FredrikAlm Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Lurer litt på hvor mye jeg skal senke e39'n min, har tenkt på 40mm framme og bak, noen som vet hvordan det blir? Jeg har 225-40-18 foran, og 255-35-18 bak.
semmern Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Jeg hadde 50 foran og 30 eller 40 bak før, det sto på senkesett da jeg kjøpte bilen. Personlig syns jeg det var helt forjævlig ubrukelig dritt. Morsomt å kjøre med på jevn, fin vei, som vi har omtrent 500m av i Norge. Ellers skrapte bilen ALLTID nedi over humper, både under forfangeren og mellom hjulene, og den var umulig å parkere i parkeringshus uten å skrape nedi også. Jeg kjørte konstant rundt og var livredd for å plutselig treffe en dump jeg ikke så. Måtte nesten stoppe helt for å komme over fartshumper. Med en person i baksetet ble det bare enda verre. Gikk lei ganske fort og kjøpte originale fjærer og dempere jeg. Syns originalsenket bil fra BMW, altså M-Sport-understell, er ganske fint, men det er jo bare senket 15mm eller noe. Da går det jo faktisk an å bruke bilen også.
*MrB* Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 50/30 senk på E39 går helt fint hvis du har skikkelige dempere. Veien skal være rimelig dårlig før man tar nedi da. Min er omtrent så lav, og jeg har fortsatt ikke tatt nedi noensteder. Heller ikke i parkeringshus og lignende.
Andreas1 Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 30/25 Eibach her. Fronten tar i fartsdumper hvis du kommer litt fort, og kan subbe i parkeringshus med skarpe overganger til rampene. Issvuller fra andres biler kan være en utfordring om vinteren hvis de er store og harde nok. Ellers et aldeles nydelig sett, og den ser bittelitt lavere ut enn M-sport.
TheBirg Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Jeg har 30mm Eibach demping på min Touring, slik det er idag. Og har akuratt godkjennt det hos biltilsynet. Den lå faktisk helt på grensen utifra dems kriterier. (Ca 1 cm for lav, men med fornuftige\dyktige folk hos biltilsynet ble den godkjennt da de regnet om høyden på dekkene mine i forhold til orginaldekkdimension da jeg ikke hadde orginalldekk, men anbefalt dekkdimension fra BMW, 235\45-17")
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå