E28 TURBO Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 Vet ikke helt. Men tror jeg setter på en orginal topp pakning for et eventuelt salg. Kjører MLS nå med arp bolter. Men er en liiiiten komp lekasje inn i kjølesystem så når jeg har kjørt hardt ca 1 tank må jeg etterfylle litt vann da det bygger seg litt trykk i eks tanken. Dette var ikke tema med orginal topp pakning så tror det er tingen event o ringe da. Toppen overhalte jeg i fjor alt nytt inni av Sarpsborg motorverksted. 13lapper.. Ga ca 6lapper for stempler. Olje pumpe veivlager reg kjede alt det har gått ca 40 000km. Må nesten bare gi et bud, men foreløpig står den i og der blir den til noen betaler ok for den eller at jeg er klar til å sette inn M5 motoren. Ellers fikk jeg tatt ut motoren av M5 idag. Elefant er tingen !! Tok den ut mutters alene og det var ikke stress idet hele tatt. Blir ikke noe mekking i helga, men fortsetter vel å plukke istykker E34 etter helga så da blir d endel ok deler tilsalgs. Ellers er Chassi faktisk veldig bra. Så si rustfritt så hvis noen skal skjøte E34 eller har lyst å rette den opp er d håp! Men Ramme vanger har flyttet seg mye helt i tuppen så blir nok jigg hvis den skal rettes. Ellers ser forstilling hel og fin ut. Bakstilling er helt 100%, Men vurderer å eventuelt bruke stabbstaga på E28n. Ellers oppdaga jeg at der er 260 kasse i den så den er nok byttet på et eller annet tidspunkt. Var vel bare levert med 262 og 265 disse? Det som skal selges på E34 omgående er dører Styling sider og bak Ruter om noen trenger d. Dashbord om noen trenger d Intreiør ettervert. Men der er jeg fristet til å sette inn framstolene i E28 selv om de faktisk er finere enn i E34 da di var trekt om rett før jeg kjøpte den. Hvis jeg gjør d selger jeg Alt samlet, så blir vel et salgs M5 intriør til E34 da. Baksetene går vel ikke inn i E28? Bremsene kommer for salg. Felgene er 19 tom ,men nesten nye nankan super sport eller noen i den dur. 275 35 19 Er kant kjørte men virker runde og ok. ABS pumpe Styre snekke Fargen er macanoco blue eller noe i den dur.. Dører er hele og fine. Men Fører dør er brutt og lås på. Dør trekkene følger intreiøret alt er svart skinn. Hvir noe vet om Kompressor kit til S38 er dette av interesse .
Gjest Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Dette blir bra uansett hvordan du gjør det. Men uansett om du skal til med overladning må du skifte stempler vil du ha litt driftsikkerhet. Ringlande på org stempla går veldig fort med overladd.Rådene holder til 650-700hk. Skal du ha kompressor må du forsterke kryskilen på veiva, di har en tensens til og ryke orginalt. Og det blir naturligvis større påkjenning med komp. Gå for turbo mener jeg.Ikke no problem og bygge en turbomotor med bra respons hvis det er det du vil ha. Ta kontakt vist du trenger hjelp til feks grenrør eller innsug mm
E28 TURBO Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 Jepp på tide å få litt mer kløs. Lei av å må kløtsje i 3.... hehe Skal ikke ha noe effekt monster ,denne bilen er fin nesten rustfri og meget god teknisk. Så skal ikke rive den helt i filler. Ikke bur, skal ha intreiør og mest mulig orginalt utseende iallefall:-) Blir vel mellom 600-700hk. Moderat altså.... Da holder drivverket bedre og dama kan kjøre den.. Selv om jeg nok må roe ned trykket litt da ho har en tendens til å gire ned i tredje og kjøre forbi alt som rører seg.. hehe Først skal motor åpnes og måles ut slik at jeg ser at det faktisk er noe å bygge på. Hadde tenkt å legge meg på 8,5:1 eller 9:1 i komp. Da jeg skal kjøre på bensin. Orker ikke styre med E85. Da jeg kjører mest på gata. Clutsjen tenkte jeg å bruke den jeg har og det burde gå med tanke på effekt. Mulig jeg må bytte til 4 puch og unngå de værste rivstartene i 3 gir. Har også tenkt endel på den sporkilen ja. Den røk på M30 etter jeg økte til 485hk og dro opp maks rpm til 7000. Har nå den forsterka av PPF og den har holdt til nå. Men hva når den skal trekke ei presse som suger 50hk og kanskje mer.. Kjører med 660 cc dyser nå så de må nok byttes ut til 750 eller 800 ellerså. Også må jeg nok ha meg en bedre fuel rail og fuel pumper. Bestilte med elektronisk bensintrykksmåler på e bay som kom idag. Men den sto på en bar allerede så spørs om den er noe tess Made i taiwan hehe Ellers er bredbånd lamda på vei AEM http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AEM-GAUG ... %26ps%3D63 Så den burde vel være ok. Får se hva som dukker opp.. Stempler lurer jeg på JE de er billige i USA nå og burde vel duge til mitt effekt uttak. Kammene beholder jeg orginale hvis presse, hvis turbo blir det vel event å slipe om de orginale eller la dem være og heller prøve å få timet de. Fjører i toppen og ventilene bruker jeg orginale er planen. Register bytter jeg nok. Om jeg trenger annet innsug er jeg usikker på.. Men lurer på å bruke det orginale og la LMM og luftfilter boks stå også bare dra trykkrør gjennom for at det skal se mest mulig standard ut. Usikker her. Blir det presse blir det vel orginale grenrør, men skal jeg ha turbo er jeg i tvil. Det enkleste er jo å sette turbo oppe som alle andre, men vil helst ha den nede. Dette gjøres jo på M3 3litern iallefall går det ann å få til her og? Som dere sikkert skjønner er det mye som skal bestemmes, men har jo bare hatt S38 siden søndag:-) Spent på å åpne motoren over helga og begynne å måle ventilene sylindrene veiv og kammene. Hvis noen har målene hadde det jo vært fint, har ikke fått verksted handboka jeg har bestilt enda. God helg!
Morty999 Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 må du clutche i 3 gir for att det skal spinne? hmm, det må ikke jeg eller nå kanskje men. hehe
Azeton Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Vi vet alle at din bil er best selvom du vil selge den..
S.Arnesen Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Min? Skal ikke selge:-D Siktet nok til morty999 sitt innlegg...
E28 TURBO Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 Hehe skjønte det... Ertet Morten jeg.. hehe
E28 TURBO Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 Bilder av Min M535i og kompissen min sin Magnum srt 8.. Var i Mariestad i helga i sverige.
S.Arnesen Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 Amerikansk design har tapt seg noe veldig de siste 40 årene syns jeg...
E28 TURBO Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 Synes den bilen er grisetøff jeg da. Gikk som et skolda troll og. Men er ikke noe BMW da!
E28 TURBO Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 Var på rudskogen idag. Ble ikke noe kjøring, men mye tøft å se på og hyggelige folk. Her er bilde av E28 med Compomotive
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå