Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for å prøve org ecu og en del av el nettet. Har fått mange tips og skal få hjelp av en som har fått dette til.

Så har klipt av en del, så er planen og bruke det meste av E30 el annlegget og det til motoren fra e46.

Gleder meg den dagen noen kan få bort alt cambus, ews osv, på ecuen.

tto9b8mz9thvel7s4yo4.jpg

i6og2yh3t3wb8koqnzwn.jpg

Så etter noen timer tenking og klipping, ble posen full. Hjelp tror ikke jeg har helt kontroll på dette, men men. :mrgreen:

7rzxtn035l0pb9ytv3hf.jpg

Skrevet
Lykke til, Yngve..! :wink:

Jo, det kan jeg trenger :shock: Vet ikke helt hva jeg gir meg utpå, men med god hjelp skal det vel forhåpentlig gå.

Så skal Hans på ESS inn med sine kunskaper å lage en løsning uten LMM. :D Da SKAL jeg ha mere hk en org csl. :applause:

Skrevet

Hva med å kople vekk originalt ledningsnett å heller bruke "hele" ledningsnettet til M3 E46 så kan du også få SMG til å funke :) Viss du vil ha SMG da! Har tenkt på det selv...

Vet om en i statene som har gjordt dette ;)

Skrevet

Henrik Bergmann er jo i gang med S54 og SMG på en E30.

Regner med du/dere har hørt med han hvordan han løser det?

Sykt prosjekt dette her. Respekt! :D

Skrevet
Hva med å kople vekk originalt ledningsnett å heller bruke "hele" ledningsnettet til M3 E46 så kan du også få SMG til å funke :) Viss du vil ha SMG da! Har tenkt på det selv...

Skal for all del ikke ha "automat" gir i en E30. Greit man kansje kan kjøre fort med det, men ikke i en E30.

Synd at man ikke får csl med 6 trins.

Jo, hadde først planer om å bruke hele, men da må man styre mye med feks rattstammen, og ikke helt lett å få den dit pent.

Så blir det så inni mye ledninger som veier mye.

Jeg skal verken ha abs eller edc til å virke, kun sport knappen om vi får det til.

Bergman skal ha smg og bruke rattstammen og hele el nettet. Blir sikkert kult, men ikke noe for meg.

Blir vel en del breit med denne her også tenker jeg. Runde tider ligger ikke helt for meg enda, må bli litt mere voksen for deg jeg. :D

Skrevet
Lykke til, Yngve..! :wink:

Jo, det kan jeg trenger :shock: Vet ikke helt hva jeg gir meg utpå, men med god hjelp skal det vel forhåpentlig gå.

Så skal Hans på ESS inn med sine kunskaper å lage en løsning uten LMM. :D Da SKAL jeg ha mere hk en org csl. :applause:

CSL har ikke LMM...

Skrevet

Vet at CSL ikke har LMM, men jeg bruker org M3 motor el og ecu, gidder liksom ikke bruke masse kr, når jeg har noe som blir likt. :D

• 3 weeks later...
Skrevet

Skal for all del ikke ha "automat" gir i en E30. Greit man kansje kan kjøre fort med det, men ikke i en E30.

Synd at man ikke får csl med 6 trins.

Jo, hadde først planer om å bruke hele, men da må man styre mye med feks rattstammen, og ikke helt lett å få den dit pent.

Så blir det så inni mye ledninger som veier mye.

Jeg skal verken ha abs eller edc til å virke, kun sport knappen om vi får det til.

Bergman skal ha smg og bruke rattstammen og hele el nettet. Blir sikkert kult, men ikke noe for meg.

Blir vel en del breit med denne her også tenker jeg. Runde tider ligger ikke helt for meg enda, må bli litt mere voksen for deg jeg. :D

e enig der.greit og kunna sparka litt i pedalen til tider :)
Skrevet

Hvorfor ikke lmm? det er jo ikke no særlig motstand i den, og det er jo en grunn til at den er der... Med map-sensor så får den jo bare info om luftmengde og ikke masse... men fungerer sikkert bra med map-sensor på full gass :)

Skrevet
Hvorfor ikke lmm? det er jo ikke no særlig motstand i den, og det er jo en grunn til at den er der... Med map-sensor så får den jo bare info om luftmengde og ikke masse... men fungerer sikkert bra med map-sensor på full gass :)

Skal bare ha så lik CSL som mulig jeg, for det virker meget bra. :D

Skrevet

Det er vel ikke helt korrekt. Mange biler kommer original med MAP sensor. Største problemet med MAP er den ikke korrigere for ending i VE, som f.eks slitasje på motoren. MAF er helt klart best på en normal gatebil siden den har bedre oppløsning og nøyaktighet på lavere turtall. Er det effekt som gjelder er MAP eller alpha N veien å gå.

Tøft prosjekt ynge, du har noen timer med arbeid igjen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...