Wiking Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 Hei! Har blitt den lykkelige eier av en -92 M5 3,8. Skulle gjerne gjort litt preventivt vedlikehold på denne, nærmere bestemt bytte av kjedestrammer, kjede, vannpumpe og muligens reimer. I tillegg skulle jeg gjerne hatt noen som kjenner motoren godt til å se at alt fungerer som det skal mtp Lambda, MAF og annet. Lurer på om noen har tips til verksted som er flinke på E34 og spesielt M5. Er jo ikke noen vits å bruke merkeverksted, det er mange år siden de gutta skrudde noe særlig på disse bilene. Alf Lie er flink, men han har fått hjerteproblemer og er vel ute for lang tid, såvidt jeg har skjønt... Tar i mot tips med glede! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEldaR Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 Hei!Har blitt den lykkelige eier av en -92 M5 3,8. Skulle gjerne gjort litt preventivt vedlikehold på denne, nærmere bestemt bytte av kjedestrammer, kjede, vannpumpe og muligens reimer. I tillegg skulle jeg gjerne hatt noen som kjenner motoren godt til å se at alt fungerer som det skal mtp Lambda, MAF og annet. Lurer på om noen har tips til verksted som er flinke på E34 og spesielt M5. Er jo ikke noen vits å bruke merkeverksted, det er mange år siden de gutta skrudde noe særlig på disse bilene. Alf Lie er flink, men han har fått hjerteproblemer og er vel ute for lang tid, såvidt jeg har skjønt... Tar i mot tips med glede! når du bytter kjedestrammer til denne motoren så bytt til kjedestrammer fra E36 M3 3,2 motoren da denne er mye bedre for din motor enn orginalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 ring helge vik og hør om han har tid. det han ikke veit om s38 er ikke verdt og kjenne til. 90095400 mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiking Skrevet September 8, 2009 Forfatter Share Skrevet September 8, 2009 JonEldaR: Takk for tips! Hadde tenkt å bytte til en slik ja. Forresten, fin M5 du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiking Skrevet September 8, 2009 Forfatter Share Skrevet September 8, 2009 ring helge vik og hør om han har tid. det han ikke veit om s38 er ikke verdt og kjenne til. 90095400 Tusen takk for tipset! Skal ringe! Driver Helge Vik verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 nei han driver privat. han overhalte min og en kompis sin 3.6 i vinter. meget dyktig mann. mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiking Skrevet September 8, 2009 Forfatter Share Skrevet September 8, 2009 Genialt, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiking Skrevet September 8, 2009 Forfatter Share Skrevet September 8, 2009 Forresten! Har et komplett sett med Powerflex-foringer til forstilling. Noen som har tips til verksted eller andre som monterer dette for en fornuftig penge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEldaR Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 JonEldaR: Takk for tips! Hadde tenkt å bytte til en slik ja. Forresten, fin M5 du har. takk for d du må legge ut bilder av kjerra da, er nysjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiking Skrevet September 9, 2009 Forfatter Share Skrevet September 9, 2009 Skal slenge ut noen bilder når jeg finner laderen til kameraet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet September 9, 2009 Share Skrevet September 9, 2009 Pratet med Helge ang motor diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagga9 Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 Du burde ta kontakt med Bertram bil på Ensjø, dem er flinke med E34, dem har utført en del E34 ombygninger og kan motoren veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 Det holder til noen utrolig dyktige BMW mekanikere på industri feltet på Jessheim. Holder til i en stor lagerbygning ved siden A-dekke veimerking. Samme tomt som et bilvaskefirma. Det står en haug med BMW'er plukket og revet og bygd sammen. Overtall av E34 M5 biler/deler der. Får du ikke den hjelpen du trenger der, så.. ja.. Om jeg skal sette bort bilen, så stoler jeg mer på de enn mange autoriserte verksteder. De oppererer med hyggelige priser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå