Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokken som har bilde av kva "hull" man blender på termostat huset om man gjer det? Eg vurderer å gjer det i forhold til beire kjøling, eg har hatt dette bildet men har mista det :P

• Svar 2.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

uua25i0l5kpfe4n3kb36.jpg

Slik har jeg gjort det, på det øverste uttaket så har jeg borret opp og gjenget inn en skrue med en oringpakning for å få luftet systemet.

Uttaket på høyre side på bildet går på det øverste uttaket på 535i radiatoren mens at det laveste uttaket på radiatoren går rett inn på vannpumpa, dette gjør at vannpumpa altid suger vann og aldri luft opp i systemet :) Dette tvinger alt vannet gjennom radiatoren og fungerer utmerket hos meg :)

termostaten min er hull borret med 6stk 5mm hull men det er for mye, bilen går for kaldt langs veien på rolig kjøring! men på bane hadde jeg ikke 1 grad over 85grader på vannet 8) så du får prøve deg litt fram der :wink: Husk å få på varmeapperatet og kjenn at det blir temperatur på begge slangene på torpedoveggen din, vis ikke får du ikke sirkulasjon på vannet ditt! Lykke til :)

Skrevet

No har eg fått tak i Omega 690 gir olje, gleder meg til og få den på kassa ;)

Den olja er heilt RÅ :D

Skrevet

Ikveld er det siste sjekk om ringene har satt seg skikkeleg, skal også koble turteller og original vanntemp. Litt anna smått skal også gjerest, er vel hovudsakleg klargjering til mapping forhåpentlegvis tidleg neste uke :D

Skrevet

Kryss fingrane for att mappinga neste veke går bra folkens!!

No kan dokke begynne å tippe tall ;)

Legger ved lista over deler, har sikkert glømt nokken :D

2.7 liter

Blokk:

Heil smidd innmat

( JE stempel, eagle råder og diesel veiv )

Stødgjørdel med ARP

E21 oljepumpe

Pyramideringer

Topp:

Z45 cam

Sveisa

Porta max

Race ventiler

Race fjører

Bilett vippe armer

872cc dyser

Drivverk:

E36 M3 ZF kasse

Forlenga fremre del av M3 mellomaksling

E36 325 bakdel

Original 325 bakstilling.

Utenom:

Grenrør i svartstål.

Precision sc6265 med 81 hus

Intercooler 450x300x76 / 3" (KSR)

Oljekjøler 30 raders (KSR)

E36 M3 replica radiator (KSR)

KSR catchtank som får bensin fra original pumpe som videre går ut i 2 k044 pumper fra KSR

Nuke fuel rail

Stål omspunna slanger

An8 inn og an6 retur

Autronic SM4

Innovative Brebands lambda

Skrevet

Jøss, kansje noen for se bilen på treff da :wink:

Bør for bli 500 hjul hk på dette oppsette, og ikke for mye trykk. :D

Ta med deg diff og drivaksler om du skal herje litt på Gatebil.

Skrevet

Avhengig av drivstoff så stopper det nok på dysene på e85 ihvertfall. Tipper 530 på blyfritt og 590 på e85, litt avhengig av hvor langt strikken rundt dysene skal strekkes ;)

Hjulhest så klart, er jo det som teller :)

Skrevet

Blir nokk 98 ja :D

Igår klarte eg å tighte litt for mykje på oljetrykkslangen inn mot blokka så eg måtte ha ny slange og nippel, glømte jo seff nippelen så fekk ikkje gjort nokke meir igår.

Håpar eg klare å få tak i den idag hoss kimmit :)

Kimmit bremser forresten sin E30 m-tech 2 med m50 b28 turbo motor, trur dei skal komme godt over 700whp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...