tkim Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Har kjøpt meg en BMW 540iA sport 2001 modell her i USA ( Alabama). Den har gått 75000 miles. Den hadde noen småfeil, men fikk den svært billig. Carfaxen sier den er holdt bra:) Men.. I dag merket jeg at bare det ene xenonlyset fungerte. Men fungerte igjen når jeg skrudde lyset av og satte det på igjen. Dårlig kontakt eller noe? Pæra har ihvertfall ikke gått. I speedometeret så er obc uklar med flere manglende pixler. Noen her som har erfaring med dette og om det går å fikse det selv med å kjøpe ny sånn instrumentkabel? Tror ikke spylern fungerer. Prøvde å fylle vann (som de gjør her borte)men da rant det vann ut like foran framhjulet. Er påfyllingsrøret lekk? Noen som har erfaring med dette? Siste spørsmål: Hvordan kan man selv (billig) få ut noen flere hester ut av 540en.? Hilsen en som gruer seg til norske bilavgifter når han kommer hjem.
S.Hafsmo Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 du får ikke flere hester billig. men hvis du sender en e-post til ESS tuning hiver de på en kompressor til deg for 6200USD. evt. kan du ta kontakt med vacmotorsports.com så fikser de noe fint til deg mot en hel masse penger. å tolle inn bilen kan du vel bare drite i. da blir det ihvertfall billigere å selge den, og kjøpe en ny her til lands. såfremt ikke såkalt "alternativ beregning" av avgifter viser seg å være ekstremt mye billigere.
tkim Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 Å ta den med hjem blir ikke aktuelt nei. Betalte 11500 dollar for den her borte. Inn i norge kommer den sikkert på ca 300000 tenker jeg. Må nok kjøpe meg en bil med liten motor når jeg kommer hjem. Men er det flere som har noen tips til meg rundt mine spørsmål så er jeg svært takknemlig for alt jeg får:)
Otis Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 At pæren ikke tenner kan være at enten pæra eller tenneren ikke klarer å tenne pæra, ikke så veldig uvanlig. Præv å kryssbytte pærer for å se hva som er defekt. At du har pixelfeil er ikke så veldig uvanlig det heller. Der i statene så har du flere muligheter, og det vanlige er å demontere instrumentpanelet og sende det inn til noen som reparerer dette. Søk på google.com eller ebay.com for å finne dem som fikser dette. At den lekker spylevæske eller vann som du fyllte på, er nok pga at tanken er ødelagt, den ligger vel rett fram for høyre forhjul eller rett bak støtfanger på høyre side, om du vil det.
tkim Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 Tusen takk for hjelpen. Skal demontere tanken nå som jeg vet hvor den ligger. ikke veldig lett tilgjengelig ser det ut som men... år gjøre et forsøk i morgen. Noen som vet om en webside i USA lik gsbildeler? hvor jeg kan få bestilt BMW deler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå