prebols Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Hadde ute batteriet og ladet det på min 325ix 86modell. Når jeg satt det inn igjen ville ikke bilen starte. Akkurat som det er gått på noe startsperre eller noe. Noen som har noe tips på hva det kan være? Den drar rundt, men vil ikke tenne. Jeg har teste/byttet: -Hjernen -Coil -Bensinpumpe
rulven Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Høres mystisk ut som batteriet har tatt kvelden. Har du prøvd å måle spenninga på det?
Azeton Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Regner med at startmotoren går rundt Du har sjekket at det er gnist og bensintilførsel?
prebols Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 Regner med at startmotoren går rundt Du har sjekket at det er gnist og bensintilførsel? Startmotoren går rundt Så det er nok av strøm. Bensinpumpen virker og det er bensin på bilen. Det kommer strøm frem til coilen, men ikke lengre! Kan det være noe relè som har tatt kvelden?
sexeren Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 bare strøm til coilen? videre da? coil defekt?
prebols Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 Jeg har en kamerat som har 325i 86 e30. Og lånte deler fra den bilen (som virker) + at jeg har testet med en annen coil og en annen hjerne. Så det må være noe annet. Er redd for at det kan være noe startsperre siden det har vært orginal alarm i bilen en gang i tiden? Evnt noe relè?
sexeren Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Har ikke så go greie på alarmer.. er det ennå montert da? Høres ud så den kutter strømmen eller drivstoff.. Rart
prebols Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 Den kutter strømmen, det kommer strøm inn på de 2 kablene som coilen er koplet til, men det kommer ikke ut av den som går til fordeleren. Det er ennå montert, men den har aldri virket så lenge jeg har eid bilen. Kun det lyset i vinduet har blinka når tenningen er av.
sexeren Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Da tror jeg ikke det skal ha noe å si.. Har du tatt å målt Motstanden i tennkabelen som går fra coil til fordeler? Sjekket at den er i orden, ikke noe brudd.. Vet ikke hvor mye ohm den skal ha men kommer det opp bare et 1 tall er det brudd i kabelen.
rulven Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Regner med at startmotoren går rundt Du har sjekket at det er gnist og bensintilførsel? Doh, leste ikke at starteren gikk rundt.. Da melder jeg meg ut og overlater det til dere som kan
|Ole| Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Eg sette en 5`er på att det er kabelen til coil...
prebols Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 Da tror jeg ikke det skal ha noe å si..Har du tatt å målt Motstanden i tennkabelen som går fra coil til fordeler? Sjekket at den er i orden, ikke noe brudd.. Vet ikke hvor mye ohm den skal ha men kommer det opp bare et 1 tall er det brudd i kabelen. Har tatt den kablelen til jord for å se om det gnistra. Det gjorde det på min kamerats e30, men ikke på min. Og vi brukte han sin coil+ kabel til fordeler og hjerne da vi testet på min. Så det skal virke greit det...
prebols Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 Eg sette en 5`er på att det er kabelen til coil... Du skylder meg en 5`er
|Ole| Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Det var no faen Får ikkje du gnist på pluggene?
prebols Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 Nei gjør ikke det, siden det stopper ved coilen. Er ganske sikker på det er ei slags startsperre som har kopla inn. Siden det var sentrallås og alarm orginalt på den: Vehicle information Type Value VIN WBAAB710200948791 Type code 1271 Type 325IX (EUR) E series E30 () Series 3 Type LIM Steering LL Doors 2 Engine M20 Displacement 2.50 Power 126 Drive ALLR Transmission MECH Colour LACHSSILBER METALLIC (203) Upholstery ANTHRAZIT (0211) Prod.date 1986-11-20 Options Code Description (interface) Description (EPC) S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Central locking with antitheft system S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Door mirror / driver's lock, heated S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Deleted, model lettering S339A SATIN CHROME Shadow-Line S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Therm. insulat. glass green S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Lift-up-and-slide-back sunroof, electric S410A WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT Window lifts, electric, front S650A BMW Bavaria C Radio BMW Reverse S680A MANUAL AERIAL Radio antenna, manual S690A CASSETTE HOLDER Cassette holder S800 Konv. Abgastechnik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå