Tuttifrutti Skrevet Januar 1, 2010 Skrevet Januar 1, 2010 da jeg skal ha noe bedere hjul vinkel tilfelle den kom til å sladde litt. Skulle ikke du bruke z3 tannstangen? Skal du frese mer gjenger eller?
R Andersen Skrevet Januar 1, 2010 Skrevet Januar 1, 2010 Er du sikker på at det går med 225/35/18 forann? Skal ha 8x18 forann på min E30M3 til sommeren og da lurte jeg på om det gikk med 225/35 forann.. Kan du bekrefte at dette ikke subber når man svinger? Jeg har Sport Evo skjermer og hjulene står midt i senter av hjulbuen, ikke litt bak slik som det gjør originalt på E30M3. Jeg kjørte med det før på min som du ser på bildet jeg la inn over her. Det subbet så vidt ved fullt rattutslag, og jeg kjører med vanlige M3-skjermer.
M3 Yngve Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Skrevet Januar 1, 2010 da jeg skal ha noe bedere hjul vinkel tilfelle den kom til å sladde litt. Skulle ikke du bruke z3 tannstangen? Skal du frese mer gjenger eller? Skal bruke fra Z3 ja. Men frese gjenger, skjønner ikke hva du mener med det?
Tuttifrutti Skrevet Januar 1, 2010 Skrevet Januar 1, 2010 Mer gjenger i tannstangen så du får større sving radius
Øyvind L. Skrevet Januar 1, 2010 Skrevet Januar 1, 2010 Er du sikker på at det går med 225/35/18 forann? Skal ha 8x18 forann på min E30M3 til sommeren og da lurte jeg på om det gikk med 225/35 forann.. Kan du bekrefte at dette ikke subber når man svinger? Jeg har Sport Evo skjermer og hjulene står midt i senter av hjulbuen, ikke litt bak slik som det gjør originalt på E30M3. Jeg kjørte med det før på min som du ser på bildet jeg la inn over her. Det subbet så vidt ved fullt rattutslag, og jeg kjører med vanlige M3-skjermer. Ok, men hvis man har mere negativ camber vil det kansje subbe mindre.. Men nå subber det jo når man svinger fullt på E36M3 med 225/45/17 også. Subbet det forann og bak i hjulhuset når du svingte fullt?
M3 Yngve Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Skrevet Januar 1, 2010 Mer gjenger i tannstangen så du får større sving radius Du mener de spora i tannstanga? Det bør man ikke gjøre, jeg har prøvd dette, og med 1-2 spor ekstra, så space ut så mye, går den for langt. Går forbi de olje rør hulla. Så ved å space ut ca 3-4mm er nok, da går der rett før disse olje hulla. Så da er det ikke noe vits å lage flere spor. På E30 med tannstang fra E36 og Z3 går nesten dekke inni ramme vangen, uten å space noe. Når man spacer 3-4 mm, må man ha mindere dekk eller spacer på felgen.
Tuttifrutti Skrevet Januar 1, 2010 Skrevet Januar 1, 2010 Ahh, greit å vite Har nettopp fått 3 nyoverhalte z3 tannstenger i posten
M3 Yngve Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Skrevet Januar 1, 2010 Ahh, greit å vite Har nettopp fått 3 nyoverhalte z3 tannstenger i posten De kan du nok lett selge ja. På en E30 er det helt konge, får ganske mye mere vinkel på hjula enn org, og går vel bare 2.7 runder. Vanlig E36 får man også samme vinkel, men er vel 3.2 runder eller noe.
SteffenM2 Skrevet Januar 1, 2010 Skrevet Januar 1, 2010 Blir bra det her, Yngve! Klar til sommern regner jeg med? Mens vi er inne på tannstenger, passer z3 1.9 rett på e36? Jeg har en sånn liggende på skolen, vurderer litt og slenge over den..
M3 Yngve Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Skrevet Januar 1, 2010 Takker. Med litt flaks så er denne på veien rundt mai, da alt må klaffe og ikke masse skjær i skjøen. Ja, den passer rett på, tror ikke du må bytte ytre staga en gang.
JulianS Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Men nå subber det jo når man svinger fullt på E36M3 med 225/45/17 også. Min E36 M3 subba aldri foran med helt nye 225/45-17 på 8" felg heelt oppi hjulbuen
R Andersen Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Subbet det forann og bak i hjulhuset når du svingte fullt? Det subbet forann på innsiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå