Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får plutselig ikke start på den. Det har ikke vært noe tull med å starte den før. Ikke før idag heller. No står den på et kjøpesenter, ingen varsellamper og kinner for fulle mugger, men den vil ikke starte Akkurat som om den ikke får diesel så kanskje dieselpumpa har tatt kvelden?

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da måtte bilen overnatte hos jæger. Han som holder på mener at turbostaget henger litt så det kan skape skjelvingen som eg har hatt og følt spes ved fult pådrag i 4 og 5 gir... Men skjelvingen på tomgang har han enda ikke funnet ut av. Skal sjekke dysene ordentlig imorgen så det blir spennende å se

Fikk et nytt problem før eg leverte bilen inn idag. Den ville ikke gå over 3000 rpm. Virket som om turtallsperra var flyttet til 3000. Merkelige greier

Skrevet

Dersom Inlinepumpa di ikke har vært bytta, så vil jeg tro det er den som er årsaken til kutting over 3000 rpm. Mylig det er den som er årsaken til startproblem også.

Mener de bruker å bytte trykkvakt ved dieselfilteret samtidig som de bytter inlinepumpe, da gåen inlinepumpe kan føre til spon i trykkvakt.

Skrevet
Dersom Inlinepumpa di ikke har vært bytta, så vil jeg tro det er den som er årsaken til kutting over 3000 rpm. Mylig det er den som er årsaken til startproblem også.

Mener de bruker å bytte trykkvakt ved dieselfilteret samtidig som de bytter inlinepumpe, da gåen inlinepumpe kan føre til spon i trykkvakt.

Inlinepumpe sier du. Er det det eg kaller for selve dieselpumpa det?

Eg har selv tenkt tanken på å få fatt i en brukt en via koed eller gs. Noen ide om hvore mye en ny en koster og evt hva en brukt en koster ca?

Skrevet
Inlinepumpa er en liten diesel frammatingspumpe som sitter under gulvet ved førerplassen .

Jepp! Fikk bytta denne, samt trykkvakt ved dieselfilter da min fuska på mellom 3000-3500 o/min, og det ble bra igjen! :)

Tror pumpa kosta rundt 3000,-

Skrevet
Ok. Hørt rare lyder derfra i det siste. Kraklelyder på en måte. Eg trodde det var webastoen som prøvde febrilsk på å endelig virke :P

Den skal hvertfall ikke prøve å starte av seg selv hvis utetempen er over 6-7 grader :)

Til info, så har jeg bytta webastoen også :o

Skrevet
Ok. Hørt rare lyder derfra i det siste. Kraklelyder på en måte. Eg trodde det var webastoen som prøvde febrilsk på å endelig virke :P

Den skal hvertfall ikke prøve å starte av seg selv hvis utetempen er over 6-7 grader :)

Til info, så har jeg bytta webastoen også :o

Fantastiske nyheter...jæger har hatt bilen i hele går og de holder fremdels på med den idag. Finner ikke ut feilen....hjelpes sier eg bare.

Sendte mail til koed igår ang pris på div pumper. Er jo så heldig at det er 3 pumper dieselen må igjennom før den kommer frem der den skal så eg tror eg får begynne med den billigste som er tankmålerpumpa (1502 kr + mva) og hvis ikke det hjelper så må det bli den inlinepumpa under førersetet til kr 2184 + mva

Hva måtte du ut med for å skifte webastoen Tore Diesel?

Skrevet

Hva måtte du ut med for å skifte webastoen Tore Diesel?

Det vet jeg desverre ikke, siden jeg kun måtte ut med en egenandel i underkant av 500,-.

Mener totalregninga som Fragus måtte ut med kom på rundt 25000,- for bytting av Webasto, Inlinepumpe, 1 stk injector ( dyse på motor ) og trykkvakt ved dieselfilter.

Kan se på kopien av fakturaen når jeg kommer hjem, om det står noe spsifisert angående webastoen. :)

Skrevet

Kjempe hvis du hadde gidda det :)

Ellers så fikk eg bilen igjen fra Jæger kl 16 idag. Det viser seg selvfølgelig at det ikke bare er en ting. Det han alltid skjelvet litt spesielt ved fult pådrag i 4 og 5 gir.. Det som er byttet idag er en vakumpumpeting som har sammenheng med turboen. Det er og skiftet et eller annet som hadde med ladetrykket å gjøre. Et eller annet som gjorde at det ikke ble åpnet for fult ladetrykk. Tror det var et stag av en eller annen sort. Det som er nå er at "turtallsperra" er flyttet fra 3000 rpm til 4000 rpm. Så et eller annet mer er det. Skal se om eg får skiftet den inlinepumpa om ikke så altfor lenge.

Bilen maler som en katt og går helt jevnt og fint ved fult pådrag i alle gir. En ny opplevelse :) Motoren ble med en gang litt mer respons i og turboen koblet lissom inn litt før enn vanlig. Føler ikke at det er blitt noe mer hk eller nm utav det. Bare en motor som trives mye bedre og er litt mer responsiv.

Skal få tilsendt alt som er gkort og skiftet på bilen tilsendt i posten

EDIT: En tur til Bergen ikveld og bilen føltes absolutt HELT tom for krefter. På tomgang blir maks turtall 3200rpm. I andre gir 2900 rpm og tredje gir rundt 2500 rpm. Det som virker litt snodig er at feks på flatt jern i 2 gir så går det opp i 2900 rpm og der stopper det helt dønn og blir liggende nøyaktig der. Det er ingen fusk eller noenting. Begynner å lure på om hjernen synger på siste verset

Skrevet

Håper det ordner seg til slutt for deg :?

Fant hvertfall tak i kopien av fakturaen som jeg hadde hjemme.

Der ligger det inne:

Bytte av Webasto inkl. koding: kr 1350,-

Bmw orginaldel: Till.Värmeagg ( Webasto ) : kr 8784,-

Med mva. så skal dette bli kr 12667,50.

Skrevet

Samme symptomer på min å da inline-pumpe var defekt. Men startet med startproblemer på min da. Kunne starte bilen og kjøre en tur, parkere og når man skulle starte igjen var det kun kinning. Så kom "turtallsperre" som du beskriver ved ca 3500rpm på gir 1,2,3. Inlinepumpe ble byttet og bilen går som ei kule, ble byttet for ca 1år siden og ingen problemer med start eller fusking siden.

Skrevet

Rundt 13000 spenn for webastoen ja. Er den veldig nødvendig å ha for motoren sin del? Jeg har hittil klart meg uten å komme til varm bil, men hvis det er et must for motoren å ha egentlig vintersdagen så bør eg vurdere det tror eg. Takk for at du titta i arkivet ditt Tore Diesel. Kjekt å vite sånt

Det varmer hjertet at det er flere som har hatt de samme symptomene. Da blir inline pumpe neste på tapetet.

Kommer man til å få skiftet pumpa fra undersiden eller må man ut med setet?

Skrevet

Rundt 13000 spenn for webastoen ja. Er den veldig nødvendig å ha for motoren sin del? Jeg har hittil klart meg uten å komme til varm bil, men hvis det er et must for motoren å ha egentlig vintersdagen så bør eg vurdere det tror eg. Takk for at du titta i arkivet ditt Tore Diesel. Kjekt å vite sånt

Det varmer hjertet at det er flere som har hatt de samme symptomene. Da blir inline pumpe neste på tapetet.

Kommer man til å få skiftet pumpa fra undersiden eller må man ut med setet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...