Øyvind Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Har en merkelig feil på navigasjonen på en E61 2005 mod. Kartet viser at bilen befinner seg et helt annet sted i landet enn man er i!! Hva gjør jeg??? Lengdegrad og breddegrad ser ut til og være rett når jeg ser på "Vehicle position" men kartet viser feil!
Øyvind Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 Har også funnet ut at når jeg kjører i retning nord, viser pila på skjermen at jeg kjører sørover...
Bonden Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Jeg har vert borti det samme på x5 ,da var det vann i reservehjulsbrønnen der styreenheten for navi sitter.
steinar84 Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 er bilen norsk? solgt ny i norge? om så har du 5års reklamasjonsrett. da ville jeg tatt en tur til en bmw forhandler
Øyvind Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 Bilen er bruktimportert i år...
Saltkjelen Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Når det gjelder hvor bilen befinner seg antar jeg det at bilen ikke har en skandinavisk CD og bilen tror derfor at den fortsatt er i Tyskland.. For det var der du hentet den inn fra, ikke sant? Jeg antar det er en 04/05/06 modell og på den tiden var det egen CD for Skcandinavia og en for Europa. Jeg er sikker på at du har EuropaCD og må derfor bytte. På de siste naviCD'ene som er gitt ut er Skandinavia med i Europa kartet. Når det gjelder retningen på pila kan du jo forsøke å se om det bedrer seg ved å trykke de tre forskjellige innstillingene du har. Du kan se perspektiv, nord retta pil og en sør.
Øyvind Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 Ja bilen er hentet fra Tyskland. Bilen er produsert 06/2005. Bilen har en medfølgende DVD som heter Europe 2005-2. Det har virket helt fint til nå, men etter at jeg prøvde(mislykket) og laste inn en "hjemmebrent" DVD-R fra xxxxxxx så ser dette ut til og ha inntruffet.. Når det gjelder retninga på pila, så har jeg prøvd de forskjellige modusene, som forøvrig er; nordvendt kart, kart som følger kjøreretning og perspektiv. Ingen av disse viser rett vei, når jeg setter snuten på bilen i retning sør sier pila at jeg kjører nordover... Det kommer heller ikke opp noen høydedata... Jeg har bestilt time hos merkeforhandler nå, skal bli spennende og se hva de finner ut
barri Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 er bilen norsk? solgt ny i norge? om så har du 5års reklamasjonsrett. da ville jeg tatt en tur til en bmw forhandler Hatt samme problet med min X5, men der var det kun anntenne kablen som ikke satt godt nok. Navièn fikk signal innimellom. Noen ganger var jeg på veien og noen ganger uti vannet...
Øyvind Skrevet September 22, 2009 Forfatter Skrevet September 22, 2009 Har hatt bilen hos merkeforhandler/verksted i dag. De fant ut at bilen måtte kodes opp på nytt.... De hadde ikke tid å gjøre det i dag, må vente nesten en uke for og få det gjort.. Det gode er at selger koster denne rep./oppdateringen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå