nye Deep Blue serien skal produseres pararelt med Sport serien og innehar derfor bedre kvalitet på innredning og finish. Det gjør jo dog at båtene er litt dyrere igjen - men verdt det. Ellers må jeg jo si at Bavaria 42 Sport er riktig så lekker og da kan man jo faktisk rette på litt silikonering og slikt selv.. Ikke den store kostnaden med andre ord.. Brede og fine båter på alle mulige måter..

IMG_2936.jpg

Wow! Detta kunne du mye om! Takk for info! Fint å lære litt på veien , særlig for meg som ikke kan en dritt om båter igrunn, he he.

Den sistnevnte har jeg aldri sett før - Looks NICE.

Har jo blitt litt mer interessert i båter siste par åra , så..

Ha en fortsatt fin dag!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter flere år med båter og nesten-kjøp av Bavaria 33 Sport, 35 Sport, 37 Sport og 42 Sport og utallelige besøk hos Lunde båt og diverse båtmesser med nevnte båter utstilt danner man seg et visst innblikk i båtene, hvordan de produseres og hvordan de er lenger inn i sømmene. Det er flotte og praktiske båter som mannen i gata skal kunne ha råd til (de blir litt som Toyota, alle kjøper det - uten at det egentlig ikke er sånn.. ja jeg måtte klype meg i armen når jeg sammenliknet det med Toyota), med svært gode planløsninger. Det er lagt vekt på store lugarer og god brukervennlighet med masse oppbevaring i dørk, skrogsider, lugarene og byssa. Nå leveres jo også Sport-modellene med andre farger og man kan til og med velge farger på setene (nytt for noen mnd siden).. Årsaken til at Bavaria har vært så billig (misforstå meg rett) ligger nemlig i produksjonen. De produseres på samlerbånd, innredning ligger klart og settes rett i båten hvor overbygget limes og plastsveises. Motorene å velge mellom dreide seg kun om Volvo Penta og kunden kunne ikke få felge andre løsninger i båten enn det som var standarisert (normalt vil man kunne få gjøre endringer av verft, men i denne sammenhengen ville Bavaria-båtene blitt dyrere)... Men ettersom tiden har gått leverer de nå andre farger på skrog og setetrekk - og man kan få velge Cummins Mercruiser istede for Volvo Penta om kunden ønsker det.. :)

Alt_2Deck_Prod_02.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...