Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tøffere ja, men går ikke noe bedre, og er dobbelt så dyrt å ordne dersom det skjer noe. Syntes det er finere lyd i m60 enn m70 også. Men smak og behag!

Skrevet

Hadde 520 som brukte mer bensin enn 525 i noen tilfeller.

Leste at du synes at v12 er kunst, men BMW selv sier at v8 er kunst.V12 er tung å treig. har spurt en som hadde 840 og 850,så mente han at 840 drar mer pga den veier mindre og jobber mye lettere en v12.

Jeg selv har vært flere ganger i samma situsjon som deg,men fant ut at v8 er noe sak!

Skrevet

min 850, med automat, chip, kammer og 3.45 diff bruker ca 1,2 på langkjøring, mellom 1,5 og 1,7 til mitt varierte bruk og 1,8-2,2 i byen.

Kan sikkert få den under 1,5 men da kjører du veeeeldig pent, og bruker automat kassen akttivt i manuell funksjon.

Jeg fant ut at mig går ganske rimelig om jeg klarer å holde turtaller på ca 2000rpm på landeveien.

Skrevet

Leste at du synes at v12 er kunst, men BMW selv sier at v8 er kunst.V12 er tung å treig. har spurt en som hadde 840 og 850,så mente han at 840 drar mer pga den veier mindre og jobber mye lettere en v12.

Han må jo få lov til å mene hva han vil. Er rart hvordan folk tror at bmw's ingenører er så dumme at de lager en større motor, med høyere antall hk og nm, for at den skal gå likt som en motor som er mindre og har mindre hk og nm...

Skrevet

300hk går bedre enn 286. Ferdig med det.

Jeg synes BMW sin V12 er så fint lagd. Den er så flott å se på! Høres jo ut som de bruker en del bensin, men det må man jo regne med.

Skrevet

740iA min er målt til 0,85-0,9 på langkjöring. Er ikke ille med tanke på tung bil og stor motor. Eller med andre ord, kommer ann på höyre beinet alt sammen. Kan sikkert få den til å bruke 2l på mila på langkjöring. Alle har hver sin kjörestil og tyngde på gassen.

Skrevet

Han må jo få lov til å mene hva han vil. Er rart hvordan folk tror at bmw's ingenører er så dumme at de lager en større motor, med høyere antall hk og nm, for at den skal gå likt som en motor som er mindre og har mindre hk og nm...

Vel jeg har ikke sagt han ikke skal få lov å si noe,men jeg ga bare info det jeg fikk av v8 ogv12 eier. personlig mener jeg at med litt kammer og små mods så skal v8 Være bra

Skrevet

Ehh.,. Gå for v8.. jeg har hatt både v8 og v12..

Skal mye til for at jeg velger v12'ern til Bmw enda en gang... bare så det er sagt.

v8'ern veier mye mindre enn v12'eren. Topphastighetsmessig vinner nok v12'ern. men jeg ville gått for v8'ern uten tvil!!!

Skrevet

Nå kommer også girkassen inn i bildet da.

min 1990 850ia med 4 trinns automat virker mye slappere enn min kompis sin 1997 540ia med steptronic kassen.

Dette har med hvordan torque konvertener fungerer og hvorvitt den låser girene eller ikke.

den gamle kassen låser ikke girene like tidlig som den nye kassen slik at det blir mye mer sluring i starten med den gamle.

Slik at aks ut av lyskryss f.eks virker mye kjappere med den 540'en enn med min 850.

V12'en er også aluminium, så så sinnsykt tung er den ikke, men er nok litt tyngre enn V8en.

Dog vinner V12'en klart på lydbildet :)

Skrevet

Man kan jo få satt inn en "strammere" konverer i den eldre kassen, har også hørt snakk om at det finnes chip til girkasse styringen som gjør at den vil låse tidligere og bli kjappere.

Jeg kommer nok til å sette inn en high performance converter i min kasse snart, har en lekasje i en ring mellom kassen og motoren, så kassen min må ned og overhales uansett, tenkte da å få satt inn nye forbedrete clutcher også.

Vil ikke bytte til manuell om noen lurer på det.

Jeg har sittet på en kompressormatet 850 med manuell og han dreiv å girte hele tiden..... ble for mye mas rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...