Scampi Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Nå er sikkert foringene dine ok, men jeg synes bmw-verksteder generelt sier foringer er knallbra så lenge det faktisk er noe spor igjen av dem. Hehe, du har foråsivdt rett i det. Men jeg blir alltid med inn i verkstedet når jeg har biler der, kjenner gutta der oppe godt og får bra service.
Tsbusa Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Min hopper også i 1. gear hvis jeg drar i veien litt fort. Høres ut som alt er løst baki der. Må jo være et eller annet som det er slakk i. Har vært borti samme. Da var det lagret på mellomlagringen til mellomakselen som var gått til helvete. Litt rart forklart men satser på du skjønner det Og når dette ble byttet var all hopping borte? Hvis det slå hos deg ved kraftig akselerasjon (Når du ikke spinner). Så er det høyst sansynlig at det er mellomakslingsopplagringa di. Jeg hadde dette ofte på min M535i, skiftet opplagringa, og ta-dam. Alt ok
Trond.S Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Er bilen senka? Pleier å være demperne som er for svake i forhold til fjærene. Som hagenisse sier så skjer dette like gjerne med helt nye sett også. Hvilket merke var det forresten hagenisse?Hilsen Trond Har ikke noe annen senk enn orginalt M-sport understell (ca 20 mm senk) Da har det sikkert hengt med noen kilometer også og det gjør jo ikke ting bedre. Nye dempere hjelper nok, men for å bli helt kvitt problemet må du nok til med en del stivere dempere. H&R justerbart. Nye KW-settet hopper ikke, og der er dempingen betydelig hardere. Greit å vite
Andreas1 Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 99% sikker på at hjulhoppene til trådstarter skyldes for dårlige dempere. Opplevde nøyaktig det samme på en eksostrimmet 325i E30 for en del år siden når jeg dro på på asfalt. På med nye dempere, og vips så var problemet borte
hagenisse Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Greit å vite Jeg tror det er fler ting som spiller inn her. Høyde på bilen, felger, dekktrykk osv..
Breitling Skrevet September 24, 2009 Forfatter Skrevet September 24, 2009 Ok, konkluderer med at jeg må bytte dempere da, eller, velger å starte med å bytte disse før jeg hiver meg på å bytte diverse foringer. Noen som kan anbefale noe, bortsett fra den orginale M-sport demperen?? Eneste kriteriet er at det ikke skal være coilover, da jeg ikke har bruk for å justere meg i hjel på høyden, og foretrekker komfort og fremkommelighet foran en low-rider (selv om det ser så innmari pent ut med mye senk)
Mr.Silver Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Min hopper også i 1. gear hvis jeg drar i veien litt fort. Høres ut som alt er løst baki der. Må jo være et eller annet som det er slakk i. Har vært borti samme. Da var det lagret på mellomlagringen til mellomakselen som var gått til helvete. Litt rart forklart men satser på du skjønner det Og når dette ble byttet var all hopping borte? Hoppingen ved spinningen ble ikke borte.. Men hvis det lageret er gåent så kan du se det. Det gjorde iallefall jeg. Hang ikke sammen lengre. Så er verdt ett forsøk å sjekke det lagret
Bimmerlars Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Standard BMW problem og veldig irriterende. Jeg har ett år gamle bilstein sprint og alt i powerflex. Hopper. Ikke skiftet topplager på demperene. Kan det være noe? E30en hopper ikke. Den har alt i delrin og gule koni. Den veier jo ikke så mye som E36en, men vet ikke hvor mye det har å si. Den hoppa før alt det her ble montert.
Breitling Skrevet September 24, 2009 Forfatter Skrevet September 24, 2009 Vil Bilstein B6 være et godt valg for meg istedet for BMW´s orginale M-sportdempere??
Azeton Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 E36n min hoppet også litt, men kun hvis det var like før den fikk grep igjen, Skal du spinne, så gi fullgass ihvertfall
Breitling Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 E36n min hoppet også litt, men kun hvis det var like før den fikk grep igjen, Skal du spinne, så gi fullgass ihvertfall Yes, samme som skjer med meg. Står stille, gir bånn pedal, hjula spinner, begynner sakte å gli fremover, så begynner det å hoppe før jeg får grep
Bimmerlars Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Samme med min. Irriterende at det ikke kan spinne smooth om dere skjønner hva jeg mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå