Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Om starteren går er det nok ikke EWS, EWS blokkerer både starter, tenning, bensininnsprøytning.

Om starter går men bilen ikke starter er det stor sannsynelighet for at det er bensinpumpe relè evt flere relè.

Skrevet

Om EWS II ikke får en godkjent nøkkel skjer det ingen ting.

Sakset fra bmw's opplæring i EWS I, II, III osv:

New features that have been added in EWS II:

- Disable injection, ignition and starter operation until a correct key is recognized.

altså hvis starteren din går så er det nok ikke nøkkel delen av EWS som er problemet.

Hvilken bil gjelder dette?

Skrevet

er en e46 98 mod med m43, problemet kom etter at jeg skiftet motor, og så satte tilbake til denne motoren igjen, har og målt bensinpumpe, er heller ikke strøm til den.

Skrevet
sikker på at e46 fra 98 har ews 3`? mener bestemt min har 2...

EWS III (3.3) is installed in the 1998 E38 from 5/97 production, in the 1998 E39 from 9/97

production, in the E46 beginning of production, in the E52 and E53 beginning of production.

Påstår ingen ting og de aller aller første e46 hadde kanksje EWS II, men ifølge opplærings skrivet fra bmw har "alle" e46 EWS III... ikke vet jeg.

Men om han har EWS II så er ikke nøkkelen problemet iallefall. For da skulle ikke starteren gått rundt.

Rart om du ikke har gnist hvis du har spenning inn på coilene. Ytterst sjeldent alle fire coilene ta kveld samtidig :P

Skrevet

er det ikke slik at det hele tiden skal stå strøm på dem, men når strømmen brytes lages det gnist på den coilen som hører til den ledningen som får brutt strøm? det står jo konstantstrøm når alle coiler er på så

Skrevet
er det ikke slik at det hele tiden skal stå strøm på dem, men når strømmen brytes lages det gnist på den coilen som hører til den ledningen som får brutt strøm? det står jo konstantstrøm når alle coiler er på så

Men hvordan testet du at det ikke var gnist?

Skrevet
stappa en plugg jeg vet fungerer i pluggledningen og la den til jord

Sikker på at pluggen hadde god kontakt i begge ender?

det tyder jo på at DME ikke vil at den skal starte, men tror ikke EWS har noe med det å gjøre. Du har ikke mulighet for en diagnose da?

Du kan jo spørre J.Hofstad her inne om han har lyst til å ta diagnose for deg, han har Carsoft på bærbar PC så du slipper å dra bilen noe sted (om du har bilen i Trondheim da) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...