Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

herregud. du har for mye fritid, og tydeligvis mye plass.

har du noe snaks til meg om dagen, trenger en tannstang og noe greier

Skrevet
herregud. du har for mye fritid, og tydeligvis mye plass.

har du noe snaks til meg om dagen, trenger en tannstang og noe greier

Har ingen av delene. :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Denne er ikke alpine vit. :wink:

Her blir det ikke gjort så mye om dagen, må jobbe litt også. Er dritt lei hele bilen egentlig.

Men nå blir det kansje en annen motor i bilen.

Mye mulig det blir kjøpt en CSL motor, så er det jo så mange som setter inn "vanlige" E46 M3 motorer om dagen.

En CSL motor er ikke lett å få tak i løst, men jeg har fått tak i en mest sannsynlig. :D

Skrevet
Denne er ikke alpine vit. :wink:

Her blir det ikke gjort så mye om dagen, må jobbe litt også. Er dritt lei hele bilen egentlig.

Men nå blir det kansje en annen motor i bilen.

Mye mulig det blir kjøpt en CSL motor, så er det jo så mange som setter inn "vanlige" E46 M3 motorer om dagen.

En CSL motor er ikke lett å få tak i løst, men jeg har fått tak i en mest sannsynlig. :D

Blir ikke det kinkig med orginalsprutet siden de kun leveres med SMG?

Veldig sjelden disse dukker opp men fant faktisk en på ebay i Frankrike i fjor en gang til meget hyggelig pris. Tror det var 4-5000 euro.

Skrevet

Ja, kan nok ikke bruke org ecu nei.

Blir nok et sprut når noen finner ut å mappe vanosene.

Er en short blokk, så mangler div men det meste er likt fra vanlig S54. Får ikke plass til den org luftfilter boksen, så for se når den tid kommer hva det blir.

Har bestemt at denne bilen skal ikke ut å kjøre før tidligst 2011. Har så mye annet å styre med først.

Skrevet

Det er ikke så mange forskjellene på en CSL-motor da.

Mener det er kammer, eksosventiler, grenrør samt at det er alpha-n styring.

Nesten greiere å bare kjøpe kvassere kammer til en std motor.

Skrevet
Det er ikke så mange forskjellene på en CSL-motor da.

Mener det er kammer, eksosventiler, grenrør samt at det er alpha-n styring.

Nesten greiere å bare kjøpe kvassere kammer til en std motor.

Ja ikke så mye, men når jeg får denne for en meget fin pris, og lovlig motor, er det gøy å ha en org CSL motor i en E30 M3.

Hva er alpha-n styring da?

Og kammer koster jo også en god del, så for jeg en motor som er 04 og godt meget lite.

Skrevet
Ja, kan nok ikke bruke org ecu nei.

Blir nok et sprut når noen finner ut å mappe vanosene.

Er en short blokk, så mangler div men det meste er likt fra vanlig S54. Får ikke plass til den org luftfilter boksen, så for se når den tid kommer hva det blir.

Har bestemt at denne bilen skal ikke ut å kjøre før tidligst 2011. Har så mye annet å styre med først.

Er flere datasprut som kan styre VANOS, bla Motec

Alpha-N betyr at motoren styres mot gass spjeld åpningen. Det vanligste er å bruke MAF eller MAP. Alpha-N skal fungere litt dårligere på lav gass, men er veldig bra til full gass bruk.

Skrevet

En ting er at datasprutet kan styre vanos. Vipec kan også styre vanos, men det er det minste problemet.

Største problemet er og få programert og justert vanos skikkelig.. Ifølge PPF så er det minst 1 dag i benken bare for å justere vanos også kommer mapping av motor i tillegg.

Men nå er det veldig synd å fjerne vanos på S54. Den er utrolig mye bedre enn S50 vanos. S54 vanos tåler også kvasse kammer noe S50 vanos ikke gjør på sikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...