A-Grepstad Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Varmeapparatet på bilen er deffekt, skulle gjerne høyrt om kva for erfaringar andre her på forumet har angåande dette problemet? Vifta går ikkje på noken stille og vifta er rett og slett heilt død, er det vanskeleg å komme til framme ved vifta? Mykje demontering som skal til? Noken som har vert bort i samme problemet?????? Hadde vert gode greier med litt respons:)
VitaminB12 Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Har hatt samme problemet selv tidligere. Ville først sjekket at rele og sikringer er hele. Har du analogt (skrubrytere) eller digitalt klima? På analogt er det en regulator som ofte ryker, men strømmen går utenom denne når viften står på 4. Altså er det antageligvis ikke denne som er problmet dersom du har analogt klima. Regulatoren til digitalt er annerledes, usikker på hvordan den fungerer. Er en del som må av og litt knotete arbeid for å komme seg til vifte motoren, men det er ikke en uoverkommelige utfordring dersom du har litt tid og tolmodighet. =) I mitt tilfelle løste litt oljing av motoren og tighting av skruene som holdt dekslene rundt denne problemet. Kan være værdt et forsøk? Hvis du først er nedi der kan det være en fordel og ha et voltmeter for å måle spenning på motor terminalene.
holsv1 Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 Hei Jeg har samme problem på min 320 E36 med elektronisk klima... Jeg har vert nedi der vifta sitter og og kjørt spenning direkte fra batteripolene til vifta, og da surra og gikk den som bare det... Men når jeg målte spenning mellom de to kablene som går inn på motoren, målte jeg 2V uansett hva slags styrke jeg satte den på inne i bilen... Noen som vet hva som kan være galt? Kan det være en motstand som har ryki?
holsv1 Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 Nå har jeg prøvd litt til, så jeg koblet ut ledningene som går inn på Hastighetsregulatoren/Motstanden. Der var det veldig dårlig kobling, så jeg spraya på elektrorens og koble den til igjen, og nå fungerer det som det skal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå