Gå til innhold

BMW e34 -> nytt anlegg!

Share

Anbefalte innlegg

Heisann, har en E34 som jeg skal begynne og bygge annlegg i så fort som overhode mulig!

har gått til innkjøp av:

Frontsett: Focal polyglass series 165VR

Amp til front: Focal limited power 2.150

Subber: 2x kicker L5 12"

amp til sub: får låne en av ukjent merke atm, men navn kommer!

bilen:

39na5yjb4f8ii8ykatxo.jpg

8lnnpvbn9rlgxwrthg8l.jpg

huy4hezc45qzm0hvlt3u.jpg

okbtiyvos1l0xjo5wave.jpg

dette er min første bil og første bygg, så alt av råd og erfaringer andre har med e34 tas imot med åpent sinn :)

tenkte og begynne og montere woofer'a i kickpanelet inntil videre og diskantene oppe i dashen i starten.

noen gode råd om og bygge i kickpanelet?

har sett på flere tråder, men er som regel bare bilder og litt lite tekst om hvordan ting er gjort der nede :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg var litt usikker på var om du hadde brukt 2 MDF? plater på panelene, eller om det er 1.

hvist du ser bildet av panelet på høyre siden(22 19:29), så ser det ut som om den plata er festet, så har jeg lurt skikkelig på hva du har gjort på bildet under med de tvingene ^^

men jeg fikk tak i noen 6.5 "spacere" som jeg bygde ut med, har nettop stått opp så har ikke fått tatt bilder enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, jeg har brukt 2 stk mdf på 6mm og en spon på 19mm om jeg ikke husker feil, d er den som er festet til veggen i kickene, den andre er en 6mm plate som jeg har brukt som distanseplate mellom innerste plate og panelet, den 3`de plata er også 6mm og er limt på panelet som avstiving til midbasserne, derfor ser du tvinger på d ene bilde ;) men tot sett så blir d 31mm plate, så d blir en grei baffel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okok, endte opp med og bruke "spacere" som du ser her =) ble meget med lyd egentlig, men savner litt i bånn på frontsettet så tror jeg må bygge en kasse bak der så det blir tett :)

finishen her er ikke helt perfekt da jeg var alt for ivrig etter og få lyd i bilen! skal jobbes mer med :)

s2ik8cbeotg071ruqarc.jpg

9fta6b3sguyij60wt3dz.jpg

skal også sette forsterkeren ett annet sted og gjøre ting strøkent så fort jeg får hentet subben, dette er bare midlertidig til jeg vet hvor stor plass den tar :)

8lqbgttuq86g3ttcbvxa.jpg

og til slutt ett lite kosebilde jeg tok her en kveld :) er en del som må gjøres utvendig som: lister, tåkelys, leppe på fangeren, felger, og justerbart/coilovers :)

srotx7eq9d8o0w36hk6y.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det orginalkassen til l5 elementene du har? I tilfelle kan jeg skrive under på at det dunker MEGET godt i en e34 sedan. Du vil ikke bli lei deg av at frontsettet mangler litt i bunn for å si det sånn.. Selvom du ikke tror at org kassen til l5 går inn, så gjør den det.. Bare til å bruke makt og sparke den inn..Jeg lurer i hvilken grad tyvene som stjal min stressa med å få kassen utigjen... :P

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det orginalkassen til l5 elementene du har? I tilfelle kan jeg skrive under på at det dunker MEGET godt i en e34 sedan. Du vil ikke bli lei deg av at frontsettet mangler litt i bunn for å si det sånn.. Selvom du ikke tror at org kassen til l5 går inn, så gjør den det.. Bare til å bruke makt og sparke den inn..Jeg lurer i hvilken grad tyvene som stjal min stressa med å få kassen utigjen... :P

Lykke til!

er faktisk ikke sikker om det er orginalkasse, kjøpte kassa utenom elementene av en privatperson, og den ser selvbygd ut, er åpen kasse ;)

skal til østlandet hvor kassa er nå på torsdag så da skal jeg legge ut litt bilder osv med hvordan det prosjektet går, har hatt den bak i en opel omega sedan og det gikk akkuratt :)

litt OT men den pleier ikke og stå ved kornberg barnehage? Ser den ganske ofte når jeg går tur på bikkja.

ja det er den vettu =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

Hei igjenn alle på bimmers! har vært borte en stund flytta hjem fra stavanger osv..

Hadde desverre inbrudd for en stund siden hvor anlegget ble stjålet så har gått til innkjøp av nytt =)

Det har også skjedd noe med bilen utvendig, så legger opp bilde ;)

58zl0pxuew2vkpddfsr1_thumb.jpg

Får justerbart senkesett iløpet av uka så da blir det senk :)

Felgene har dim 8.5"x18" med 235/35/18 foran og 9.5"x18" med 255/40/18 bak.

men uansett, anlegget er blitt til :

Hovedenhet: Alpine CDA-9887R

Frontsett: FOCAL 165V30 - 30 års Jubileumsmodell

2-veis komponentsystem

165mm (6,5") Bass/mellomtone

Membran av Polyglass TM

25mm Svingspole

85 x 17 mm Magnet

TNB invertert magnesium/aluminium diskant

Delefilter med valgbar delefrekvens og bratthet:

6/12 dB/oktav 3,7 kHz eller 12/18dB/oktav 5 kHz

Justerbart diskantnivå 0, -3dB

Maks effekt: 160W

RMS effekt: 80W

Følsomhet (2.83V/1m): 92dB

Frekvensrespons: 55Hz-25kHz

Forsterker: FOCAL 2.150 - Limited edition

2 kanals effektforsterker med delefilter.

Soft clipping krets

Høypass filter front 50-150Hz trinnløst justerbart 12dB.

Lavpass filter bak 50-150Hz trinnløst justerbart 12dB.

RMS Effekt @13,8V 4Ohm: 2 x 150W

RMS Effekt @13,8V 4Ohm mono: 1 x 400W

Stabil 2 Ohm stereo / 4 Ohm mono.

Signal/støy forhold >100dB (A)

THD @ 12V DC/100W RMS : 0,05%

Dempingsfaktor @ 4Ohm: >500

Subwoofer: FOCAL 40KX

400mm (16") Bass med K2 sandwich composite membran

Dobbel 65mm svingspole på kaptonformer

Multi ferrite magneter: 18 ringer

Høykvalitets spider med innvevde lisser til svingspolen

VAR (Ventilation Auto Regulated)

Maks effekt: 1000W

RMS effekt: 500W

Følsomhet (2.83V/1m): 92,5dB

Frekvensrespons: 25Hz-1kHz (avhengig av kasse)

Impedans 2x2Ohm

Forsterker til sub: husker ikke hva den heter men er en cambrigde monoblokk, mener og ha lest den skal levere 1200w ..

Her kommer det noen bilder:

Er veldig fornøyd med spilleren :wink:

s75y1m7l6dpb020zmk3o_thumb.jpg

6.5"

6j2qfcen1lakel5y6kpf_thumb.jpg

diskant

53lbwjx07al0cxpeu1hm_thumb.jpg

bagasjerom

v6d7rni4syqeq7sdf9vh_thumb.jpg

Bagasjerommet er under tenking, sliter noe veldig med og få lyden inn i bilen sånn som alle andre med e34 sedan, lurer på om jeg må bygge ny kasse og få litt skikk baki der, men prøver og få lest meg til hva som evt er best til 16tommer'n av åpen eller lukka kasse..

noen gode råd? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...