Danny89 Skrevet September 5, 2009 Share Skrevet September 5, 2009 Kan noen gi meg en nogenlunde detaljert diy når det kommer til rubbing av bil? har noen småstriper og sånt jeg skulle blitt kvitt.. trenger vel ikke lakke over da? hjelper rubbing mot steinsprut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet September 5, 2009 Share Skrevet September 5, 2009 vil anbefale deg å lese litt her: http://www.detailersclub.no/ rubbing hjelper ikke mot steinsprut nei. men du kan legge inn en dråpe lakk i såret og våtslipe det med FIIIIINT sandpapir. står litt o det på detailers-siden. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet September 5, 2009 Share Skrevet September 5, 2009 hva vil det si å våtslipe? hvordan gjør man dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny89 Skrevet September 5, 2009 Forfatter Share Skrevet September 5, 2009 Våt sliping er med veldig fin kornet sandpapir og at man tilsetter vann på slipepapiret for og få minst mulig friksjon.. veldig enkelt.. er bare rette papiret som gjelder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet September 5, 2009 Share Skrevet September 5, 2009 Jeg pleier å si til folk, som spør meg om jeg kan polere bort riper i lakken, at det er mulig å fjerne småriper, men det er ikke mulig å polere på ny lakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny89 Skrevet September 5, 2009 Forfatter Share Skrevet September 5, 2009 vil anbefale deg å lese litt her: http://www.detailersclub.no/rubbing hjelper ikke mot steinsprut nei. men du kan legge inn en dråpe lakk i såret og våtslipe det med FIIIIINT sandpapir. står litt o det på detailers-siden. lykke til Hjertelig;) her var det masse godsaker og lese på Nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ RS2 Matrix Skrevet September 5, 2009 Share Skrevet September 5, 2009 eg har nettopp rubba vekk ein masse swirls / vaskeriper nå i dag og det var null problem med polermaskin og ein hard pad samt Step 1 i fra Meguiars kan anblefale at du tar heile tree step'en når du først holder på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny89 Skrevet September 5, 2009 Forfatter Share Skrevet September 5, 2009 men fungerer dette når man ser grunninga i lakken? forrige eier av bilen min ser ut til å ha kost seg med og ripe opp bagasje lokket med vilje.. ganske dype riper der.. må vel ha no filling da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet September 5, 2009 Share Skrevet September 5, 2009 men fungerer dette når man ser grunninga i lakken? forrige eier av bilen min ser ut til å ha kost seg med og ripe opp bagasje lokket med vilje.. ganske dype riper der.. må vel ha no filling da? En rubbing vil ikke fjerne disse dype ripene nei. Avhenging av hvordan ripene ser ut, så kan du klare å gjøre de mindre synlige ved å fylle lakk i ripene, for så å våtslipe, før at du kan lakkrense/polere. Men en opplakkering vil være siste utvei for å få dette 100% Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ RS2 Matrix Skrevet September 5, 2009 Share Skrevet September 5, 2009 visst du legger inn eit bilde av ripene så er det lettere å sjå kva som må til for å fjerne dei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny89 Skrevet September 5, 2009 Forfatter Share Skrevet September 5, 2009 regnet nesten med dette ja... men hva med våtsliping av lykteglass?' Noen som har prøvd dette på lykteglass som har sprekt litt... ikke sprekk i selve glasset men træler... sprø plastik ... hvordan våtsliper man lykteglass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 Hvis lykteglassene er av plastikk så trenger du ikke våtslipe. Det fungerer nesten bestandig med vanlig rubbing/lakkrensepasta for å få dem blanke og fine igjen. Hvis det er sprekker i plastikken, så kjøper du nye glass, da dette blir værre av å våtslipe og kan sprekke enda mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard Hårstadsveen Skrevet September 14, 2009 Share Skrevet September 14, 2009 Hvis du ser grunninga kan dette selvsagt ikke poleres opp igjen, men små riper i klarlakken går. Når det kommer til lykter, kjenner jeg en som pusset sine med 320 på maskin, så finere og finere, å polerte til slutt... Ble bra, men tør ikke å annbefale dette... Derimot å våtslipe med 1000-2000, så polere gir ofte meget bra resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå