Gå til innhold

Nå får det jammen være nok!


sveinis
 Share

Anbefalte innlegg

Så gikk det med tre stykker i natt også på E18 gjennom Telemark:

http://www.nrk.no/nyheter/1.6770299

Det betyr at tre familier ble vekket av en telefon i natt som fortalte at en far, bestefar, bror eller sønn er brutalt revet vekk på vei til jakt!

Hvor mange tragedier må til før denne strekningen blir firefelts motorvei?

Bruk stemmeretten på mandag og bidra til at det blir færre slike hendelser! Og nei, det er ikke bare Frp som ønsker å gjøre noe med veistandarden her i landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Leste dette i dag tidlig. Alle dødsulykker er tragisk, men denne veistrekningen har vært overrepresentert i lang tid og enda har ikke våre handlingslammede politikere klart å gjøre noe med det. Hvis de ikke vil ha firefelts vei, må de i hvertfall kunne utstyre veien med fysisk skille mellom kjøreretningene slik at møteulykker forhindres, i det minste. Vi har mer enn nok penger her til lands til å gjennomføre det. Og det vil ikke bety økt rente og generere en enorm utenlandsgjeld, slik enkelte tydeligvis forestiller seg. Det siste er satt på spissen, selvfølgelig, men mangelen på vilje til å ta tak i problemet med standarden på veiene her i landet er så stor at det nesten grenser til straffbar handling. Om dette vil endre seg radikalt med fargeskifte i regjeringslokalene vet jeg ikke, men jeg har tenkt å gjøre mitt for å finne det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at det må skje gang på gang på gang på gang på disse få milene fra Larvik og gjennom Telemark, uten at noe drastisk skjer. Gjennomsnittsmålinger meg i ræva. Om ikke firefelt, så MÅ det bygges bredere veier med gode skuldre, midtdeler og trygge av/påkjøringssoner, og helst en god del krabbefelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er for mange meningsløse dødsfall og alvorlige ulykker på norske veier. 40 pst av dødsfallene skyldes møteulykker, viser Statens vegvesens dybdeanalyse av alle dødsulykker i 2005. Det er for dårlig at vi i Norge bare har 106 km vei med midtrekkverk, mens Sverige har 3830 km vei med midtrekkverk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at det må skje gang på gang på gang på gang på disse få milene fra Larvik og gjennom Telemark, uten at noe drastisk skjer. Gjennomsnittsmålinger meg i ræva. Om ikke firefelt, så MÅ det bygges bredere veier med gode skuldre, midtdeler og trygge av/påkjøringssoner, og helst en god del krabbefelt.

Midtdeler KUN der det er 4 felt mener nå jeg. Altså forutsetningen for å bruke midtdeler kun i kombinasjonen du beskriver.

De lange strekkene nedover med midtdeler hvor det ikke er mulighet til å kjøre forbi er jo helt håløst irriterende når du havner bak feil person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 feltsveier med midtdeler slik som i Sverige fungerer også veldig bra i forhold til kostnadsnivå.

Uansett veldig viktig med gode veiskuldre der det er midtdeler slik at uttrykningskjøretøy kan komme seg frem!

Disse bildene viser også hvorfor det bør gjøres mer oppnåelig å kjøre nyere og sikrere biler enn de innvolverte i ulykken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er miljødebatten som delvis ødelegger fortgangen i utbyggingen av veiene i Norge. Jo bedre veier, jo mer vil folk kjøre ...

Jeg syns forsåvidt at stortinget skulle ha vært plassert på en øde plass med dårlige veier, dårlig kollektivtilbud og en bomring rundt. Med andre ord, slik som vi alle har det.

Å bo i Oslo gryta, som ikke representativ for resten av Norge, hjelper ikke resten av oss.

Da tipper jeg det ville ha vært fart på saken. Imens, så vil det tikke inn slike dødsulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er miljødebatten som delvis ødelegger fortgangen i utbyggingen av veiene i Norge. Jo bedre veier, jo mer vil folk kjøre ...

Jeg syns forsåvidt at stortinget skulle ha vært plassert på en øde plass med dårlige veier, dårlig kollektivtilbud og en bomring rundt. Med andre ord, slik som vi alle har det.

Å bo i Oslo gryta, som ikke representativ for resten av Norge, hjelper ikke resten av oss.

Da tipper jeg det ville ha vært fart på saken. Imens, så vil det tikke inn slike dødsulykker.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er miljødebatten som delvis ødelegger fortgangen i utbyggingen av veiene i Norge. Jo bedre veier, jo mer vil folk kjøre ...

Jeg syns forsåvidt at stortinget skulle ha vært plassert på en øde plass med dårlige veier, dårlig kollektivtilbud og en bomring rundt. Med andre ord, slik som vi alle har det.

Å bo i Oslo gryta, som ikke representativ for resten av Norge, hjelper ikke resten av oss.

Da tipper jeg det ville ha vært fart på saken. Imens, så vil det tikke inn slike dødsulykker.

+ enda 1. Snakkes om å "ta kollektivt", veldig greit når du bor i Oslo. Går i distriktene og, hvis du har tid til å bruke 2 timer dagen på å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lange strekkene nedover med midtdeler hvor det ikke er mulighet til å kjøre forbi er jo helt håløst irriterende når du havner bak feil person.

For ikke å snakke om hvor problematisk det blir når det kommer en ambulanse som skal forbi!

Dette var en tragisk ulykke. Ubehagelig å tenke på at de dukene ligger over bilvrakene av en grunn også :S Håper den stemmen jeg brukte igår hjelper på å forbedre veistandarden. Og nei, jeg stemte ikke FRP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er miljødebatten som delvis ødelegger fortgangen i utbyggingen av veiene i Norge. Jo bedre veier, jo mer vil folk kjøre ...

Jeg syns forsåvidt at stortinget skulle ha vært plassert på en øde plass med dårlige veier, dårlig kollektivtilbud og en bomring rundt. Med andre ord, slik som vi alle har det.

Å bo i Oslo gryta, som ikke representativ for resten av Norge, hjelper ikke resten av oss.

Da tipper jeg det ville ha vært fart på saken. Imens, så vil det tikke inn slike dødsulykker.

Helt enig her, vi på vestlandet betaler jo like mye i avgifter og helvette som de i oslo men får ikke bedre veier fordi om. Er jo kansje en del lettere å bygge veier i oslo området men som noen sa lengere oppe så har vi faen meg råda til å gjennomføre det overalt.

I mine øyne er FRP en gjeng med tullinga som ikke fortjener en stemme en gang...dumme folk stemmer FRP rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er miljødebatten som delvis ødelegger fortgangen i utbyggingen av veiene i Norge. Jo bedre veier, jo mer vil folk kjøre ...

Jeg syns forsåvidt at stortinget skulle ha vært plassert på en øde plass med dårlige veier, dårlig kollektivtilbud og en bomring rundt. Med andre ord, slik som vi alle har det.

Å bo i Oslo gryta, som ikke representativ for resten av Norge, hjelper ikke resten av oss.

Da tipper jeg det ville ha vært fart på saken. Imens, så vil det tikke inn slike dødsulykker.

Helt enig her, vi på vestlandet betaler jo like mye i avgifter og helvette som de i oslo men får ikke bedre veier fordi om. Er jo kansje en del lettere å bygge veier i oslo området men som noen sa lengere oppe så har vi faen meg råda til å gjennomføre det overalt.

I mine øyne er FRP en gjeng med tullinga som ikke fortjener en stemme en gang...dumme folk stemmer FRP rett og slett.

Stem videre på sosialistene du,så kan du se hvor mange meter ny vei du får....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...