toomas Skrevet September 4, 2009 Share Skrevet September 4, 2009 Kan og være termostaten. jeg hadde en e39 528 inne på jobben (bilmekaniker) i går med samme problem som du beskriver. jeg trodde og vannpumpa hadde kvelda men viste seg og være thermostaten som hadde hengt seg og måtte byttes. men om du skal bytte thermostaten kan du jo likegodt ta ut vann pumpa og sjekke den samtidig. tar jo bare 5 min lengere og er oring der så du trenger ikke ny pakning om du tar den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
semmern Skrevet September 4, 2009 Forfatter Share Skrevet September 4, 2009 Ja, det kan jo selvfølgelig være termostat også.. Ved hvilken temperatur skal den åpne? Får vel ta den ut og koke opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
semmern Skrevet September 4, 2009 Forfatter Share Skrevet September 4, 2009 Hadde 528en også for lite kjølevæske? Håper ikke jeg har en lekkasje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samaraiuz Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 Ja, det kan jo selvfølgelig være termostat også.. Ved hvilken temperatur skal den åpne? Får vel ta den ut og koke opp Termostaten på bilen din skal åpne på 88 grader celcius=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveddi Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 Jeg fikk det samme med e39 min jeg har. og da var det pakning til vannpumpe som hadde en liten lekkasje som gjorde at det ble for lite vann og da gikk tempmåler til bånns på det røde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
semmern Skrevet September 8, 2009 Forfatter Share Skrevet September 8, 2009 Ref. en annen tråd jeg skrev her, så har jeg nå fikset problemet. Ikke så vanskelig å se hva som var galt, vannpumpen kom ut i flere biter da jeg skrudde den ut Termostaten min skal forøvrig åpne ved 92 grader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet September 9, 2009 Share Skrevet September 9, 2009 haha da fant du iallefall fort utav problemet. Men ver nøye på lufting av systemet etterpå. min opplevelse er at bmw misliker luft sterkt ha varmeapperatet på bånngass mens du holder på å lufte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå