compact Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 Vurderer kjøp av carbon frontfanger,panser og bakluke til min e36 m3. Har byttet ut vadersetene mine med carbonstoler, det utgjorde en STOR forskjell på vekt. Men hvilken gevinnst vil jeg ha på å bytte ut de andre karosseridelene til min bil?
steinar84 Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 hmm. lettere bil er jo et pluss. og vektfordelingen vil flytte seg en liten granne lenger bak på bilen. er jo ikke en uting det heller. men det er vel kunn ved aktiv kjøring du vil merke det noe spesielt vil jeg tro.
compact Skrevet September 23, 2009 Forfatter Skrevet September 23, 2009 Bilen skal kun brukes på bane, så jeg håper å få litt "effekt" på dette til orginalpolitiet, unnskyld at jeg "ødelegger" en orginal M3
Robbi3 Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 Vel, jo lettere. Jo mindre er det å måtte dra på. Vil du være ekstrem så har man også helsestudio. lol =P
Superbeetle Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 Jeg er som regel litt skeptisk til vektreduksjon, syntes iallefall ikke virker så kult å ha en gatebil uten interiør.. Du vil nok spare litt vekt ved å bytte til karbonfiberdeler. Har du dører i alu fra før? Om du tenker på hullborring for å spare vekt, så les dette regnetstykket mitt først 1m² 1mm tykkelse stålplate veier 8kg dvs 0.008Gram pr mm² ett hull med 30mm diameter er 706.5 mm² 706.5 x 0.008g = 5,65Gram pr hul 100 hull= 565gram 1000 hull= 5.65kg.... Verdt det?
Robbi3 Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 Jeg er som regel litt skeptisk til vektreduksjon, syntes iallefall ikke virker så kult å ha en gatebil uten interiør.. Du vil nok spare litt vekt ved å bytte til karbonfiberdeler. Har du dører i alu fra før? Om du tenker på hullborring for å spare vekt, så les dette regnetstykket mitt først 1m² 1mm tykkelse stålplate veier 8kg dvs 0.008Gram pr mm² ett hull med 30mm diameter er 706.5 mm² 706.5 x 0.008g = 5,65Gram pr hul 100 hull= 565gram 1000 hull= 5.65kg.... Verdt det? Hahahaha Men endrer du på vekt, må du også sjekke camber.. Kan bli litt fucked i svinger..
urgem3 Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 skal du være ekstrem er det beste rørramme med glassfiberkarosseri
compact Skrevet September 23, 2009 Forfatter Skrevet September 23, 2009 Bilen skal på 4hjulskontroll etter senking osv, så det går bra Aludører er det vel orginalt på m3, så det har jeg vel Hullborring? hmmm, jah skal borre hull i vinusviskerene, eller nei Interiøret blir holdt så orginalt som mulig, sett bort i fra bøtteseter og at jeg har fjerna bakseta, resten skal jeg dekke til med noe stoff som ligner det orginale
Impreza RX Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 Bilen skal kun brukes på bane, så jeg håper å få litt "effekt" på dette Da er vi 2 i samme båt Du sparer "mye" på å lette ufjæra vekt, Felger ,dekk, skiver. Eks: 1 kg ufjæret vekt, tilsvarer ca 10kg letting av bil.
steinar84 Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 hmm bremser.. hvem trenger vel det. hehe
Hauso Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 Tapen rundt ledningene veier kanskje 50 gram.. Vekt spart er tid tjent! du kan også kjøre naken, da klær er tungt!
compact Skrevet September 24, 2009 Forfatter Skrevet September 24, 2009 Bilen skal kun brukes på bane, så jeg håper å få litt "effekt" på dette Da er vi 2 i samme båt Du sparer "mye" på å lette ufjæra vekt, Felger ,dekk, skiver. Eks: 1 kg ufjæret vekt, tilsvarer ca 10kg letting av bil. blir brukt 17" motorsport 2 felger med 225/40/17 dekk. Får vil ikke på noe mindre, men uansett det blir billigere med 17" dekk i lengden Så akkuratt der får jeg ikke ned vekten noe
Robbi3 Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Duuuh! Rutene dine kan du også bytte ut med plastfolie Neida.. Plexiglass elr no slikt, blir jo litt det og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå