AlXz Skrevet September 22, 2009 Skrevet September 22, 2009 EDIT: Endret topic.., bremsene bak skal byttes, så da ordner det seg nok Noen tips til deler? El hvor kjøpe? Tenker på skiver/klosser bak.. --- Hey. Skjedde noe rart her nå.. Gjelder en e36 320i. Kjørte ut av plassen hjemme, og kom 10 meter eller noe, så plutselig smeller det hardt bak.., gikk ut og tittet, men så ikke noe .. Kjører litt videre og det smeller igjen.., Ser ut til at det er brems eller brekk på venstre bakhjul.., hjulet går ganske bra opp når dette skjer.., akkurat som om jeg hadde røsket i brekket eller noe.. Kan det være noe bremsesko eller skiva som er dårlig? Noen tips?? Syns dette er litt merkelig egentlig.., for var på eu med denne bilen i går, og fikk null feil.. Eneste han sa var at venstre bremseskive bak måtte byttes om ikke alt for lenge..
JTS77 Skrevet September 22, 2009 Skrevet September 22, 2009 Eneste å gjøre her er vel å ta av skivene og inspisere skikkelig
AlXz Skrevet September 22, 2009 Forfatter Skrevet September 22, 2009 Jepp.., får vel gjøre det imorra.. Litt merkelig at det skulle skje når jeg hadde 0 feil på eu i går men.. Mulig han var litt snill der da Ang det.., noen bra tips til bremseskiver og klosse bak til en 320 e36??
Lars89 Skrevet September 22, 2009 Skrevet September 22, 2009 Ting med brekk osv ka skje når somm helst. En PKK forteller om bilen er i godkjent stand på kontrolltidspunkett. At noe går i stykker dagen etter er helt tilfeldig. Høres ut som monteringssett, bremsesko e.l har løsna, men vanskelig å si over nett Koed har billige bremser
AlXz Skrevet September 22, 2009 Forfatter Skrevet September 22, 2009 Ting med brekk osv ka skje når somm helst. En PKK forteller om bilen er i godkjent stand på kontrolltidspunkett. At noe går i stykker dagen etter er helt tilfeldig. Høres ut som monteringssett, bremsesko e.l har løsna, men vanskelig å si over nett Koed har billige bremser Hehe.., ja.. Men skal bytte skiver og klosser bak ihvertfall.. Kan vel ta fremme også i samme slengen? Bør jeg gå for orginale? Eller er det like greit å ta noe litt råere? Tenker på red/green stuff greier, slissa skiver osv..??
Lars89 Skrevet September 22, 2009 Skrevet September 22, 2009 Mesteparten av bremsekraften går på forhjulene så liten vits med heftige bremser bak med mindre du har værstingbremser foran. Må i tilfelle være for syns skyld. Ikke noe vits å bytte framme hvis det ikke er utslitt
AlXz Skrevet September 23, 2009 Forfatter Skrevet September 23, 2009 Endret topic litt.. Tips til kjøp av bremser folk? Så blir det nok bestilling imorgen en gang Takk!
AlXz Skrevet September 27, 2009 Forfatter Skrevet September 27, 2009 Begge bremse-skoene var løse, og den ene festepinnen lå løs. Var en fin 90 graders bøy på den nå Men det er slik at bremse-skoa kun er festet i bremseskjoldet?? Det var seff rustet istykker rundt disse festene. Stor jobb å skifte? Må nav ut? Eller kan jeg skjære over det og tre det rundt?? Thx
Lars89 Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 Sitter kun i bremseskjoldet. På de fleste biler kan man kappe det nye skjoldet og tre det på plass for å slippe å ta av nav, så burde gå fint på din også.
AlXz Skrevet September 27, 2009 Forfatter Skrevet September 27, 2009 Ok Noen tips til hvor det bør kappes? Punktes fast igjen etterpå? Blir det for dumt med røde kalippere på svart bil? Lakke skivene på trommel delen også?
ZhilleN Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Autotrio i Oslo, der har dem bra priser på bremseskiver og klosser, kjøpte derifra, og er meget fornøyd!
Lars89 Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Kappes i den tynne enden og punktes fast etterpå. Ville lakkert alt av skiver og calipere svarte
AlXz Skrevet Oktober 10, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2009 Kutte skjoldet som på bildet? Viktig å punkte det sammen igjen etterpå? (sitter jo skruer på hver side av der bremse-skoene (til brekket) er festet både oppe og nede). Har ikke tilgang på sveiseapp.. Ang håndbrekket. Funker det greit å gjøre slik?? 1. Slakke vaiere 2. Montere nye bremsesko, fjærer osv 3. Dytte på plass skivene 4. Justere justeringsskruen slik at nav med hjul er "låst" ved håndkraft, og slakke opp 2-3 hakk igjen? (bruke skrutrekker gjennom hull i nav) 5. Stramme inn slakk i vaiere 6. Stramme inn vaiere slik at hjul låses greit, og brekk ikke henger på. Tips ang dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå