Breitling Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Dave F er en privatperson på et engelsk/US forum. Han modifiserer K&N-filtre på en måte, lager en skillevegg slik at varme fra motoren ikke skal slippe inn i selve filteret. Vanskelig å forklare Har ikke noe direkte link til akkurat det settet han selger, men dette er det nærmeste du kommer på Ebay. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/K-N-57i-Gen-II-Air-Intake-91-99-BMW-325i-57i-1001_W0QQitemZ370246095348QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item56346311f4&_trksid=p4506.c0.m245 Er mange som sverger til K&N-filtre, da disse også fåes som innsatsfilter (samme størrelse som orginalfilter og passer i filterboksen)
Lars89 Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Aldri skjønt hva som er så mye bedre med disse "Dave F" kitta enn KN 57i. Det har jo også varmeskjold...
Breitling Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Nei, vanskelig å si egentlig, men har lest på e46 fanatics at gutta der foretrekker Dave F foran KN57i, og at flere av dem har gjort målinger der Dave F kommer bedre ut. Nå vet jeg ikke hva som blir målt egentlig, så kan ikke si noe om den saken. Har hatt Dave F, men ikke KN57i kittet, så kan ikke sammenligne de opp mot hverandre Er vel flere her på forumet som har prøvd begge deler mener jeg
Jholmseth Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 Har satt på orginalboksen igjen og jagingen ble borte Men motoren ble unormalt varm..nesten opp på rødt Skjønner jo at motoren blir varmere når den står på tomgang enn om man kjører, men den skal da ikke bli så varm. Neste problem er å finne ut hva som feiler bensinmåleren. Den begynte plutselig å vise alt for mye...
Jholmseth Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 Var å hentet prøveskilt i går og tok bilen på langtur. Temperaturen holder seg helt fin under kjøring, men når bilen står i ro på tomgang kryper temperaturen sakte men sikker opp mot rødt. Skjønner ikke hva det kan være
Breitling Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Har du skjekka viskosevifta at denne ikke står bom fast?? Termostat?? Nok kjølevann?? Setter en knapp på at viskoseviften din er gåen siden dette oppstår når bilen står stille
Jholmseth Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 Tidligere i vår begynte bilen og koke. Viskosekoblingen var ødelagt og vannpumpen smeltet. Så jeg har nettopp byttet visekosekobling, vannpumpe, termostat og termostathus. Veldig rart om viskosekoblingen skulle være defekt på nytt ang. kjølevæske mener jeg det skulle være nok..byttet all kjølevæsken i sommer da jeg byttet resten av kjølesystemet på bilen.
Jholmseth Skrevet September 19, 2009 Forfatter Skrevet September 19, 2009 Begynner å mistenke om det kan være selve instrumentet som tuller, og at bilen faktisk ikke blir varm. Kan man sette på et sånn diagnoseverktøy for å sjekke det?
ulriksen Skrevet September 20, 2009 Skrevet September 20, 2009 Ja, det gikk 2 slanger opp til en slags ventil eller noe, i orginal boksen. Først satt jeg 2 skruer i endene på dem og satt slangeklemmer på disse, slik at de skulle være tett. Men så begynte jeg å mistenke at dette kunne være problemet, detfor skrudde jeg løs denne "ventilen" fra orginal boksen og satt den på slangene. Uten noe forbedring. Hva er disse slangene og kan de være problemet? dette er ikke no ventil det går kjøle vann gjennom dem . det er en oppvarmings plugg til luftfilter
Jholmseth Skrevet September 20, 2009 Forfatter Skrevet September 20, 2009 Har fått det bekreftet i denne posten tidligere
Jholmseth Skrevet September 20, 2009 Forfatter Skrevet September 20, 2009 Var nettopp ute og startet bilen, sto å bakket nesten 1 time..så plutselig begynte nåla å stige igjen. Slo av bilen, ventet 1 min å nåla gikk med en gang tilbake til normaltemp. sto å bakket enda en time, men nå var temperaturen der den skulle være hele tiden. Virker som om det instrumentet lever sitt eget liv.
Breitling Skrevet September 20, 2009 Skrevet September 20, 2009 Å du er 100% sikker på at absolutt ALL luft er ute av kjølesystemet??
Jholmseth Skrevet September 20, 2009 Forfatter Skrevet September 20, 2009 Man kan vell aldri være 100% sikker, men kan vell alltids lufte den mere, for å se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå