dejavu Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Heisann..Har hatt lekkasje til høyre fotbrønn foran. Trodde først det var fuktsperre,hvilket det viste seg ikke å være. Så teipet jeg over pakningen til takluka,helt rundt. Da var det slutt på lekkasje,og feilen funnet. Tok noe ståltråd og staket høyre drenhull. Der var det følbar motstand,men etter litt staking så merket jeg at noe løsnet. Helte så vann etter og observerte at det rant ut i bakkant av høyre fremjul. Så langt alt vel. Så går det noen uker mens regnet bøtter ned over Stavanger.Plutselig en dag er det på nytt klissvått i høyre fotbrønn. En sjekk viser at drenering virker,-dvs. vann renner ut der det skal. Likevel samler det seg vann i fotbrønn. Denne lekkasjen stopper umiddelbart, når jeg teiper over pakningen til takluke. Feilen ligger mao. fortsatt der. Så da har jeg følgende spørsmål: Kan gå hull på drenrøret? Er det laget av metall eller er det en gummislange? Om det er en gummislange,kan jeg da ha lagt det gullegg at jeg har "staket" det løs fra dren-tuten (om noe sånt finnes..? ) Må i så fall hele taktrekket av for å sette det fast igjen? Hva skjer om jeg tetter drenhull med silikon?Vil vannet renne ut i bakkant eller på venstre side i stedet...? Takker for innspill. Ikke noe fint å kjøre rundt med grå gaffateip langs takluka...
Tort Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Kan jo rett og slett være at du har stukket hull i dreneringen, den er vanligvis av gummislange.
Sir Hofstad Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Slangene er av type lik feks bensinslanger... Og ikke noe man vanligvis staker hull på.
Tort Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Slangene er av type lik feks bensinslanger...Og ikke noe man vanligvis staker hull på. Kommer vel ann på hva han har brukt til å stake!?
dejavu Skrevet September 2, 2009 Forfatter Skrevet September 2, 2009 Slangene er av type lik feks bensinslanger...Og ikke noe man vanligvis staker hull på. Kommer vel ann på hva han har brukt til å stake!? Som antydet i første innlegget,brukte jeg ståltråd. Rundet den litt av i enden da,så den ikke skulle kjøre seg fast inni der. Man vet jo aldri,men jeg tviler på at jeg klarte å stikke hull på den. Særlig,som det skrives her,om slangen er av type bensinslanger. De er vel nesten litt armert..,eller? Hva tror dere om muligheten for at jeg har dyttet den av tuten den er festet på?
Ballder Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Skru av solskjerm, av med innvendig pakning og "flekk" av dekselet på A og B-stolpe, så får du lurket taktrekket langt nok ned til og sjekke om slangen er løs og eventuelt festet den om den er løs. Gjort det på begge sider på egen e39 da jeg blåste rent med trykkluft..
dejavu Skrevet September 2, 2009 Forfatter Skrevet September 2, 2009 Skru av solskjerm, av med innvendig pakning og "flekk" av dekselet på A og B-stolpe, så får du lurket taktrekket langt nok ned til og sjekke om slangen er løs og eventuelt festet den om den er løs. Gjort det på begge sider på egen e39 da jeg blåste rent med trykkluft.. Kan de dekslene på a og b-stolpene dras rett av? Når du brukte trykkluft ned i dreneringshullene,-løsnet slangen fra tuten av dette? Og ikke minst,får jeg montert pakning og taktrekk tilbake til "original stand"?
faltro Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Har desverre hvert ute for det samme med vann i bilen min. prøvde alt mulig, men det viste seg at det var dreneringen under luftfilteret (der bremsevesken etterfylles). Vannet kom inn under styret. Er vert og undersøke selv om du mener det takluken.
dejavu Skrevet September 2, 2009 Forfatter Skrevet September 2, 2009 Har desverre hvert ute for det samme med vann i bilen min.prøvde alt mulig, men det viste seg at det var dreneringen under luftfilteret (der bremsevesken etterfylles). Vannet kom inn under styret. Er vert og undersøke selv om du mener det takluken. Hei du... Det er tørt på førersiden. Men dersom jeg fjerner teipen som ligger over pakningen til takluka,så begynner det å samle seg vann i høyre fotbrønn.
Ballder Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Husker ikke hvordan riktig måte og ta dem av på var igjen, men jeg gjorde det IKKE rett for og si det sånn, men så jo hvordan det burde ha blitt gjort når dem var av. Ingen tig gikk i stykker når jeg lirket og røsket dette fra hverandre, men det var usedvanlig varmt den dagen jeg gjorde det. Og ja. Lister og trekk forblir helt det. Jeg tok dette av da jeg ville blåse rett i slangen for og være sikker på at alt var på sin plass etter jeg var ferdig.
Bjørner Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Dekslene er klipsa fast i stoplen, vipp løs i øverkant først. Så drar du det oppover. Tørk godt opp.. vannet som kommer fra taklukaderinga renner forbi lysmodulen,,,, og ned i dørken. Hadde en solid lekkasje i sommer etter bytta av frontruta, de hadde greid å lage hull i limet på 3 plassa..
dejavu Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 Dekslene er klipsa fast i stoplen, vipp løs i øverkant først. Så drar du det oppover.Tørk godt opp.. vannet som kommer fra taklukaderinga renner forbi lysmodulen,,,, og ned i dørken. Hadde en solid lekkasje i sommer etter bytta av frontruta, de hadde greid å lage hull i limet på 3 plassa.. Får prøve dette i helga. Men ellers: Dersom jeg plugger drenhullet i taklukekassetten med silikon,vil jo lekkasje stoppe. Noen som har prøvd dette?Vannet vil jo da renne ut enten bak eller på andre siden...Eller renner det rett ned på førersetet?
Ballder Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Da renner det ut i ett annet lite hull som er i forbindelse noen feste annordninger i nærheten av dreneringshullet. Var der det rant inn på min da slangen var tett, så det er ingen god ide..
dejavu Skrevet September 4, 2009 Forfatter Skrevet September 4, 2009 Da renner det ut i ett annet lite hull som er i forbindelse noen feste annordninger i nærheten av dreneringshullet. Var der det rant inn på min da slangen var tett, så det er ingen god ide.. da blir det å skru i helga..
Ballder Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 Går helt greit og tar ikke så lang tid egentlig. Irritasjonsmoment at slikt skjer, men kosejobb tatt i betraktning av alt annet som kan skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå