Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens,

eg har fått carsoft no og har utforska litt, lurte litt på om nokon har god erfaring med detta prog. og kan hjelpa meg litt, kan nokon forklara meg ka desse funksjonane i special functions er og kort om ka dei blir brukt til?

so lurte eg på ein liten ting til, eg tok ein diagnose og fekk opp ein feil so tok eg enkelt søk og når da kom opp beskrivelse av feilen so stod da på tysk, korleis endra eg da?

Skrevet

Du må legge inn engelske språkfiler. Det pleier å følge med info og filer for dette.. men den tyske er mer komplett - det hender at det bare er blankt med den engelske utgaven.

Jeg husker ikke hva som ligger under special functions, er så lenge siden jeg har brukt CS.

Skrevet

takker :)

er det andre her inne som har peiling på funksjonane i "special function"?

Skrevet

service interval reset, den er jo grei nok

ZKE/ZVM component activation ??

Live data, den og er grei

LCM reading???

sync EWS - engine control unit???

Adaption values, den og er grei

Coding: vehicle coding e46 ogso er det fleire modeller, so har du coding DDE, coding DME/ME og Airbag coding????

Idrive???

Skrevet

Lcm reading da leser du ut data som ligger på lys modulen.. E46 coding kan du kode om bilen din med feks automatisk låsing av dører osv... Coding av dme og airbag turte jeg ikke nærme meg =)

Skrevet

Service interval reset, Live data og Adaption values er grei ja.

Så har man:

-ZKE/ZVM component activation er aktivering av låser, vinduer og vindusviskere

-Idrive er oppsett av Idrive for biler som har det, f.eks. E90/E60 osv.

Men har selv heller ikke turd å trykke på EWS eller Coding, noen som vet?

Og hva kan man egentlig lese ut fra LCM'en?

Skrevet

Sync. EWS er for å ta kopi av data for motorstyring hvis denne skal skiftes, slik at man beholder samme verdier. Ihvertfall slik jeg har forstått det.

Skrevet

Ja ting kan høyrast skummelt ut :P

Da hadde vert fint med litt info om desse tingene sånn at ein kunne utnytta carsoft maks :)

Skrevet

Mener at km stand ligger inne der iallefall. Hvis du skal bytte instrument panel leser du først av denne modulen i minne på dataen, av med tenning og bytt instrument.

Når du har gjort det, slår du på tenning igjen og leser inn de nye verdiene i det nye instrumentet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...