R Andersen Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Eller du kan sette på slike som jeg har. Da får man på E46M3 skiver uten spacer bak. Man beholder det originale inpresset. Får man kjøpt dette et sted, eller er det noe du har laget?
M3 Yngve Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2009 Eller du kan sette på slike som jeg har. Da får man på E46M3 skiver uten spacer bak. Man beholder det originale inpresset. Får man kjøpt dette et sted, eller er det noe du har laget? KK motorsport selger disse, men Stig Johannsen har et sett tilsalgs, tror jeg.
Øyvind L. Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Eller du kan sette på slike som jeg har. Da får man på E46M3 skiver uten spacer bak. Man beholder det originale inpresset. Får man kjøpt dette et sted, eller er det noe du har laget? KK motorsport selger disse, men Stig Johannsen har et sett tilsalgs, tror jeg. Stemmer.. Var Stig som fikk de til meg.
R Andersen Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Hva er prisen Stig tok for de, og hva koster de fra Millway? Gjør de samme jobben?
SSM Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 hmm.. hvordan funker den klossen egentligt? prøver å se det føre meg, men klarer ikke helt. hehe Har du sett et M3 E30 bein? Da er det bare å skru ut 4 skruer som den "bunnen" sitter fast med. Så setter du denne i mellom som en spacer liksom. Så flyttes den "bunnen" litt til siden, å da får man på E36 M3 skiva og M3 E36 ol. Må seff bygge en dapter til kaliperne. Kan se den her, da ikke sort eloksert men i org alu. ( lånt bilde) Så den du har så flytter du navet bort fra bærebroa og styreleddet? At den har 8 hull i seg? Hovedformålet med en slik spacer er for å få rett vinkling på bærebro og styrestag når bilen blir senket. Slik at man skal redusere bump steer som det heter.
M3 Yngve Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2009 Skal minske "bump steers" ja. Den har 8 hull og flytter bunnen som styre stag og bærearmen er festet i noe innover. Da får du også litt mere caster på kjøpet. De koster 995,- sek og de tl KK koster vel 5000,- tror jeg. Men de er over gromme de til KK, men sånne har ikke jeg råd til. Har planer om å prøve å holde nede kostnadene så mye som mulig. Litt gøy det også. Men skal ikke bli en kjip bil av den grunn. Da for jeg råd til å ha begge M3nen mine. Noen som har noe tips på bra og ikke for dyre justerbare dempere til å ha foran? Bak tror jeg det blir Avo coilovers, men ikke sikker om K-sport kansje kan gjøre underverket hele veien. Lakk sponoser søkes også, eller noen som vet om noen som gjør grunn arbe til lakk, for en grei penge, eller bytte med noe? Jeg er ikke flink på sånt. Fått gjort litt til med bilen. Nå er det ikke mye igjen å ta av. Motorene er også hentet inn i garasjen.
Øyvind L. Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Hva er prisen Stig tok for de, og hva koster de fra Millway? Gjør de samme jobben? Er noen år siden jeg kjøpte de så jeg kusker ikke helt, men det sviver for meg at de kostet 4-4500kr for paret den gangen, men da var € lavere enn nå... Denne saken flytter styrestaget 13mm lenger innover slik at det ikke går imot skiven.
M3 Yngve Skrevet Oktober 30, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2009 Da er motoren prøve montert. Passa jo meget fint oppi der. Har brukt M20 motor fester og E36 M3 motorlabber. Men de M20 motorfestene er for dårlige. Så noen bra tips på M20 motorfester, ikke i alu, taes mot med takk. Må modde en del på bunnbanna, derfor jeg prøve monterer for å se. Gir kassa skal også på, så jeg får målt og sett hvor mye jeg må "modde" diverse ting.
ehrnst Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 ser bra ut kan du ikke bare sette på m50 e34 bunnpanne og pick up?
leif harald Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Tøøøøøft, dette er helt rått!! Gleder meg til og prøve det han karen i statene låver ang elnettet
thorbis Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 oo detta blir gromt! nye driftingbilen detta vel? ess kan jo kanskje fikle litt med denna også hehe.
M3 Yngve Skrevet Oktober 30, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2009 ser bra utkan du ikke bare sette på m50 e34 bunnpanne og pick up? Hvorfor får så mange såde bank når de setter S50 i E30? Jo, olje pumpa er overhode ikke lik, så er ikke olje røret likt heller. Så jeg mener at M50 funker med panna fremme, men ikke S50 og S54. Mange som ikke har skada motorne, men jeg koster heller på meg å få laga om olje panna. Så blir den ikke så lav før traversen heller.
M3 Yngve Skrevet Oktober 30, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2009 oo detta blir gromt! nye driftingbilen detta vel? ess kan jo kanskje fikle litt med denna også hehe. Prøver å lage en litt "all roaund" bil. Skal ha skilter, mulig prøve å få den godkjent, søndags bil og bane bil. Skal nok prøve litt runde tider også, da MANGE mener det er så mye mere bil kjøring, enn det tullet MANGE mener vi driver med. Så skal du nok få se den med noen oppstell denne også. Blir ikke noe ESS på denne tror jeg. Skal ikke selge den grønne enda, mulig til høsten igjen kansje. Da jeg har lyst til å bygge en 318-320 E46 om til M3 CSL. Med skilter og godkjent. Men mange rare og litt for dyre ting som surrer oppe i hode på meg alfor ofte.
thorbis Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 hehe ser den. er jo synnsykt morro med hissig sugis. ja sladding har jo ikke så mye med kjøreferdigheter som noen sier hehehe. hva type understell er det du skal gå for a? bør vel ha ett som er litt rundetid orientert kanskje. rune er veldig fornøyd med kw settet sitt. er vel samma du har på den grønne kanksje?
M3 Yngve Skrevet Oktober 30, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2009 KW er jeg meget fornøyd med ja. Er ikke sikker på hva jeg skal gå for enda. Mulig K-sport sitt coilovers sett, mulig lage det foran selv med Ølins fjærer og gule justerbare koni. Bak blir det da Avo sine, de har jeg hatt bak på E30 før, og funka bra de. Men er i tenke boksen enda på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå