tool-nes Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 Om jeg velger å kjøre uten smidd innmat og noe lavere trykk, slik at det blir ca 300whp. Heller putte litt mere penger i sprut den første sesongen. Hvilke stempler burde jeg da kjøpe for å få den kompen jeg vil ha? Tenker da komp på noe rundt 8:1-8,5:1. Eller er det like greit å la noen dreie ned originalstemplene mine?
Ullsokk Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Kan du ikke kjøre med org innmat og mls pakning for å få rett komp da ?
OLEZZ Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Har en mls pakning du kan kjøpe av meg om det er av interesse. Så du får grei komp
Turbo-Tommy Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Hvorfor vil du senke kompen? Du får 300whp med et skikkelig sprut og en skikkelig turbo, som funker all day long.
tool-nes Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 Hadde fått for meg at jeg måtte ordne stempler for å senke komp. Men at jeg ikke trenger det er jo veldig ålreit OLEZZ: Du har PM;) Er søren ikke lett å bestemme seg for hva man skal bruke pengene på først.. hehe
OLEZZ Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Hvorfor vil du senke kompen? Du får 300whp med et skikkelig sprut og en skikkelig turbo, som funker all day long. Skulle da tro at orginale turbobiler har lavere komp for en grunn.
Turbo-Tommy Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Hvorfor vil du senke kompen? Du får 300whp med et skikkelig sprut og en skikkelig turbo, som funker all day long. Skulle da tro at orginale turbobiler har lavere komp for en grunn. Ja, det hadde de før, av den enkle grunnen at teknologien og turboene var mye dårligere før. Har du sett turbinhjulet på en T34 turbo som brukes mye på cosworth? Men nymoderne turboer osv, så går mottrykket ned, og effektiviteten opp, og da spiller kompresjon en mindre rolle. Idag har mange av de originale turbobilene som blir levert 9:1 eller mer i kompresjon. Lurer på om det var Mazda 3 som hadde 9.5:1, mens Skyline har 9:1, WRX STI spec c kjører med 9:1 osv osv osv. Det er en gammel myte at man MÅ ha lav kompresjon for å kunne turbolade en bil. Så lenge man unngår tenningsbank, så kan man lade så mye man bare vil(så lenge motoren tåler det), akkurat som dieselbiler som har meget høy komp og gjerne 2-3bar ladetrykk, fordi de ikke har problemer med tenningsbank. Om du mener jeg tar feil, så lurer jeg på din forklaring til at jeg har kjørt min M50B25 på 1.5bar ladetrykk på vanlig BF98 uten at den har gått i stykker? Og banekjørt med ~1bar ladetrykk? Og hvordan en kunne lade 2bar på 9.4:1 i komp på vanlig BF98?
tool-nes Skrevet September 27, 2009 Forfatter Skrevet September 27, 2009 Dersom en skulle finne på å kjøre med e85. Hva er målene på råder og stempler dersom en bruker original veiv? Og tilsvarende for veiv fra m52b28?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå