mak1990 Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Det er noen som skifter ut frontpanel for å kunne få ned km stand. Jeg Bare lurer på om det er andre måter å finne ut bilens egentlige km? Det går jo selvfølgelig på utseende og slitasje, men bare lurer på om det er noen annen måte å få svar på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Kan vel sees på diagnosetest? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Kan i visse tilfeller sees på diagnostest hvis bilen er nyere enn 1997 (er vel software på ECU som avgjør). Merk: Dette vet jeg av egen erfaring ved hjelp av Carsoft og Kina-kabler. Det kan godt hende at verksteder o.l klarer å finne dette ut på tidligere modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mak1990 Skrevet September 7, 2009 Forfatter Share Skrevet September 7, 2009 Denne er en 1992 mod, så da hjelper vel ikke en diagnosetest? Noen andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 har ikke BT kontroll på km stand ved EU kontroller opp mellom åra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Denne er en 1992 mod, så da hjelper vel ikke en diagnosetest?Noen andre forslag? Tidligere lagt ut svar på spørsmålet. Ikke noe problem å finne ut svindel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Har du en link til det temaet Hofstad?? Greit lesestoff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 dersom du har carsoft som støtter bilen din kan du lese ut km stand fra lcm og ecu og cluster og sammenligne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 ikke på 92 modell nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 dersom du har carsoft som støtter bilen din kan du lese ut km stand fra lcm og ecu og cluster og sammenligne... Jeg har 96 modell men fikk ikke se noe om km stand på min. En kompis som sjekka med carsoft. Men han fikk opp på en 328i f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 lysmodul fra 97 tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mak1990 Skrevet September 7, 2009 Forfatter Share Skrevet September 7, 2009 Hvis bilen har fullt servicehefte så er vel det ikke noe problem når jeg tenker meg om. km stand føres jo ned der ikke sant? Det samme gjelder hvis lapper for eu-godkjenninger er beholdt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrPingu Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Hadde selv en 94 modell 320i som hadde gått 84000. Dette er noen år siden og jeg var dum som et brød... Bilen hadde fullt service hefte som stemte med km... Jeg sa til selger at jeg kom ti og sjekke opp km med Das Auto her i Trondheim... Detvar ikkeno problem sa han... Dette var en import bil og det viste seg at bilen hadde vært inne på teknisk kontroll i Tyskland i 1997 og da hadde bilen rullet 152.000... Så dette mener jeg var i 2002 så forbrukerrådet regna seg frem til at bilen mest sannsynlig hadde gått ca 300.000 da jeg kjøpte den i 2002... Jeg gikk til sak med selger og fikk hvet kjøpet pluss dekket halve regninga på advokathjelp... hadde jo fri advokathjelp så var et greit oppgjør... Shit happens... man lærer som regel av slikt, så noe positivt var det jo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 Du vil i mange tilfeller funnet det ut. Hver gang du tar og kobler til for å resette osv osv, lagres masse data. Men hvis personen hadde byttet hjerne.. Da aner jeg ikke, vet at de nyere lagrer i både lysmodul, instrumenthus og ECU. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 Nøkkelen også på de nyere.. BMW kan lese ut km fra nøkkelen ved å putte den oppi en dings de pleier å ha i kundemottaket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå