Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jo, ZF-kassene har fått såpass mye skryt at det burde holde, hehe :D

Iallefall til mitt bruk vil eg tru, får sjå kva vi skal presse ut av motorn. KSR meiner vi skal blåse så mykje turboen klare men eg er no litt usikker på om eg vil prøve meg på handtering av så mykje HK enda :P

• Svar 2.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hehe, kan bli endel det! Hadde satset på å starte litt lavere, og så stilt opp igjen ettersom håndteringen av antall HK øker :bart:

Får sjå kva som blir gjort, har kjørt 400hk+ før, det gjekk jo veldig greit faktisk.

Men er jo greit å begrense litt, eg tipper det ligge ei grense på rundt 500. Da må man sikkert lære seg å kjøre bil på nytt :P

Skrevet
Har ennå ikke kjørt bil med pustehjelp, så der kan jeg ikke si meg enig/uenig, men ser for meg at det er noe sannhet i det du sier : )

E30 turbo er det kjekkeste eg har kjørt, sikkert pga att det er den bilen eg kan best. Supra var morro det og, prøvde en med 512hk. Det var gromt men med rattet på feil side og litt for mykje bråk :roll:

MR2 var kjekt og men med heilt feil vektbalanse i forhold til E30 :P Ergo, bmw er det mest riktige med pustehjelp :P

Skrevet
Hehe, har ingen planer om annet enn BMW med pustehjelp uansett :-P Er sugemotor for alle penga her nå, satser på at den blir grooom :)

Sugemotor er jo genialt i forhold til respons osv da, kva du har gjort med den? Har du tråd her?

Skrevet

Har ikke tatt meg bryet med å lage tråd ennå, er straks ferdig med karosseriarbeidet, mangler bare lakk nå så er den 100% rustfri : ) Har kjøpt inn en 325E blokk med veiv og 885 topp. Skal stressborre blokka og porte toppen, så blir det smidd innmat. Blir stivere fjører, Billet vippearmer og større ventiler, og en grommere kamaksel. Er fortsatt litt i planleggingsfasen, men får mye hjelp fra Arild Solberg om du har hørt om han. Skal kjøpe Nira i3+ datapsprutet med han, og han mener det skal gå ann å hente rundt 270-280 hest om jeg følger oppsettet hans, så skal bli spennende og se hvordan det ender. Står ganske dårlig økonomisk til nå, så går treigt. Første prioritet nå er skilt på bilen, som er en E30 320 2-dørs 1984 modell, som skal få FK Automotive coilovers, Recaro Sportster CS seter, K-Sport bremser, stabstag kit fra IE og mye annet snadder etterhvert : ) Planen er hvertfall at det skal se 100% orginalt ut i motorrom, sett bort i fra grenrør.

Skrevet
Har ikke tatt meg bryet med å lage tråd ennå, er straks ferdig med karosseriarbeidet, mangler bare lakk nå så er den 100% rustfri : ) Har kjøpt inn en 325E blokk med veiv og 885 topp. Skal stressborre blokka og porte toppen, så blir det smidd innmat. Blir stivere fjører, Billet vippearmer og større ventiler, og en grommere kamaksel. Er fortsatt litt i planleggingsfasen, men får mye hjelp fra Arild Solberg om du har hørt om han. Skal kjøpe Nira i3+ datapsprutet med han, og han mener det skal gå ann å hente rundt 270-280 hest om jeg følger oppsettet hans, så skal bli spennende og se hvordan det ender. Står ganske dårlig økonomisk til nå, så går treigt. Første prioritet nå er skilt på bilen, som er en E30 320 2-dørs 1984 modell, som skal få FK Automotive coilovers, Recaro Sportster CS seter, K-Sport bremser, stabstag kit fra IE og mye annet snadder etterhvert : ) Planen er hvertfall at det skal se 100% orginalt ut i motorrom, sett bort i fra grenrør.

Ahaaa, fine planar ser eg!! :)

Eg har sett E30 med 280sugis hk før, det er heilt vilt! :)

Skrevet
Kan jo alltids ha 2 motora da Ole ;):P

Hehe, her er det turbo som gjelder :)

Skrevet

Ahaaa, fine planar ser eg!! :)

Eg har sett E30 med 280sugis hk før, det er heilt vilt! :)

Hehe, satser på at alt går etter planen hvertfall :) 280 i en M20-motor? Link!

Skrevet

Eg kjenne ikkje han som eige bilen men kan prøve og få tak i nokke info, kanskje film :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...