Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der gjekk pågangsmotet ned med 10 hakk, fekk tak i m50 b25 mellom aksling igår som eg skulle spleise med b28/m3 aksling for og få riktig avstand mellom zf m3 kassa og e30 bak aksling...

Men neida, det blir for kort. Så stod eg å grubla på om eg kunne forlenge ein av delene men om eg forlenge bakerste del så blir oppfestinga heilt på trynet, og fremste del er for kort til å forlenge.

Pågangsmot = på bånn og vurdere sterk å gå for originalt m20 oppsett sjølv om det ikkje vil holde nokke serlig så er det no flust i slikt på markedet...

Nokken som har tips på kva som passe overens her?

• Svar 2.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Uten å si det for sikkert, så ville jeg hørt med JAAS-Performance gutta, de har vel en god anelse om hva som passer overens og ikke vil jeg tro. Skader ikke å spør hvertfall :)

Vist eg ikkje huska feil så hørte eg med ein av dei før eg kjøpte den eg hadde no, han svarte att han TRUDDE det skulle passe overens men var ikkje sikker...

Skrevet
Aah, da så..

Men no kan det jo hende att dette prosjektet blir solgt til nokken som har litt meir pågangsmot da :P

Får sjå korleis ting blir framover :) Står jo ein bil i Sogndal som eg har sikla litt etter :P

Skrevet
Synes ikke du skal gi opp ennå, Ole! Har jo vinteren på deg nå, skal jo holde rikelig det mtp. tid og oppbygging av pågangsmot, så slår du hardt til når våren kommer =D

Har jo tenkt på det og men kan jo hende att man må innsjå att det er nokon ting man ikkje er lagd til, eg eige ikkje tolmodighet når det gjelder sånt så kanskje best å legge seg flat å trå til med ferdig bygg :P

Skrevet
Ja, det er ikke opp til andre enn deg :) Hvilken bil er det som står i Sogndal du er interessert i da?

Er ein E30 2.7 turbo som er klar for powerdrift :)

Skrevet
trodde e36 328aksling passet rett på jeg. samme med m3 e30

Må eg ha heil b28 aksling kanskje? Eg har jo b25 spleisa med b28, det blir for kort...Dei passer om eg forlenge men det hadde eg ikkje spesielt lyst til siden det blir komplikasjoner...

Skrevet

For dei som ikkje leser alt så kan eg informere om att det er følgende:

Heilsmidd bunndel med stødgørdel og e21 oljepumpe, E36 M3 ZF Kasse.

CP Stempel, diesel veiv, 135mm råder og litt borring, husker ikkje eksakt mål...

Er og pyramide ringer her.

Toppen er sveisa, porta plana osv, race fjører, ventiler og bilett vippearmer.

Sitter 872cc dyser, originalt innsug og msd 6a tenning med blaster 2 coil...

Grenrør i svartstål med t4 flens og ein 68/83 kina turbo med t4 flens.

Følger og ein HKS kopi WG med, her må røra tilpassast og sveisast, påbegynt downpipe.

Har og heilt ny BB lambda fra AEM som ikkje er montert, stor intercooler ( huskar ikkje mål ), 30 raders oljekjøler med slanger og E36 M3 kopi radiator som har godt rykte på seg.

Edit:

Bensin systemet består av:

2x k044 pumper fra Kimmit, flower 450hk kvar.

Bensin catch tank.

2 bensin filter type blå fra kimmit.

Lagt opp nytt bensinrør på trykk sida der innvendig mål er 8mm.

Bilen er ein 318 ombygd til 325, ( ikkje godkjent i vognkort ).

Har eit lite rusthål under passasjer setet men dette kan vi fikse, da er bilen så og sei fri for rust...

Dette er kunn ei vurdering av salg så om du er interisert kan du spør om meir på pm evt komme med bud :)

Trenge ikkje selge bilen så ikkje kom med skambud :)

Skrevet

Jeg hadde håpa på å få sett denne ferdig jeg :?

Har sett denne fra den var "vrak" til nå og det hadde vært kult å se den ferdig ;)

Vil du ikke "tjene" mer på å bygge ferdig? Da får du kjørt med den og du kan få mer igjen for den. Det ser ut som et bra bygg og det må jo være noen andre som er keen på ferdigbygg.(?)

Men hvis den er ferdig så vil du kanskje ha den selv :lol:

Ikke lett det med valg :roll:

Lykke til og håper at du blir fornøyd med det du velger å gjøre ;)

Skrevet
Jeg hadde håpa på å få sett denne ferdig jeg :?

Har sett denne fra den var "vrak" til nå og det hadde vært kult å se den ferdig ;)

Vil du ikke "tjene" mer på å bygge ferdig? Da får du kjørt med den og du kan få mer igjen for den. Det ser ut som et bra bygg og det må jo være noen andre som er keen på ferdigbygg.(?)

Men hvis den er ferdig så vil du kanskje ha den selv :lol:

Ikke lett det med valg :roll:

Lykke til og håper at du blir fornøyd med det du velger å gjøre ;)

Vil informere om att dette ikkje er den bilen som er på første side :P

Utenom det så er eg veldig interisert i og få den ferdig men har møtt ein del motgang i det siste og da dette pågangsmotet riiimeleg kjapt, da frister det egentlig å kjøpe noko som er ferdig.

Bakdelen med bilen eg lure på er att motoren er på langt nær så sikker som denne men fordelen er att den er lisensiert til Powerdrift noko som er mitt mål enten til neste år eller året etter...

Så får sjå kva eg gjer, om eg hadde funne ut kva oppsett eg må ha til mellom aksling som eg VEIT passar så hadde alt blitt litt lettere da eg ikkje har lyst å kappe og forlenge.

Skal på verkstedet no å hente mellom akslinga å høyre med nabo verkstedet om guruen der har ein plan til meg, update på det kjem i løpet av dagen :)

Dessuten VEIT eg att vist eg selger så kjem eg til å angre den dagen denne bilen evt hadde blitt mappa og benka for eg trur effekten blir nokke over det eg hadde forventa når eg begynte på den :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...