Dal3bo Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Hei, skal snart hente en fin e46 i bra stand, har funnet en side i sverge der de selger komplette motorer til en grei pris. Har tenkt og få bilen godkjent ombygd til noe med større motor. Noen som har erfaringer om hva som må gjøres for og bygge om til de forskjellige motorene. Blir enten motor fra en 320, 323 eller kansje en 325 eller 328 om det ikke er mye mer styr. Har ikke så stort budskjett men ombygging skal det bli Med styr tenker jeg på hva driv verk som må til for og få det godkjent osv. Må vell ha større bremser om jeg skal opp på 325 eller 328? kansje gir kasse og? Hva ville dere ha gjort om dere hadde tenkt kostnad i forhold til glede, med ett ikke alt for stort budskjett?
Gunnar Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Min mening er at det er meningsløst å bygge om fra f.eks. 318i til 320i. Altfor mye jobb for altfor lite, og differansen i sluttregnestykket kontra å bygge om til noe med skikkelig motor blir ikke så stor - spesielt ikke når du tar med salgspris også en gang det skal selges. Ellers må du nok belage deg på å bytte alt, motor, gir, drivverk og bremser. Husk at du må få det godkjent hos Biltilsynet FØR du setter i gang.
-Roger- Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Hei, skal snart hente en fin e46 i bra stand, har funnet en side i sverge der de selger komplette motorer til en grei pris. Har tenkt og få bilen godkjent ombygd til noe med større motor. Noen som har erfaringer om hva som må gjøres for og bygge om til de forskjellige motorene. Blir enten motor fra en 320, 323 eller kansje en 325 eller 328 om det ikke er mye mer styr. Har ikke så stort budskjett men ombygging skal det bli Med styr tenker jeg på hva driv verk som må til for og få det godkjent osv. Må vell ha større bremser om jeg skal opp på 325 eller 328? kansje gir kasse og? Hva ville dere ha gjort om dere hadde tenkt kostnad i forhold til glede, med ett ikke alt for stort budskjett? Hadde hvertfall ikke kjøpt 318 hvis jeg skulle bygge om. Kjøp heller 320 da vel? og hvis det evnt blir for liten motor så bygger du heller om den. Den har vel ganske samme bremser, drivverk osv som for eksempel 328.. Evnt kjøp en original 323/328? Har sett 323 sedan helt ned i 80 000 kr.. (De blir solgt fort da) Men med litt tolmodighet og venting dukker det vel opp en bil til deg også skal du se
S.Arnesen Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 328 har samme bremser som en 320, men diffen er anderledes. Kassa også tror jeg...
Richie85 Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 Dette hørtes ut som forferdelig mye jobb.. har selv tenkt tanken mange ganger da jeg hadde 318.. Det beste er bare å bruke 318 for hva den er verdt og heller spare penger og kjøpe en ny bil med større motor senere.. Mener nå jeg.. men hvis du absolutt er bestemt på å bygge om bilen, så ville jeg gått for hvertfall 328 om det skal ha noe poeng.. Men det er mye jobb...
Robbi3 Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 328 ombygging går vel greit, men du vil slite med diff+girkasse+drivverk generelt. En 328 har større bremser enn de andre modellene fra samme årstall utenom M3. Bremser foran: 328Ci, 328i, 323Cab - 300x22mm bremser 316i, 318i, 318Ci, 320i, 320Ci, 323Ci - 286x22mm Bremser bak: 316i og 318i med M43 motor - 280x10mm ikke ventilerte 320i til 323i - 276x19mm ventilerte 328Ci, 323Cab - 294x19mm ventilerte Bakdiffen på 316 til 320 har samme dim på stikkakslinger, 323 og 328 har enda større.
Robbi3 Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 Kort oppsummering: Billigere å kjøpe en 320.. Enn å bygge om til r6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå