Gå til innhold

Nå får det jammen være nok!

sveinis
 Share

Anbefalte innlegg

Ser også at FRP har fått mest stemmer på skolevalget, ikke rart det da eneste de snakker om når de skal representere seg på skolen snakker om "billig røyk, akohol og sånn drit" og ungdommer faller for det. AP tenker framtid, men det gjør ikke FRP.

Så du mener at 1 av fire nordmenn er alkiser som kun sitter å bryr seg om seg og sitt?

Personlig stemmer jeg FRP, men bryr meg null og niks om både røyk og alkohol.

Og når man ser på oppførselen til fremtidige AP-politikere i skoledebatten, så gremmes jeg om disse skal få innflytelse over Norge. Med sjikanering, personangrep og rasismeuttalselser som rett og slett er lavmål, så ser jeg jaggu lyst på fremtiden til en slik gjeng med tullinger. Trodde man skulle diskutere politikk i de skoledebattene jeg, ikke hakke på andre for at de har andre meninger enn seg selv.

AP tenker ikke fremtid i det hele tatt. I AP sine øyne skal alt være statseid, vi har i dag over 700000 offentlig ansatte som er en eneste stor utgiftspost. Veiene forfaller, meget dårlig infrastruktur, og private småbedrifter sliter som faen under AP`s styre.

Man tilrettelegger ikke for det private i det hele tatt, og det er et etterslep på norsk infrastruktur som faen. Kan nevne veier, kommunikasjon, kraftledninger som er underdimensjonerte osv.

Det du og resten av AP-gjengen ikke tenker på er at det kommer en tid når oljen tar slutt og det minker på oljepengene, og hva da? Hva da når man sitter med en svær offentlig arbeidsstyrke som stort sett kun er en jævla stor utgift og man ikke har et konkurransedyktig næringsliv som skaper inntekter for Norge?

Er ikke uten grunn at Sverige bruker, og har brukt, MYE penger på infrastruktur og å tilrettelegge for næringslivet, siden det er de som SKAPER inntekter og arbeidsplasser, og ikke papirflyttere på stortinget/fylkeskommunene/kommunene.

Og hva da når man må bruke oljepengene på å rette oppigjen etterslepet på infrastrukturen for å få et konkurransedyktig næringsliv, istedenfor å bruke de på "velferd" og vår fremtidige generasjon slik som de er ment til? Blir som å arve et hus, som er forfalt og trenger mye arbeid og en slump med penger, istedenfor å arve et hus som er i god standard og litt mindre penger. Noen må gjøre det, enten nå eller om 25år.

Uansett hva du og dine AP-kamerater tror, så kan ikke oljen redde Norge for alltid.

Superbeetle: Å stigmatisere 1/4 del av befolkningen som undermålere, bare fordi de er uenig i AP`s "modell", og har andre meninger er meget unødvendig.

Alle maser om at FRP`s politikk er så fæææl osv, men kapitalisme er styreformen i Sverige, og de greier seg da fint tross mangel på oljepenger?

Nå må du huske på at det var hele 16! renteøkninger på 36mnd med rødgrønn regjering da, og de ble kun reddet av finanskrisen, mens jensemann sitter og blåser opp i skyene at renten vil gå til himmels med FRP politikk.

Og en del av forutsetningene for at renten skal øke, er jo folks kjøpekraft. Tror du virkelig at meg og deg får økt kjøpekraft av at veinettet blir bygget ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser også at FRP har fått mest stemmer på skolevalget, ikke rart det da eneste de snakker om når de skal representere seg på skolen snakker om "billig røyk, akohol og sånn drit" og ungdommer faller for det. AP tenker framtid, men det gjør ikke FRP.

Så du mener at 1 av fire nordmenn er alkiser som kun sitter å bryr seg om seg og sitt?

Personlig stemmer jeg FRP, men bryr meg null og niks om både røyk og alkohol.

Og når man ser på oppførselen til fremtidige AP-politikere i skoledebatten, så gremmes jeg om disse skal få innflytelse over Norge. Med sjikanering, personangrep og rasismeuttalselser som rett og slett er lavmål, så ser jeg jaggu lyst på fremtiden til en slik gjeng med tullinger. Trodde man skulle diskutere politikk i de skoledebattene jeg, ikke hakke på andre for at de har andre meninger enn seg selv.

AP tenker ikke fremtid i det hele tatt. I AP sine øyne skal alt være statseid, vi har i dag over 700000 offentlig ansatte som er en eneste stor utgiftspost. Veiene forfaller, meget dårlig infrastruktur, og private småbedrifter sliter som faen under AP`s styre.

Man tilrettelegger ikke for det private i det hele tatt, og det er et etterslep på norsk infrastruktur som faen. Kan nevne veier, kommunikasjon, kraftledninger som er underdimensjonerte osv.

Det du og resten av AP-gjengen ikke tenker på er at det kommer en tid når oljen tar slutt og det minker på oljepengene, og hva da? Hva da når man sitter med en svær offentlig arbeidsstyrke som stort sett kun er en jævla stor utgift og man ikke har et konkurransedyktig næringsliv som skaper inntekter for Norge?

Er ikke uten grunn at Sverige bruker, og har brukt, MYE penger på infrastruktur og å tilrettelegge for næringslivet, siden det er de som SKAPER inntekter og arbeidsplasser, og ikke papirflyttere på stortinget/fylkeskommunene/kommunene.

Og hva da når man må bruke oljepengene på å rette oppigjen etterslepet på infrastrukturen for å få et konkurransedyktig næringsliv, istedenfor å bruke de på "velferd" og vår fremtidige generasjon slik som de er ment til? Blir som å arve et hus, som er forfalt og trenger mye arbeid og en slump med penger, istedenfor å arve et hus som er i god standard og litt mindre penger. Noen må gjøre det, enten nå eller om 25år.

Uansett hva du og dine AP-kamerater tror, så kan ikke oljen redde Norge for alltid.

Superbeetle: Å stigmatisere 1/4 del av befolkningen som undermålere, bare fordi de er uenig i AP`s "modell", og har andre meninger er meget unødvendig.

Alle maser om at FRP`s politikk er så fæææl osv, men kapitalisme er styreformen i Sverige, og de greier seg da fint tross mangel på oljepenger?

Nå må du huske på at det var hele 16! renteøkninger på 36mnd med rødgrønn regjering da, og de ble kun reddet av finanskrisen, mens jensemann sitter og blåser opp i skyene at renten vil gå til himmels med FRP politikk.

Og en del av forutsetningene for at renten skal øke, er jo folks kjøpekraft. Tror du virkelig at meg og deg får økt kjøpekraft av at veinettet blir bygget ut?

Og tror du at FRP kommer til å ordne opp i alt du nevnte?

Du har jo helt rett i alt du sier, men jeg tror ikke FRP kommer til å fikse noe av det. Heller AP om de gidder som de sikkert ikke gjør, jeg liker ikke FRP personlig bare for at de virker som et parti som kommer til å gjøre det enda dårligere for oss her til lands.

Jeg er ingen AP gutt, men for meg virker de best sånn generelt sett av alle partia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tror jeg ikke. Fordi FRP ikke får flertall uansett, og er avhengig av andre partier for å inngå kompromisser for å få gjennom sin politikk, og må svelge en kamel eller to. Så uansett hvordan det går, så er det ikke slik som Jens sier at Norge vil gå under med FRP i regjering, og dette vet han meget godt. Nettopp fordi som han og alle regjeringer før han har bevist, man må inngå kompromiss, og får ikke gjennomført sin politikk fullt ut uansett.

At du vil "støtte" løftebruddsregjeringen over alle løftebruddsregjeringer får stå for din regning, og jeg hadde nok sannsynligvis vært nærmere å støtte de, hadde det ikke vært for alle ufordragelige politikerene og den kvalme dobbeltmoralen de leverer, samt alle løgner.

Og tviler på at det blir så mye dårligere med FRP i regjering, av ovennevnte grunn. Uansett hvordan utfallet blir, så vil de aldri få gjennom sin mest "ekstreme" politikk.

Siterer et innlegg fra et annet forum som jeg synes var meget bra:

Det er noe med de rødgrønnes arroganse, kvalme oppblåste selvgodhet, forvrengte retorikk og troen på at staten skal ta hånd om alt som bør korrigeres en smule. Jens mener at de som mener noe annet enn de rødgrønne er i mot Norge som konsept, mot ”den norske modellen”, så å si mot oss selv. Det er Bushism på sitt verste; enten er du med oss eller så er du mot oss. Velferdssamfunnet vil ikke forsvinne ved regjeringsskifte. Bygd og by blir ikke rasert. Utenrikspolitikken vil ikke bli vesentlig endret. Det blir heller ikke vesentlige endringer i skatter og avgifter. Like lite som SV har avskaffet kongehuset og innført republikk. Vi er fremdeles med i NATO og SP har ikke flyttet 3000 statlige arbedsplasser ut av Oslo. Fordi uansett utfall av valget blir det partikonstellasjoner som er avhengige av kompromisser seg imellom i nær sagt alle saker.

En krone i skattelette til ”de rike” betyr ikke automatisk en krone mindre til skolen. Kanskje det betyr en krone mindre til absurde hoppbakkeprosjekter? Eller aksjer i Aker Solutions? Eller gullpensjoner til stortingspolitikere? Men det hører vi ikke noe om, fordi pressen kjøper retorikken. Giske kjører i vei med reklame for gambling på statskanalen, det triller lottokuler over skjermen daglig i beste sendetid, men forbyr selvfølgelig privat gambling fordi den kan føre til spillavhengighet. Men at det ikke gjør det i regi av staten er dobbeltmoralsk. Ytringsfrihet? Joda, men ikke politisk reklame på TV. Det liker vi ikke, så Jens forbyr betalte politiske ytringer på TV. Private helseløsninger? Du kan bruke penger på en flatskjerm, men ikke et kne. Fordi kneet er staten sitt område sier helseminister Bjarne Håkon, mens han selv ringer sykehus for å presse igjennom venners problemer med det offentlige helsevesen, og fiser i all kritikk, og Brustad innrømmer glatt at hun bruker Volvat fordi det er mer praktisk. Men jeg synes dette er en kvalm dobbeltmoral. Og 6-timers dag? Hva er det endelige målet? Null? Permanent i sofaen hilsen NAV? Gud vet hva tanken er. Og AFP? Takk, kun for LO-medlemmer ja. Og vi betaler.

Så derfor kan det være greit med et skifte, ikke en dramatisk kursendring, for det blir det ikke likevel, men for å jekke ned sosialistene et par hakk, og minne de på at det var ikke Ap som oppfant hverken velferd eller oljepenger slik Jens fremstiller det. Og fordi jeg vil bruke mine penger som jeg vil, ikke som staten vil.

0% mva på mat vil koste enorme beløp, og hvor skal pengene tas fra? Syke og eldre? Det kommer selvfølgelig an på om forslaget kommer fra høyre eller venstre.

Så derfor tror jeg det vil være sunt for alle med et skifte, uten at FRP nødvendigvis er svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror flesteparten som stemmer FRP, stemmer kun for at de er som nevnt drittlei de rødgrønne (veldig fristet selv så det er sagt). Det virker mere viktig for regjeringen å skape rettferdighet i resten av verden, enn å faktisk holde styr på vårt lille eget samfunn (5 mill mot nesten 6 mrd ..).

Så på paneldebatten som var på VG nett, Kristin Halvorsen gjorde en forferdelig figur, der hun nærmest var på gråten da hun mente at de borgelige partiene er direkte farlig :P

Jeg er veeeeeeldig fristet til å sammenligne SV med terror, når jeg hører argumentene de kjører med. "Uten oss går Norge til h*****!", er det mest "balanserte" argumentet deres.

Btw, ganske bra sitat ;)

Kommunismen / rendyrket sosialisme har bevist en ting, økonomi er ikke i deres ordforråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjente en del av disse som var med i bilen... bla faren til ei barnsdomsvennine... han var en av de som ble "lettere" skadet, men kun brukket hofte og knust kjeve!

han ene som døde bor ikke langt fra meg, og jeg kjenner sønnen...

er vel ikke første gang dette skjer, og sikkert heller ikke siste...!

kondolerer til famile av avdøde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gikk det med tre stykker i natt også på E18 gjennom Telemark:

http://www.nrk.no/nyheter/1.6770299

Det betyr at tre familier ble vekket av en telefon i natt som fortalte at en far, bestefar, bror eller sønn er brutalt revet vekk på vei til jakt!

Hvor mange tragedier må til før denne strekningen blir firefelts motorvei?

Bruk stemmeretten på mandag og bidra til at det blir færre slike hendelser! Og nei, det er ikke bare Frp som ønsker å gjøre noe med veistandarden her i landet...

Helt enig! Man kan jaggu begynne å lure.

Men FrP er det BESTE alternativet hvis man vil ha gjort noe som helst MED veiene da , he he.

Tragiske nyheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...