Olav Otterlei Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 Hei! Tenkte jeg kunne lage en tråd om restaureringen av min 1988 modell 325i E30 4dørs. Ble først og fremst stoppet i teknisk kontroll og fikk ett par mangler om støy fra eksos og subbing på ene siden bak pluss ujevn tomgang på motor (noe som ikke stemte da men..) så derfor ble det til at jeg restaurerer hele bilen. I vinter tok jeg all rusten på karosseriet da jeg samtidig skiftet alle matter bak og inne i bilen og skiftet til nytt/brukt sport skinninteriør. Skal oppdatere med bilder og div. etterhvert. Deler som er innkjøpt: Nye skjermer foran (bulk og litt rust) Nytt panser SRS-Tec. B1 sideskjørt-sett Infinity leppe foran K-mac camberjusteringsett bak GS performance camberjusteringsett foran Ny/brukt katalysator (forrige var gåen, må vel for å komme gjennom teknisk) Sorte DE lykter Nytt SPAX senkesett 60/40 med justerbar hardhet. K-sport tårnlager bak Nye hjulager rundtom Ny hardyskive Nye eksospakninger Powerflexforinger under hele bilen Så BMW carbon eblem utendørs og pedaler og instrument innvendig. Planen er å pusse ned overflate rust som jeg har begynt med og etter hvert blir det da hellakkering etter en god del arbeid med montering og sparkling og diverse. Blir max valsing på alle hjulbuer. Lakkeringen blir å lakke nederste del i den orginale rød fargen og deretter øyelokk (om det blir) og panser, tak (ikke stolpene), og bagasjeluke skal bli svart, hvis jeg ikke blir fornøyd med det så blir hele bilen rød. Men med den svarte og røde fargekombinasjonen og svarte øyelokk, sorte DE lykter og sota grøftelys tror jeg selv det blir ganske rått...tiden får vise Felgene jeg har nå på sommer er Brock B1 9x16 men det blir vel å gå opp til 17'' Brock neste år. Motorbytte blir vel også etterhvert eller eventuelt og overhale den jeg har. Men det blir uansett bare B25. Den badlooken er tatt vekk. Vinterfelger
316 Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 Flott interiør, fin farge. Dette blir nok en flott bil, men badlooken ser som vanlig tam ut. Fin avatar forresten!
Torek Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 Jeg trodde med en gang du hadde kjøpt deg et nytt prosjekt nå, Mads Pocolav:Ser ut til å være en flott bil. Prøve å følge med her
Olav Otterlei Skrevet September 21, 2009 Forfatter Skrevet September 21, 2009 Den nye lakkeringen blir den orginale rød fargen nederst men det blir svart panser, svart tak og svart bagasjeluke.
Olav Otterlei Skrevet September 22, 2009 Forfatter Skrevet September 22, 2009 Da er jeg så vidt kommet i gang. Kjøpt inn lakk for å lakkere inni kroker og diverse og sparkel. Har med meg en trofast kompis som hjelper meg med sparkling og pussing når jeg er borte. demontering sliping av rust er langsomt arbeid..slipper muligens og sandblåse gleder meg som en unge å få montert alt og se hvordan bilen blir og kjøre
Olav Otterlei Skrevet September 22, 2009 Forfatter Skrevet September 22, 2009 Mobilbilder så er ikke av beste kvalitet rett før jeg startet demontering lakken koster...dette er kun for flekking innvendig (panser o.l.)og diverse grunning over sparkel.
Olav Otterlei Skrevet September 23, 2009 Forfatter Skrevet September 23, 2009 lite med kommentarer her...kom gjerne med tips
deerepower Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 lurer på om du ikke må ta av den bakrute senkeren altså.. det syns jeg passer bedre på e36 men liker du den må du jo få lov til å ha den der hehe
Olav Otterlei Skrevet September 23, 2009 Forfatter Skrevet September 23, 2009 lurer på om du ikke må ta av den bakrute senkeren altså.. det syns jeg passer bedre på e36 men liker du den må du jo få lov til å ha den der hehe Ja har sittet og fundert på å ta av den ja gitt...mest mulig clean BMW skal det jo bli. Håper bare ikke forrige eier har brukt en tube sikaflex på den
winchester Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 Bakrutesenker passer best på biler med M-tech II vinge mener da jeg. Ellers fin bil forresten!
stensheim Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 fint prosjekt det der bimmern min har vel gått i området ditt et års tid ser jeg.
deerepower Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 haha ja sikkert en tube å litt til.. .. ellers kul bil;)
Olav Otterlei Skrevet September 23, 2009 Forfatter Skrevet September 23, 2009 Bakrutesenker passer best på biler med M-tech II vinge mener da jeg. Ellers fin bil forresten! ja det kan jeg kanskje si meg enig i:)
Olav Otterlei Skrevet September 23, 2009 Forfatter Skrevet September 23, 2009 fint prosjekt det der bimmern min har vel gått i området ditt et års tid ser jeg. takker. okey..hvem har eid den da?
Olav Otterlei Skrevet September 23, 2009 Forfatter Skrevet September 23, 2009 haha ja sikkert en tube å litt til.. .. ellers kul bil;) Hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå