huldra66 Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 Har over lengre tid hatt en liten diesel lekkasje i/på/rundt ene dysa på tds'en har byttet returslager to ganger, har løsnet rør fra pumpe og strammet opp igjen men fortsatt pipler det litt diesel ut. Dette er jo selvfølgelig på den ene dysa som har en elektrisk sensor montert og koster 3500 mot alle andre til 900 Har noen andre opplevt samme syptom? ser ut til og komme fra området runt nipler til retur og el sensor. Irriterende da bilen lukter diesel når den blir varm + en dråpe på asfalten av og til. Forresten bruker e39 525 og e34 525 samme dyser? Hilsen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peder87 Skrevet September 22, 2009 Share Skrevet September 22, 2009 er bare en plass dysen går ant å dele i 2 kan være en o-ring som lekker der kansje er bare å plukke sund det men du må sikkert å få den testet \justert etterpå. vist det ikke er en liten lekasje mellom dyse og rør høres rart ut det iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 22, 2009 Share Skrevet September 22, 2009 Mener å ha akkurat samme problem på min 325 tdsa. Der fikk jeg bytta dysa (selvsagt den med sensor på) en gang i fjor mener jeg. Bytta da også alle returslanger. Nå er det igjen diesel rundt samme dysa! Kan selvsagt være returslange igjen, men ser ikke slik ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet September 22, 2009 Forfatter Share Skrevet September 22, 2009 Ringte litt runt i dag og Bavaria hadde bytten noen av disse , var litt vage i hvor stort problem dette hadde vært. Ser GS har flere på lager av disse mens de bare har ett fåtall av de vanlige som det er mest av på motoren, kan jo være en grunn til det Vi får se, skal snakke med ett elektro diesel firma i morgen. Hilsen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet September 22, 2009 Share Skrevet September 22, 2009 jeg måtte og bytte denne dysen på gamle bilen min. tok ut dysa og tok den med i testbenk. den ble testet ok. satte inn igjen, men lak fortsatt. så jeg byttet den bare,og da ble det tipp topp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 23, 2009 Share Skrevet September 23, 2009 Bare så synd at det er akkurat denne som begynner å lekke igjen året etter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet September 23, 2009 Forfatter Share Skrevet September 23, 2009 Snakket med ett elektro diesel firma i dag, de hadde sett dette før og var bare og bytte kunne ikke repareres Så da blir det ny Hilsen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet September 27, 2009 Forfatter Share Skrevet September 27, 2009 Da er dysa byttet enkel jobb når en bare fikk tak i lang 27mm pipe med spor i til sensorledningen. Måtte av med innsug for å komme til sensor plugg. Helt tett nå Fikk den for 2900 på GS + att det er 300 i pant ved tilbakelevering av gammel. Hilsen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå