Gå til innhold

Selges: E34 540i Touring 6 trinns manuell! Ny pris!

SSM
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg for min del er ikke så paranoid at jeg går rundt og er redd for å bli "tatt" for bil med uorginal motor. Når Statens Vegvesen er så inn i helvete vanskelige på å godkjenne ombygginger så er det akuratt dette de oppnår. Bilen blir ikke vist av meg hvertfall. Der jeg bor er en øy som ikke har trafikkstasjon engang og kontroller er det ikke så ofte. Om det er, så går jungeltelegrafen rimelig raskt.

Angående forbruket så regner jeg med det er normalt med slik motor??

Har sett at det er to forskjellige katalysatorer på bilen, mulig den eldste er defekt da. Har ikke tenkt på at det kan være noe issues som forrorsaker forbruket.

Har hatt den nede på 1.4l når jeg fokuserte hele tiden på å kjøre økonomisk bare for å se hvor lite jeg kunne klare å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt den nede på 1.4l når jeg fokuserte hele tiden på å kjøre økonomisk bare for å se hvor lite jeg kunne klare å bruke.

Brukte 0.96 på variert kjøring fra bergen - fredrikstad. 1.4l når du forkuserer på å kjøre økonomisk er ikke normalt med dette motoren.

Fin bil, har vurdert denne selv engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen - Fredrikstad går jo under langkjøring...

Den drikker noe hinnsides ja. Hva kan det mulighens være da?

M3en min går på under literen når jeg kjører langt. Fullte på den her hjemme og kjørte til Elverum som er 64mil uten å tanke igjen. Da starta jeg ikke med full tank heller. Tanken er 60l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen - Fredrikstad går jo under langkjøring...

Den drikker noe hinnsides ja. Hva kan det mulighens være da?

M3en min går på under literen når jeg kjører langt. Fullte på den her hjemme og kjørte til Elverum som er 64mil uten å tanke igjen. Da starta jeg ikke med full tank heller. Tanken er 60l.

Gjennom endel sentrum, opp og ned i fart over fjellet. fart på 50-60 i fjellene så vil jeg kalle det variert kjøring. Men uansett er det langt under 1.4, hehe.

Det kan være ganske mye forsåvidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis motoren er ombygd fra 530 V8, så er det jo nesten helt identiske motorer. og minimal sjanse for at det skal bli problemer ut av det. Skal selv bygge 530 V8 om til 540. Men må vente med godkjenning til bilen har vært reg. 10 år i Norge for å slippe unna avgifter. Er bare små detaljer som skiller bilene.

En 540 som er i orden kan gå veldig rimelig i alle fall på langkjøring. Har selv lånt en 540 aut. med henger i Tyskland for å transportere motor/kasse, og brukte ca 1 liter på mila. Og eieren brukte rett i overkant av literen med å ha en E34 på hengeren sin. Ca 2100 kg å trekke. Og han er omtrent aldri over 1,3 selv når han kjører veldig fort.

Hvis alt er i orden med motoren, skal denne gå på ca 1,2 liter på blandet kjøring.

Men mye køkjøring er ikke bra for forbruket med denne motoren.

Med manuell gir er denne bilen veldig rask. Har overtatt min gamle 740 ombygd til manuell. Og det føles som om bilen har 100 hk mer. Hjernen er chipet. 4 liter V8 og manuell giring er helt topp.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har en E34 540ia med vortec kompressor. Bruker 1.9-2.1liter på små kjøring det er da normal kjøring, og får den ned på 0.9 på lang kjøring.( automaten trekk nok fort 0.4l ekstra på små kjøringa). Kompressor kittet er levert av ess. Står på et større reim hjul på kompressoren, den skal ytte ca 457hk og ca 600nm!!.(411hk og 545nm med org oppsett på kompressoren.) Går jævlig godt men har veldig lyst på ei 6 trinns manuell kasse fra m5. Vet noen om kasse, pedal sett og det som trengs for ombygging?

Mvh runar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

manuellkassen er ikke akkurat hverdagskost, men om du følger med på "BMW deler selges" dukker det opp en innimellom.

ellers kan du jo hente en i sverige med manuell kasse. 6-trinnskassa til 540 er den samme som til M5, bare med annet clutchhus. så M5 kassen passer ikke uten videre på 540.

har du en tråd på den kompressorbilen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kg har den lov til ha på hengeren bak??

Bjørn

1600 med brems på denne!

Bilen er ganske rask ja, funkerer utmerket bra og er en drøm å kjøre! Og lyden er jo helt fantastisk. Har ikke mye lyst til å selge denne gode bilen her.

Har når slipt det som var av overflate rust under sideskjørdene og under litt lister. Det er nå grunnet og lakkert første strøk.

Etter det blir det full lakk rens.

Tror nok ikk hjernen har noe å si. Skal jo bruke mindre med chip sånn i utganspunktet hvertfall. Det er jo piggyback system på denne så hele hjernen er byttet bort.

Her er et par filmer av bilen;

Tror nok ikke at diffen kan gi utslag på forbruket.

Jeg synst den er kul å kjøre med den relativt korte utvekslingen. Må jo opp i 3. gir for å nå 100 da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...