LianLi Skrevet September 18, 2009 Skrevet September 18, 2009 Ja, er en vesentlig forskjel på peak hp og generelt ja, tror dette var rundt 3hk helt i toppen men kansje 5hk i mellomregisteret. Er vel uansett mest low-mid range at man får noe mer av slike eksosanlegg. Kan vel sjekke pà supersprint sine sider selv, det ser ganske troverdig ut. Er uansett lite å hente vil jeg tro, eksosanlegget er nok ganske bra fra før. Begynner å bli vanskelig å hente så mye mer når man passerer 100hk/l, må værtfall mye opp på turtall, komp, carbon innsug etc. Dyrt.
compact Skrevet September 18, 2009 Skrevet September 18, 2009 tenkte å spandere på min 1997 3,2 m3 carbon box og et slikt effektannlegg http://cgi.ebay.co.uk/BMW-3-Series-E36- ... 286.c0.m14 . vet at det ikke er mye effekt å få, men hvor mye kan man regne med?
plugg69 Skrevet September 18, 2009 Skrevet September 18, 2009 hmm.. tror jeg går for anlegg fra jt superflow eller hva de nå heter.. fra sverige. det og chipping, så letta svinghjul og rasar clutch.. carboninnsug får vente litt da det er jææævlig dyrt.. men jeg mener å ha sett benkresultater på nettet over ti hk økning på filter og eksos på 3,9litern..
Beivakongen Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Tar oppigjen denne. En ting er sikkert å det er at man skal ikke tro blindt på alt som annbefales og advares om på div forum! Søkte og leste mye før jeg bestemte meg for og kjøpe ny eksos til M3n,det ble Eisenmann catback og supersprint x-pipes. Leste meg da fram til at det var ikke noe hk å tjene på å bytte bak eksosen men at det derimot var katalysatorene du måtte fjerne for å få mere hk. Da er det surt å lese dette etter å ha kjøpt x-pipes fra supersprint til 5store Men har et annet spørsmål, vis man skal montere kompressor vil det da være en fordel med x-pipes? For det er min plan ettervert.
D.Toft Skrevet Januar 15, 2010 Skrevet Januar 15, 2010 om du har 2delt eksos, så anbefaler dem dete, dette er spesielt utbredt på biler med v6 og v8 motorer, da dette jevner ut eksostrykket. men hvorfor kjøpe xpipes til 5 store, når man får universalt til en brøkdel av prisen?
Beivakongen Skrevet Januar 15, 2010 Skrevet Januar 15, 2010 om du har 2delt eksos, så anbefaler dem dete, dette er spesielt utbredt på biler med v6 og v8 motorer, da dette jevner ut eksostrykket.men hvorfor kjøpe xpipes til 5 store, når man får universalt til en brøkdel av prisen? Skjønner deg rett så mener du at på to delt eksos så anbefaler de rette rør istede for cat? Det er fordi jeg ikke bor ved et feritta verksted og vil at det skal se bra ut!
NiklasJa Skrevet Januar 15, 2010 Skrevet Januar 15, 2010 Beivakongen jeg skal benke bilen min med supersprint grenrør, x-pipes, 2 stk lyddempere, ja hele veien fra motor og ut bak. Om et par uker. Får se om det gir noe utslag
Beivakongen Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 Beivakongen jeg skal benke bilen min med supersprint grenrør, x-pipes, 2 stk lyddempere, ja hele veien fra motor og ut bak. Om et par uker.Får se om det gir noe utslag Kjempegreier,må skrive svar etterpå da
Beivakongen Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 Beivakongen jeg skal benke bilen min med supersprint grenrør, x-pipes, 2 stk lyddempere, ja hele veien fra motor og ut bak. Om et par uker.Får se om det gir noe utslag Vært å benka bilen? Her er litt mere om saken: viewtopic.php?f=1&t=126789
Erik_S Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 Har vanskelig for å tro at man taper så mye effekt ved fjerning av katalysator. På min bil har jeg 2x2,5" med kun en potte bakerst. Nå har jeg ikke tatt noe effektmåling, men syns bilen flytter seg meget bra og flere andre "bmw-kjennere" har kommentert dette. Har også prøvd div. andre E30 med M5 motorer og det er ikke store forskjellen faktisk. Men hvis det er hold i påstandene om tapt effekt, så gleder jeg meg til å montere race-cat (blir påbudt på driftingbiler fra 2010)
oddis Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 Erik, hvordan er lydbilde i din med 2x2,5"? Har du en eller to lyddempere? Jeg er redd for at det skal bli for høylytt med den setupen på min.
Erik_S Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 Erik, hvordan er lydbilde i din med 2x2,5"? Har du en eller to lyddempere? Jeg er redd for at det skal bli for høylytt med den setupen på min. Har 2 lyddempere helt bakerst. rustfritt hele veien. Syns den er en tanke for skarp/snerrete, men er jo litt sånn lyd disse motorene generelt. Ble støymålt på Rudskogen i sommer og mener resultatet ble 99db. Her kan du høre litt:
oddis Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Da blir det omtrent som meg da, skal ha en midt under og en 3" lyddemper bakerst. Imponerende ratting, likte spesielt siste filmen på Vålerbanen. Det krønet er perfekt å ligge sidelengs over! Flott å se noen som kan bruke en E30 skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå