Tort Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 På vei til jobb i dag, punga det ene bakdekket mitt 275/30-19. Så da trenger jeg to nye dekk bak. Tenkte først jeg skulle sko opp noen 17" M-Sport (4 stk) felger jeg har liggende, for å gjøre det billig, men etter litt ringing rundt så fannt jeg ut at det faktisk ikke trenger å bli så dyrt med to nye bakdekk i 19". Ringte GS, de hadde noen dekk i 265/30-19 fra Sonar som de mente ville passe bra på mine 19x10" felger. Så da kommer det store spørsmålet: Er Sonar noe å satse på eller det bare dritten? Må ærlig innrømme at jeg rynka litt på nesen med gang når de nevnte navnet. Jeg tenker spesielt på egenskaper på våt veg, tørr veg, støy og om de slites fort, kan jeg håpe to sesonger med disse? Håper noen gidder å svare, gjerne folk som har erfaringer og har kjørt på disse dekka. Synsere kan la være!
nimitz Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Tror nok ikke du kan forvente svar fra noen som har kjørt på disse dekkene da det nesten ikke selges slike. Grunnen er nok at dette etter tester som jeg har sett, må være noe av det dårligste dekkene som er produsert. Det er derfor utrolig at noen har disse på lager, og ennu mer utrolig at de prøver og "lure" disse inn på noen. Legg i noen kroner mer og heller kjøp et kjent merke.
S.Arnesen Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Tror nok ikke du kan forvente svar fra noen som har kjørt på disse dekkene da det nesten ikke selges slike. Nja, nå blir vel så og si alle dekkpakkene fra gs levert med disse, så at ingen her har noen erfaring med de har jeg vanskelig for å tro. Trådstarter. Ta deg en titt på www.dekkonline.com før du bestemmer deg, der får man MANGE gode dekk til en billig penge (ihvertfall opp mot forhandlerpriser)...
TheBirg Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Legg penger i dekkene dine !!! (kjennte\testede dekkmerker) Det er jo tross allt de som til syvende og sist hindrer deg fra katastrofe. Dekk er det som setter deg i kontakt med omgivelsene for å si det slik. Må du stå til ansvar i en rettsal og si du gjorde det så billig som mulig, hadde for kort bremselengde kommer du ikke langt med det. Uansett, bare stopp fort nok !
mak1990 Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 De selger faktisk sonar en god del steder. Ser også flere bmwer som har valgt felgpakke med sonar og. Når det kommer til kvalitet, så er jo det en grunn til at dette er billige dekk. De er brukbare, men merker at de har fort sine begrensninger.
Simpel Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Off topic, men statistisk sett punkterer man en gang i livet ifølge en dekkselger i Kiel. Greit å være ferdig med det
chiller Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Off topic, men statistisk sett punkterer man en gang i livet ifølge en dekkselger i Kiel. Hehe, da ligger jeg i såfall godt ann, da jeg alt har punktert to ganger...
Silverboy Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 statistisk sett da så slipper jeg å punktere hvis du har tatt to
Tort Skrevet September 9, 2009 Forfatter Skrevet September 9, 2009 Ja er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Har alltid kjøpt gode dekk av kjennte merker men er derfor jeg spør, siden jeg ikke vet noe om disse "Sonar" dekkene. Men man skulle kanskje tro at det var en del folk her inne som kjører på Sonar siden GS leverer disse i felgpakkene sine. Er vel noen som handler dekk på GS!? Får ganske god pris på Yokohama også, så vi får se.
Silverboy Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Har du råd så hadde jeg valgt noe mer "safe".. ikke det, har ikke erfaring fra akkurat SONAR enda (har en felgpakke i hylla, men ikke prøvd enda..), men div andre billigmerker, og faktum er vel at man ofte sparer knapt en tusenlapp totalt i forhold til gode dekk fra fra en av de store hvis man handler riktig plass. Det er somregel på regn at disse billigmerkene virkelig sliter, og det kan være virkelige forskjeller også..
Silverboy Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Sorry, så ikke at du ba oss synsere om å ikke ytre våre meninger :flau:
benger Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Jeg kjørte tidligere på Federal SS-595 i str 255.35.18 på bakhjulene. 225.40.18 foran. Etter at jeg kjøpte en felgpakke på GS med Sonar dekkene, følte jeg meg tryggere på våt vegbane enn tidligere hvertfall. Sonar dekkene som var med str 235.40.18 satt faktisk bedre på vått føre enn de bredere 255 (slædda ikke like lett)Federal dekkene. Men skal vell sies at Federal heller ikke akkurat er noen målestokk
S.Arnesen Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Jeg kjørte tidligere på Federal SS-595 i str 255.35.18 på bakhjulene. 225.40.18 foran. Etter at jeg kjøpte en felgpakke på GS med Sonar dekkene, følte jeg meg tryggere på våt vegbane enn tidligere hvertfall. Sonar dekkene som var med str 235.40.18 satt faktisk bedre på vått føre enn de bredere 255 (slædda ikke like lett)Federal dekkene. Men skal vell sies at Federal heller ikke akkurat er noen målestokk Selv kjører jeg federal 595 og er veldig fornøyd med dem. Ikke det beste grepet på vått føret, men bedre enn de kumho dekkene jeg hadde før. Tror kanskje du har missforstått litt, såklart sitter 235 dekkene bedre på vått føre enn 255 dekkene. Jo breiere dekk, jo dårligere egenskaper på vått føret...
benger Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Jeg kjørte tidligere på Federal SS-595 i str 255.35.18 på bakhjulene. 225.40.18 foran. Etter at jeg kjøpte en felgpakke på GS med Sonar dekkene, følte jeg meg tryggere på våt vegbane enn tidligere hvertfall. Sonar dekkene som var med str 235.40.18 satt faktisk bedre på vått føre enn de bredere 255 (slædda ikke like lett)Federal dekkene. Men skal vell sies at Federal heller ikke akkurat er noen målestokk Selv kjører jeg federal 595 og er veldig fornøyd med dem. Ikke det beste grepet på vått føret, men bedre enn de kumho dekkene jeg hadde før. Tror kanskje du har missforstått litt, såklart sitter 235 dekkene bedre på vått føre enn 255 dekkene. Jo breiere dekk, jo dårligere egenskaper på vått føret... Hmm kan godt være at jeg har missforstått på det punktet der. Men noe av poenget var at Sonar dekkene er omtrent like gode som Federal dekkene. Men ang slitestyrken tør jeg ikke si noe på. Hadde Sonar dekkene kun et par måneder.
Silverboy Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Tror kanskje du har missforstått litt, såklart sitter 235 dekkene bedre på vått føre enn 255 dekkene. Jo breiere dekk, jo dårligere egenskaper på vått føret... Jaha? Han snakket vel ikke akkurat om vannplaning.. Link meg gjerne en test av samme dekk i f.eks 205/xx/yy kontra 225/xx/yy som bekrefter kortere bremselengde / raskere rundetid på det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå