Tommy Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Jeg likte den faktisk bedre i rødt. Den holder seg så dårlig i rødt. En farge som "falmer" lett og nyanser på tak panser, endrer seg fort, takket være dårlig lakk fra BMW. Bilen er allerede omlakkert på garanti en gang, og da er folie smart for å ta vare på bilen. Rød er en farge du fort blir lei...men du verden hvor forelsket jeg ble i bilen når jeg kjøpte den for ett år siden - men du VERDEN, aldri blitt mere lei en farge heller... Nå har jeg en 2006 118d i fargen Japanrød (som jeg har hatt i 2 år nå), å den er like fin i lakken som da den trillet ut fra fabrikken (sett bort fra noen ørsmå steinsprut i fronten) Det handler bare om å ta vare på lakken på riktig måte. Å dess mere biler i sort sølv/grå og hvit jeg ser, dess bedre liker jeg min røde. Men heldigvis er smaken forskjellig. Her er min
Lars89 Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Lekkert! Hvordan er folie med tanke på riper osv? Hvordan er det med tanke på glans?
skillbill Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Jeg likte den faktisk bedre i rødt. +1!
ParamedicX5 Skrevet September 6, 2009 Forfatter Skrevet September 6, 2009 Lekkert! Hvordan er folie med tanke på riper osv? Hvordan er det med tanke på glans? Den forsegler lakken, så den blir som ny slik sett. Riper i folien, er jo greit om d ikke går igjennom og ned til lakk. Let å bytt folie på evt panser el.l.
j_b Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 hvor var det du gjorde det hen? En kompis i Oslo som er dyktig på dette Sender du meg PM med kontaktdetaljer, om han utfører slik foliewrap for andre også? PM sendt kan jeg også få en pm?
code13 Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 Pent! Smart å bevare lakken under med vinyl Dette ble lekkert med hvit! Enig at rød kan bli kjedelig i lengden. 12 000 var jo bra pris. Jeg fikk en pris på 20 000 - forstår at det er mye jobb med demontering og pålegging. men skal vel prøve selv først
ParamedicX5 Skrevet September 7, 2009 Forfatter Skrevet September 7, 2009 hvor var det du gjorde det hen? En kompis i Oslo som er dyktig på dette Sender du meg PM med kontaktdetaljer, om han utfører slik foliewrap for andre også? PM sendt kan jeg også få en pm? D er fikset
Sandersen Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 spenstig.. åssen syntes du det er med reingjøring? sklir skittet lett av?
ParamedicX5 Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 spenstig.. åssen syntes du det er med reingjøring? sklir skittet lett av? Det er nok lurt å voksen/polere den, slik som jeg gjorde. Da er det helst som vanlig lakk... Greit om du får steinssprut eller riper,- for det koster lite å bytte litt folie.
Omnislash Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Dette var veldig bra! Jeg er ikke enig i at den var bedre i rød, synes ikke det karosseriet passet rødt. Ihvertfall ikke den rødfargen. Hvitt var knallfint, og det var faktisk kult med sorte speilhus også! Ikke mye å sette ut på denne bilen.. Grattis ! 12 tusen for å få bilen i annen farge? er jo helt rått spør du meg.. kontra å betale 30 tusen for ny hellakkering! Hvilke farger kan man få det i? Og er vinylen like shiny som normal lakk? Jeg er veldig fornøyd med glansen på min sølv-fargede beemer, men kan jo bli lei i lengden
Gunnar Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 De fleste folier er ikke like shiny som lakk med klarlakk på toppen nei, som regel litt mattere og litt mindre refleksjoner, derfor egner det seg godt med hvitt, det merkes ikke så godt der... men det er bare å se på diverse budbiler eller taxier rundt om i trafikken, f.eks. de gule DHL-bilene (ofte Transportere) er som regel foliert, den som pleier å komme hit på jobb er egentlig sølv... og så godt som alle de gule taxiene er foliert. De pleier ha andre farger inni dører og bagasjelokk, så det er lett å legge merke til. Det er jo også baksiden med foliering, at man gjerne ikke folierer innsiden av dørene, motorom etc. Hva er gjort på denne? Men når det gjelder glans igjen, så skal det legges til at jeg syns denne så temmelig lakkish ut på bildene - og foliene blir sikkert stadig bedre, og kvaliteten varierer helt sikkert masse.
Super7 Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Jeg likte den faktisk bedre i rødt. Fordelen med folie er at den fortsatt er rød... går man lei ny farge så er det jo ikke verre enn å rive av. Jeg likte den også gødt i rødt - i tre uker. En farge du fort blir lei om du ser den hver dag - tro meg! Der er kanskje smak forskjellig. Som du kanskje vet har jeg hatt min Imolarøde i ca ett år nå. Hvis jeg nå sto fritt til å velge farge på bilen min i dag, ville jeg valgt...ja nettopp Imolarød Min oppfatning er at hvit E92 er flott, men også ganske vanlig etterhvert. Som rød var bilen din unik. Dessuten kommer Hartgehjulene mye bedre til sin rett med en større kontrastfarge enn hvit. Hvis du skal ta av folien, vær forsiktig. En bekjent tok av folien på sin Porsche 997 Turbo. Bilen hadde tidligere blitt delvis omlakkert og resultatet ble at klarlakken fulgte med folien
Werther Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Nå har jeg en 2006 118d i fargen Japanrød (som jeg har hatt i 2 år nå), å den er like fin i lakken som da den trillet ut fra fabrikken (sett bort fra noen ørsmå steinsprut i fronten) Det handler bare om å ta vare på lakken på riktig måte. Å dess mere biler i sort sølv/grå og hvit jeg ser, dess bedre liker jeg min røde. Jeg har også kjøpt nybil med en herlig rødfarge. Vurderte hvit også, men mtp framtidig rust o.l turte jeg ikke. Rødt skjuler både rust, riper og skitt ganske godt. Har en 16 år gammel hobby/nr 2-bil, og den rødfargen er ikke bra lenger. Er kraftig falmet, og på tross av flere poleringer/lakkrenser blir den aldri bra dessverre. Så det er litt både og med rødt - men heller det enn grått og svart som alt annet. Trådstarters bil var forresten kjempefin, selv om den hadde fortjent bensin-rekkesekser
luffi88 Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Hvordan er det å fjerne denne folien da? varme?
ParamedicX5 Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 Hvordan er det å fjerne denne folien da? varme? Litt varma ja...varmepistol på lav effekt. Ikke mye jobb...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå