Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tenkte jeg kunne lage en tråd om restaureringen av min 1988 modell 325i E30 4dørs. Ble først og fremst stoppet i teknisk kontroll og fikk ett par mangler om støy fra eksos og subbing på ene siden bak pluss ujevn tomgang på motor (noe som ikke stemte da men..) så derfor ble det til at jeg restaurerer hele bilen. I vinter tok jeg all rusten på karosseriet da jeg samtidig skiftet alle matter bak og inne i bilen og skiftet til nytt/brukt sport skinninteriør. Skal oppdatere med bilder og div. etterhvert.

Deler som er innkjøpt:

Nye skjermer foran (bulk og litt rust)

Nytt panser

SRS-Tec. B1 sideskjørt-sett

Infinity leppe foran

K-mac camberjusteringsett bak

GS performance camberjusteringsett foran

Ny/brukt katalysator (forrige var gåen, må vel for å komme gjennom teknisk)

Sorte DE lykter

Nytt SPAX senkesett 60/40 med justerbar hardhet.

K-sport tårnlager bak

Nye hjulager rundtom

Ny hardyskive

Nye eksospakninger

Powerflexforinger under hele bilen

Så BMW carbon eblem utendørs og pedaler og instrument innvendig.

Planen er å pusse ned overflate rust som jeg har begynt med og etter hvert blir det da hellakkering etter en god del arbeid med montering og sparkling og diverse. Blir max valsing på alle hjulbuer. Lakkeringen blir å lakke nederste del i den orginale rød fargen og deretter øyelokk (om det blir) og panser, tak (ikke stolpene), og bagasjeluke skal bli svart, hvis jeg ikke blir fornøyd med det så blir hele bilen rød. Men med den svarte og røde fargekombinasjonen og svarte øyelokk, sorte DE lykter og sota grøftelys tror jeg selv det blir ganske rått...tiden får vise :D

Felgene jeg har nå på sommer er Brock B1 9x16 men det blir vel å gå opp til 17'' Brock neste år.

Motorbytte blir vel også etterhvert eller eventuelt og overhale den jeg har. Men det blir uansett bare B25.

qehhxu3k7kps668w7wul.jpg

Den badlooken er tatt vekk.

uvoiuaylw6zhlwakzyuj.jpg

Vinterfelger

mvgv1t24zuillwji2wt0.jpg

• Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Flott interiør, fin farge. Dette blir nok en flott bil, men badlooken ser som vanlig tam ut. :) Fin avatar forresten!

Skrevet

Jeg trodde med en gang du hadde kjøpt deg et nytt prosjekt nå, Mads :P

Pocolav:Ser ut til å være en flott bil. Prøve å følge med her :)

Skrevet

Da er jeg så vidt kommet i gang. Kjøpt inn lakk for å lakkere inni kroker og diverse og sparkel. Har med meg en trofast kompis som hjelper meg med sparkling og pussing når jeg er borte.

xq6knjnwj5dywkryzj5y.jpg

demontering

si3znge2026vkmhtbkw8.jpg

sliping av rust er langsomt arbeid..slipper muligens og sandblåse

1d02ps2940wqc8r44vg2.jpg

v73io6dnutwpjpi7fxfx.jpg

tkq7sqxwslupsl9fdk7n.jpg

gleder meg som en unge å få montert alt og se hvordan bilen blir og kjøre :D

Skrevet
lurer på om du ikke må ta av den bakrute senkeren altså.. det syns jeg passer bedre på e36 men liker du den må du jo få lov til å ha den der hehe

Ja har sittet og fundert på å ta av den ja gitt...mest mulig clean BMW skal det jo bli. Håper bare ikke forrige eier har brukt en tube sikaflex på den :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...