Ajern Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 Noen som vet om det ligger et skjema for søknad om ombygging av bilen på nettet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MPowered Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 Kjenner ikke til noe skjema, vanligvis tar man kontakt med BT og får skriftlig tilbakemelding på hva som kreves ved akkurat ditt prosjekt. Hva skal du til med da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ajern Skrevet September 10, 2009 Forfatter Share Skrevet September 10, 2009 ok takk for svar tenkte jeg skulle sjekke litt rundt om å bygge om 318 min til 325, og hvor mye styr det er rundt det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 kan fortelle deg hva du må gjøre i hvertfall... du må ta kontakt med BMW, få verkstedmester der til å¨d okumentere hva som er forskjellige fra din 318 til 325en.. så må du dokumentere at du har bygd om nevnte deler, så kan du få det godkjent... vekta på bilen er jeg ikke sikker på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ajern Skrevet September 10, 2009 Forfatter Share Skrevet September 10, 2009 planen min var å bytte alt av understell, men må jo som du sa SweetBMW få det dokumentert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 En 6 syl. motor veier mer enn en 4 syl. Før 1.1.08 fikk du nedskrevet til 4 sitteplasser for å kompensere den økte vekten. Mange biltilsyn har etter denne dato sluttet å godkjenne dette. Men jeg har lest på Bimmers at det fortsatt er noen som har fått dette gjort,så det er tydligvis enkelte BT som fortsatt gjør det. Mitt forslag er at du legger ut en tråd her og spør hvilke BT som fortsatt gjør dette,også kontakter dette BT etterpå. Jens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 Ja men vekta på bilen varierer også med hva du har av utstyr på bilen da... Så.. Derfor jeg ikke var sikker.. Risløkka bt var hvertfall positive til min ombygg fra 4 til 6 syl. Nevnte ingenting om vekt. Og på min var det bare bremser som var greia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 hvor nøye er de på papirer ifra donorbil/motor da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 Du må ha papirer på hvor motor og deler kommer fra... Eventuelt kjøpe nytt =) vet ikke hvor nøye dd er på feks bremser og stag og sånt men motor er de nazi på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 Så hvis du har kjøpt bare motoren på f.eks ebay så er det godt nok eller må de vite hvilken bil den har stått i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoName Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 BMW sa til meg at dei ville ha alle delenr. og chassi nr. i fra den bilen du har hentet deler i fra.. Du går først til BT og hører med dei. Så skriver du en søknad/brev om kva du skal gjøre for noe, kas bil du har no og kva du skal bygge om til. få med registerings nr fra bilen din, med motor effekt fra begge bilane osv. få med alt. når du har fått svar på den, om du får godkjent, går du til BMW og snakker med verstedmestern, og viser papirene og spør dei om dei er villigt til å kunne dokumentere dette for deg.. Eg har fått godkjent søknad om ombygging fra en e30 323 til 328 m52b28 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 jeg har også fått godkjent ombygg til 318 e46 til 323 (2,5) jeg måtte bare vente til mars neste år for å unngå effektavgift:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ajern Skrevet September 11, 2009 Forfatter Share Skrevet September 11, 2009 takker for mange bra svar og mye bra respons, da skal jeg ihvertfall ta en telefon til BT i nærmaste framtid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoName Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 Det beste er at du går ned å snakker med dei i grunn. eg gjekk ned, og da skreiv dei så og sei søknaden for meg. dette var BT i Førde, Sogn og Fjordane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 Enn meg da? Komplett ombygd 318i til 325i.. Hva kan jeg gjøre for å få den godkjent? Ser dere sier at jeg skal ta kontakt FØR ombygginga, men er tydeligvis ikke gjort :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå