Gå til innhold

Alpina B7 Turbo Coupé #022/110


erneland
 Share

Anbefalte innlegg

Den potentiella köparen kom aldrig så nu kommer bilen att återställas med original dämpare och den nya dekoren monteras sen kommer den ut på annons i Tyskland :). Kul med två klassiker i garaget men en får räcka ;). Ska se om jag klarar att ta med båda till E30Meet.

Mvh M

post-51900-0-16931300-1397840246_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men...du skal selge coupeen og beholde sedanen?

Japp, så blir det. Sedanen är betydligt lättare att få med familjen i och B7:an är typ klar. Finns inte mer att göra med den =). Det enda jag inte får tag i är nytt tyg till takluckan. Ska se om jag hittar något liknande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Då verkar det som om B7:an är såld... tillbaka till Tyskland och till en ny ägare som kommer från samma by där bilen en gång såldes. Det är en samlare som hade en alpinaexpert med sig. De har tittat på flera bilar under flera års tid och detta är den enda som har varit 100% rostfri. Även i de bakre lyftpunkterna. De hade lite svårt att dölja sin upphetsning. Vad jag menar är att de gick in med en fiberoptisk kamera i alla hålrum som bilen har och fotograferade(!).

 

Idag blev budet accepterat och det är med blandade känslor som bilen lämna min ägo. Jag har spenderat mycket tid på den och den lämnar mig i bättre skick än när den kom 2009.

 

I och med detta så kommer även B10:an att säljas då jag har beslutat att skaffa en modernare Alpina.

B10:an kan ses på E30Meet om någon vecka. Dock så kommer den inte att vara gratis då jag vet att den är i ett väldigt gediget skick. Några skavanker finns. 1 av ca 9 vita tillverkade och 1/4-5 kvar i livet. Det medföljer även mycket reservdelar. Avgasystem (den delen med katalysator). Oljerrör till turbos och vattenledningar till turbos. Grenrör, luftmassemätare + div givare. En extra uppsättning motorboxar med motronic styrning.

 

Motorn är optimerad av TurboCenter i Stockholm och ger 408 bakhjulshästar (450 i motorn) och 631Nm. Bara motorn finns kvitto på 125k SEK. Ny topp, ny kam, nytt innehåll i toppen, Ny koppling (765 tryckplatta och lamell).

Jag har bytt bakaxel och renoverat SLS-dämparna. Bromsarna är nya och en extra uppsättning med belägg medföljer.

En extra bakaxel medföljer. Den kan uppgraderas innan bilen säljs till 70% diff med uppgraderade ramper.

Få ägare och ca 18500 mil.

 

Intressenter kan kontakta mig på PM innan jag kommer till träffen.

 

En formell annons kommer inom kort.

 

Mvh Michael

post-51900-0-73116900-1402950975_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...